PlayStation jeszcze nie skończyło z przejęciami. Firma chce poszerzać działalność
Jim Ryan, szef PlayStation, wyraźnie zaznacza, że to jeszcze nie koniec przejęć. Nie wiemy, co szykuje się na horyzoncie, ale firma ma plan.
PlayStation ma ostatnio świetną passę do przejęć. Zaledwie w jeden rok fiskalny zakończony w marcu 2022 roku, firma dokonała aż pięciu przejęć. Sony Interactive Entertainment wykupiło Housemarque (twórców Returnal), Nixxes Software (tworzą porty gier na PC), Firesprite (gry na VR), Bluepoint (specjaliście remake’ów) i Valkyrie Entertainment (studio pomocnicze). Trochę tego jest, a to przecież nie koniec. Niedawno Sony ogłosiło przejęcie Bungie i studia Jade Raymond, Heaven.
Sony ma więc w rękach wielu różnych twórców i specjalistów od różnych dziedzin. W tym wszystkim spokojnie mogą dokonywać m.in. portowania gier na PC czy wydawania kolejnych odświeżonych edycji. No i nie zapomnijmy o kolejnych “wielkich” grach. Jeżeli myśleliście, że SIE skończyły się pieniądze, to się najpewniej przeliczyliście.
PlayStation wyraźnie ma mocno rozrysowane plany
Jim Ryan, szef PlayStation, stwierdził niedawno, że to wcale nie koniec przejęć. Na spotkaniu biznesowym (transkrybowanym przez VGC), Ryan podkreślił chęć dalszej ekspansji. Nie jest to nic, o czym byśmy się sami nie domyślali, ale jednoznacznie wskazuje na wielkie plany korporacji.
Byliśmy bardzo aktywni w dziedzinie fuzji i przejęć oraz inwestycji. Celem tych inwestycji jest zwiększenie naszej siły w PlayStation Studios, ale także zdobycie doświadczenia w dziedzinach tworzenia gier, w których do tej pory nie byliśmy zbyt obecni. Planowane partnerstwo z Bungie jest doskonałym przykładem tego drugiego.
– podkreślił Jim Ryan cytowany przez serwis VGC
Ryan nawiązał oczywiście do przejęcia specjalistów od tworzenia gier-usług. Sony ma w planach bowiem wiele gier, z czego spora liczba to zupełnie nowe marki. Część z nich to z pewnością właśnie gry-usługi, czyli pole, po którym firma jeszcze się nie poruszała.
Co ciekawe, niedawno PS stwierdziło również, że planuje szerzej zagłębić się w temacie wydawania gier na PC i wersji mobile. Oczywiście tendencję widać od dawna. W końcu na komputery osobiste wyszły już hity pokroju Days Gone czy Horizon Zero Dawn. Więcej konwersji to tylko zapewne kwestia czasu.