“Ulepszone dla PS5 Pro” nową marką Sony. Co zaoferują takie gry?

Newsy PS5

Znamy szczegóły nowego oznaczenia gier przemyślanych dla PS5 Pro. Mają oferować więcej od technicznej strony, a Sony chce je reklamować jako “PS5 Pro Enhanced”.

Jakiś czas temu nieodżałowany leaker Tom Henderson zdradził specyfikację PS5 Pro, która rzekomo jest prawdziwa (bo nawet Sony szuka winnych wycieku). Teraz na łamach Insider-Gaming przybliża szczegóły dotyczące oznaczenia “PS5 Pro Enhanced”.

Gry ulepszone dla PS5 Pro

Gdy na ryku pojawiło się PlayStation 4 w wersji Pro, Sony zaczęło reklamować również bardziej “dopracowane” technicznie gry, które po prostu działają i wyglądają lepiej na tej konsoli. Pomysł najwyraźniej się sprawdził, gdyż z nowym PlayStation 5 Pro firma zamierza do niego wrócić. Jak twierdzi znany insider, powołując się na przesłane mu dokumenty, wewnętrznie program nazywany jest “Trinity Enhanced”. Oznacza to po prostu “PS5 Pro Enhanced”.

Aby jednak dana gra mogła być reklamowana taką etykietą, musi posiadać dodatkowy tryb graficzny, którego nie odpali “zwykłe” PS5. Dzięki niemu gracze mogą liczyć na rozdzielczość do 4K dzięki PSSR i stałe 60 klatek z możliwością dodania lub ulepszenia efektów RTX.

Sam sprzęt oferować ma szybszy RAM (o około 28%) oraz układ graficzny. Ten ma być większy od standardowego w poprzedniej wersji sprzętu nawet o 67% (choć sama konsola może być mniejsza od PS5 Slim). Docelowo Sony ma na celu zapewnienie wydajności poprawionej o około 45% w stosunku do poprzedniej iteracji konsoli.

PlayStation kontynuuje, że gry mogą również otrzymać etykietę “Trinity Enhanced”, jeśli oferują którekolwiek z poniższych ulepszeń:
– Zwiększona docelowa rozdzielczość dla tytułów, które działają w stałej rozdzielczości na standardowej konsoli
– Zwiększona docelowa maksymalna rozdzielczość dla tytułów, które działają w zmiennej rozdzielczości na standardowej konsoli
– Zwiększona docelowa liczba klatek na sekundę dla tytułów, które mają stałą liczbę klatek na sekundę na standardowej konsoli
– Włączenie efektów ray tracing

– informuje Tom Henderson

Niektórzy specjaliści twierdzą jednak, że część gier może nie oferować nawet stałych 60 klatek. Tak może stać się m.in. z GTA VI.

Źródło: https://insider-gaming.com/ps5-pro-enhanced-details/

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie