Pokazówka Unreal Engine 5 tak dobra, że wyrzuci Was z laczków
Unreal Engine 5 z pełnym path tracingiem oraz wsparciem szeregu innych technologii wygląda wybitnie. Zobaczcie tylko tę piwnicę stolarza!
Nie podejrzewałem, że będę aż tak zachwycał się byle piwnicą…
Unreal Engine 5 może powodować opad szczęki
UE5, czyli najnowsza generacja najpopularniejszego silnika, coraz silniej zaznacza swoją obecność na polu gier wideo. Nie tylko jednak tam, bo artyści prześcigają się w kreowaniu wyjątkowych lokacji, aby pokazać, jak perfekcyjny potrafi to być silnik.
Daniel Martinger to Prop/Environment Artist z The Outsiders. Niedawno opublikował w sieci najnowszą pokazówkę UE5, jaką sam stworzył. Trzeba przyznać, że filmik przedstawiający piwnicę stolarza rządzi i sprawia wrażenie tak dużego realizmu, jak tylko się da. Szczerze mówiąc – z pewnością dałbym się nabrać na to, iż jest to rzeczywiste nagranie. Dopiero po przyjrzeniu się, możemy zauważyć drobne artefakty z cieniami i światłem. No ale na pierwszy rzut oka – sam zachwyt.
Czemu to wygląda tak dobrze? Otóż artysta wykorzystał pełen path tracing. Jest to bardzo bliska ray tracingowi technologia również skupiająca się na tworzeniu fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych. Ścieżki promieni światła są tu analizowane metodą losową.
Czy gry tak mogą wyglądać? Czy, co ważniejsze, Wiedźmin 4 tak może wyglądać? Nie. Pomijając fakt tworzenia większych przestrzeni w tej technologii, mało który komputer byłby w stanie udźwignąć pełen path tracing. Co nie zmienia faktu, iż technologia nieustannie idzie do przodu, więc być może przy okazji PlayStation 6 czy 7 tego typu jakość oprawy miałaby rację bytu.
Jak wspomniałem powyżej – Wiedźmin 4 powstaje na UE5, więc i tak szykuje się naprawdę solidna wizualnie pozycja. Choć autorski REDengine i tak był wyjątkowo rozwinięty, raczej pójdzie do kosza. Trochę spora strata, którą opłakują specjaliści z Digtal Foundry. Jeżeli ciekawi jesteście oficjalnych dem UE5 – zapraszamy do tego artykułu.