Cyberpunk 2077 definitywnie nie dostanie więcej dodatków. Twórcy podają zaskakujący powód

Cyberpunk 2077 nie dostanie więcej dodatków. CDPR podaje powody
Newsy PC PS4 PS5 Xbox Series XOne

CD Projekt RED postanowiło wyjaśnić powody, jakie stoją za tym, że Cyberpunk 2077 definitywnie nie otrzyma więcej DLC i skończy się na Widmie wolności.

Widmo wolności zapowiada się na gigantyczny dodatek, a wraz z nim nadejdzie również darmowa aktualizacja dla wszystkich posiadaczy podstawowej wersji gry. Wygląda na to, że CP77 będzie w końcu tym, czym miał być od premiery. Szum wokół gry znów zrobił się duży, a wielu fanów nie może doczekać się premiery. W obliczu takiego zainteresowania można wręcz przypuszczać, że na jednym DLC się nie skończy, prawda?

Nieprawda, bo Cyberpunk 2077 nie dostanie więcej dodatków

W trakcie ostatniego spotkania finansowego CD Projekt RED jednoznacznie przyznało, że kończy swoją przygodę z Cyberpunkiem 2077. Przynajmniej w takiej formie. Widmo wolności i wielki patch to tyle, więcej nie dostaniemy. Wcześniej trwała taka sama narracja, ale część graczy mogła sądzić, że deweloperzy zmienili swoje zdanie – nic bardziej mylnego. Wbrew pozorom nie stoją za tym powody związane z problemami, czy kontrowersjami wokół gry. Są nieco bardziej prozaiczne.

Decyzja została faktycznie podjęta. Jak ogłosiliśmy już dawno temu, nie zamierzamy tworzyć drugiego ani trzeciego rozszerzenia. To jedyne rozszerzenie gry i nie ma to nic wspólnego z liczbami i tym, jak bardzo jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży lub nie, ani z niczym w tym rodzaju. Szczerze mówiąc, to decyzja technologiczna. To ostatni raz, kiedy pracujemy na REDEngine, przynajmniej na razie, a w dającej się przewidzieć przyszłości, jak wiecie, pracujemy na Unreal Engine od Epic. Był to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowaliśmy, że jest to jedyny silnik.

– odpowiedział SVP ds. rozwoju biznesu Michał Nowakowski na pytanie dotyczące przyszłych DLC do gry (za VGC)

Wygląda więc na to, że CDPR porzuca definitywnie swój silnik. Nowy Wiedźmin ma powstawać na Unreal Engine 5 i to właśnie on zostanie głównym obiektem zainteresowania deweloperów przez najbliższe lata. Studio pracuje również nad innymi grami ze świata Wiedźmina (osobnym spin-offem i remake’iem “jedynki”), a także kontynuacją Cyberpunka.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie