No i teraz da się grać. Starfield otrzymał oczekiwaną aktualizację z nowymi funkcjami

Starfield z wielce oczekiwaną aktualizacją, która powinna być dawno temu
Newsy PC

Starfield może nie jest wielkim przełomem, ale to wciąż solidne RPG. Bethesda wydała aktualizację dodającą funkcje, które powinny być od początku.

Nowa gra Bethesdy cierpiała na wiele problemów “młodego wieku”. Szkoda tylko, że wielu z nich można było uniknąć, wyposażając tytuł w bardzo istotne funkcje od początku. Gracze domagali się oficjalnego wsparcia DLSS i wreszcie się go doczekaliśmy. Nowa aktualizacja dostępna jest na razie wyłącznie w formie beta na Steamie. Pobrać ją może jednak każdy.

Starfield – jak pobrać nową aktualizację?

Bethesda chyba nie jest jeszcze pewna swego, bo łatka wyszła w formie bety, czyli testowej wersji, którą ograć i sprawdzić może każdy. Polecam to zrobić, bo wedle opisu patcha, jest mnóstwo usprawnień. Jeżeli dysponujecie grą w wersji na Steam, musicie udać się do Waszej biblioteki.

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy grę Starfield i w menu podręcznym wybierz opcję „Właściwości”.
  2. W nowym oknie właściwości przejdź na zakładkę „Bety”.
  3. W rozwijanym menu „Udział w wersji beta” wybierz pozycję „[beta]”.

Proste, ale idzie za tym parę problemów. Przede wszystkim – musicie pobierać wszystkie pliki od nowa. Testowa wersja gry jest osobnym tytułem niż jej aktualne wydanie. No i Wasze zapisy z dotychczasowych wersji działają z nową łatką, ale póki nie zostanie ona wprowadzona na stałe, nie będziecie mogli ich “cofnąć” do poprzedniej wersji, czyli tej “publicznej”. Poza oczekiwanym DLSS, gra dostała tez opcję zjadania przedmiotów od razu i znaczną poprawę (podobno) wydajności CPU.

Starfield z DLSS i nie tylko – opis aktualizacji:

Wydajność i stabilność

  • Rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami.
  • [Tylko PC] Dodano pewne optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki.
  • [Tylko PC] Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki).
  • Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.

Rozgrywka

  • Dodano możliwość spożywania jedzenia znajdowanego w świecie gry.
  • Wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy.
  • Usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana.
  • Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni.
  • Usunięto błędy, przez które pewne postacie niezależne były wyświetlane bez ubrań.
  • Usunięto błąd, przez który postępy rozpoczętych wyzwań umiejętności mogły zostać zatrzymane po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
  • Usunięto błąd, który po wejściu do Jedności mógł tymczasowo uniemożliwić otwieranie ekwipunku lub zapisywanie rozgrywki.
  • [Tylko PC]: Usunięto błąd zaburzający ruch myszy.
  • Usunięto błąd, który mógł powodować utratę domyślnego statku.
  • Usunięto błąd, który mógł powodować zniknięcie technika usług okrętowych.

Grafika

  • Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
  • Zoptymalizowano wstępną kompilację shaderów następującą podczas uruchamiania gry.
  • Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania.
  • Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system to wspiera. (Dotyczy wyłącznie platformy Xbox i systemu Windows 11).
  • Rozwiązano problem z kilkoma materiałami, które w pewnych warunkach mogły prezentować niezamierzone wzory.
  • Usunięto różne wizualne problemy związane z suwakiem regulującym pole widzenia.
  • Ulepszono wygląd oczu postaci z tłumu.
  • Usunięto pewną liczbę pomniejszych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.

Zadania

  • Wszystko, co można kupić za pieniądze: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove’em.
  • Strefa wybuchu: Usunięto błąd sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate’a.
  • Echa przeszłości: Usunięto błąd, przez który dostęp do królowej grylloba podczas realizowania celu „Zabezpiecz hangar” był niemożliwy.
  • Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który postępy w wypełnianiu zadania mogły zostać zablokowane z powodu brakującego komunikatu o dokowaniu.
  • Praca dla żołnierza: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp w zadaniu mógł sprawiać wrażenie zablokowanego, jeśli gracz ukończył misję „Supra et Ultra” podczas powrotu do Loży w trakcie zadania „Wysoka cena”.
  • Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić ponowne otworzenie włazu statku o nazwie Scow.
  • Operacja „Gwiezdne ziarno”: Usunięto błąd, przez który klucz niezbędny do opuszczenia ośrodka czasem nie był dostępny.
  • Sabotaż: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł odnaleźć Davida Barrona.
  • Krótkowzroczność: Usunięto błąd, przez który postać gracza mogła niekiedy przestać reagować na sterowanie podczas rozmowy z Vladimirem.
  • Serce Marsa: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł wydobyć Serca Marsa.
Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie