Premiery gier kwiecień 2024. 10 potężnych hitów i błyszczących exclusivów
Dead Island 2: SoLA
Platformy: PC, PS5, PS4, XONE, XSX
Data premiery: 17 kwietnia 2024
Producent: Deep Silver Dambuster Studios
Wydawca: Deep Silver / Plaion
Pierwsza informacja dla fanów zombie jest taka, że Dead Island 2 otrzyma drugi dodatek fabularny. Odwiedzimy w nim nowy fragment miasta Los Angeles, gdzie organizowany był festiwal muzyczny. Na miejscu spotkamy kolejne zastępy zombie, jak również znajdziemy tam niedostępną wcześniej broń. Całość upakowano w komplet misji, które zmotywują nas do eksploracji. Pobocznym wątkiem dla tej pozycji jest nadchodząca premiera pełnej wersji gry na platformie Steam – zadebiutuje dosłownie kilka dni później po wydaniu SoLa.
Final Fantasy XVI: Wzburzona fala
Platformy: PS5
Data premiery: 18 kwietnia 2024
Producent: Square Enix
Wydawca: Square Enix
Square Enix kuje żelazo póki gorące, abyśmy nie mieli czasu odinstalować z dysku Final Fantasy XVI. Ich najnowsza część popularnej serii jRPG zostanie uzupełniona o jeszcze jeden dodatek The Rising Tide. Dzięki niemu wyruszymy do nowej lokacji Mysidii, a tam mają na nas czekać interesujące misje, rozgadani NPC-e, umiejętność do odblokowania i opowieść o Eikonie Wody, który wysłał do Clive’a list z prośbą o pomoc w osobliwej sprawie. Nowe DLC ma również zawierać lokację dostosowaną pod serię wyzwań z falami wrogów, czyli Wrota Kairosu. Warto podkreślić, że twórcy postanowili rozbudować engdame dla głównej historii.
No Rest for the Wicked
Platformy: PC – Steam
Data premiery: 18 kwietnia 2024 (wczesny dostęp)
Producent: Moon Studios
Wydawca: Private Division
Dość niespodziewanie autorzy dwóch części side-scrollowej platformówki Ori rzucili się na o wiele bardziej ambitny projekt z innego gatunku. No Rest for the Wicked to połączenie RPG i hack’n’slasha w rzucie izometrycznym. Charakteryzuje go mroczny klimat i krwawa rozgrywka, która koncentruje się na wymagającej walce. Od strony mechaniki ich gra z znacznym stopniu odwołuje się do stylu zręcznościowego (kładzie nacisk na dynamiczne starcia, gdzie liczy się precyzja). Natomiast oprawa graficzna gry może przywoływać na myśl ich poprzednie dzieła, choć cechą szczególną jest baśniowa stylizacja o malarskim zacięciu.