PS5 Pro z kartą graficzną mocniejszą o 45%. Tylko ten procesor…

PS5 Pro w nowych szczegółach | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PS5

Przecieki są tak obszerne, że byle hydraulik już Sony nie pomoże. PS5 Pro nadal cieknie, tym razem dokumentacja trafiła do redaktora The Verge.

Tom Warren to zaufany człowiek w gamingowym światku. Redaktor The Verge na Twitterze donosi o kolejnych rewelacjach związanych ze specyfikacją sprzętu.

PS5 Pro – o ile mocniejsze od “podstawowej” konsoli?

Sony ma pełne ręce roboty, skoro korporacja już zamawia gry na PS6, jednocześnie skupiając się na wydaniu PS5 Pro. To, że konsola istnieje, jest dziś praktycznie pewne. Sprzęt wyciekał tak obficie i tak mocno, że poznaliśmy już nawet potencjalną specyfikację techniczną. Konsola miałaby także wprowadzić nową markę od Sony. Firma zamierza wydawać gry “ulepszone” z myślą o PS5 Pro.

Teraz Tom Warren podkreśla, że i on wszedł w dokumenty dotyczące konsoli. Te miałyby zostać wysyłane twórcom gier, aby ci mogli już teraz skupić się na opracowywaniu gier z myślą o tej wersji sprzętu. Jego zdaniem konsola ma przede wszystkim zaoferować kartę graficzną lepszą o około 45%, ale procesor wydajniejszy jedynie o 10%. Pokrywałoby się to z wcześniejszymi przeciekami.

Widziałem wiele dokumentów deweloperskich PS5 Pro i Sony dokonało kilku interesujących wyborów w kontekście następnej konsoli. Procesor PS5 Pro będzie taktowany zegarem 3,85 GHz (10% więcej niż PS5) w nowym “trybie wysokiej częstotliwości procesora”. W trybie standardowym będzie to 3,5 GHz. Deweloperzy będą mogli wybrać tryb, a także uzyskać dostęp do 1,2 GB więcej pamięci systemowej, ponieważ Sony zwolniło 13,7 GB na PS5 Pro do użytku deweloperskiego, w porównaniu z 12,5 GB na PS5. Nie są to nowe informacje, ale mogę zweryfikować ich rzetelność.

– informuje Tom Warren na Twitterze

Tym samym konsola rysuje się nam jako sprzęt faktycznie lepszy, ale nie aż tak, żeby można było mówić o rewolucji. PlayStation zamierza zamiast tego skupić się na dopracowaniu PSSR, czyli swojej odpowiedzi na technologie w stylu DLSS. To właśnie jej wsparcie mogłoby zagwarantować lepszą wydajność przy wyższej rozdzielczości.

Źródło: Twitter/Tom Warren

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie