Wiedźmin 3 – koniec z „przekłamaną” grafiką, wystarczy jeden plik
Najnowszy mod do gry Wiedźmin 3 powinien znaleźć się na dysku twardym każdego gracza PC. Dzięki prostej zmianie poczujemy jeszcze większą immersję podczas wędrówki Białego Wilka.
Wiedźmin 3 doczekał się kolejnej modyfikacji, która została przyjęta z owacjami na stojąco. To obecnie najpopularniejszy mod do gry od studia CD Projekt RED i w sumie nie ma się co dziwić. Po zainstalowaniu jednego pliku, podczas przerywników filmowych zobaczymy świat Dzikiego Gonu bez przekłamań w oświetleniu. I żeby było jasne, różnice są ogromne, a gracze zadowoleni.
Wiedźmin 3 i przekłamane oświetlenie. Jak się go pozbyć?
Rzadko zdarza się, że tyle lat po premierze Wiedźmina 3 trafią się jeszcze mody o tak dużej liczbie pobrań. Świetny wynik (3,2 tys. pobrań) osiągnął niedawny Eternal Hunt, który zmienia niemal cały gameplay w grze. Ale dzisiaj opisywany No Fake Lights In Quests NextGen jest jeszcze lepszy, bo pobrało go już ponad 5 tys. osób. Nie ulepsza on walki, nie dodaje nowych rzeczy do gry, lecz po prostu sprawia, że świat przedstawiony widzimy “inaczej”.
Autor projektu tłumaczy, że oświetlenie w Wiedźminie 3 jest wielowarstwowe. Wszędzie jest w zasadzie „fałszywe” oświetlenie. Jednak przerywniki filmowe mają ich jeszcze więcej, a niektóre są nimi wręcz przeładowane. CD Projekt RED chciał w ten sposób poprawić m.in. wygląd postaci, ale w efekcie wielu graczy stwierdziło, że końcowy efekt jest przesadzony. Moder przeszukał zatem pliki przerywników filmowych, aby wyeliminować nadmiar oświetlenia, np. światła punktowe na twarzach bohaterów. Nie wszystkie cut-scenki je zawierają, więc edytował tylko te, w których zauważył nadmiar światła. Celem było zwiększenie immersji podczas gry, a czy to się udało, pokazują screeny porównawcze.