Patch 5.1 do Rainbow Six Siege już na PC, PS4 i Xbox One. Gracze nadużywali usuwania innych z rozgrywek, zatem…

Patch 5.1 do Rainbow Six Siege już na PC, PS4 i Xbox One. Gracze nadużywali usuwania innych z rozgrywek, zatem…
Newsy PC Polecamy PS4 XOne

To druga aktualizacja do Rainbow Six Siege, jaką dostajemy na przestrzeni ostatniego tygodnia. Po łatce 5.0 (wszystkie szczegóły tutaj) na serwery gry trafił wczorajszego popołudnia patch oznaczony numerem 5.1, który jest już dostępny na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Tym razem mamy kilka poprawek w rozgrywce, projektach poziomów, czy broniach różnych operatorów. Ubisoft postanowił też zablokować w trybie rankingowym funkcję Vote Kick Changes, ponieważ zdarzało się, że była ona nadużywana przez graczy.

Pełna lista zmian, opublikowana na oficjalnym forum dewelopera, prezentuje się następująco:

Patch 5.1 do Rainbow Six Siege

Vote Kick Changes

Od momentu implementacji funkcji głosowania na usunięcie gracza z meczu, zauważyliśmy przypadki jej nadużywania, zwłaszcza w trybie rankingowym, w którym nakładana jest odczuwalna kara. Wciąż przyglądamy się nowym pomysłom na wdrożenie systemu poprawiającego doświadczenia płynące z gry, ale uznaliśmy za konieczne krótkoterminowe usunięcie tej funkcji z trybu rankingowego. W trybie swobodnym zwiększamy liczbę głosów niezbędną do przegłosowania usunięcia gracza i wiążemy ją z liczbą członków drużyny, którzy są w grupach i poza nimi.

Rozgrywka

Naprawiono – Próba wyważenia bez detonacji ładunku wyważającego podczas bujania się na linie psuje animację operatora.
Naprawiono – Pole zaliczania trafień wokół osprzętu głowy Castle’a jest niedokładne.
Naprawiono – Zasięg ataku wręcz jest powiększony, jeśli uderza się z niższej postawy.
Naprawiono – Użytkownicy nie mogą wstać za pomocą klawisza [Shift], jeśli zajmują pozycję „padnij” w drucie kolczastym.
Naprawiono –Operatorzy czasami wydają się płascy. (Tachanka już nie będzie wyglądał, jakby pochodził z innego wymiaru. Chyba że… pochodzi?)
Naprawiono – Dziury po granacie uderzeniowym nie pokazują prawidłowo zniszczeń u wszystkich graczy.
Naprawiono – Seryjne rzucanie szeregu gadżetów w to samo miejsce powoduje nieoczekiwaną kolizję.
Naprawiono – Strzelba Bucka nie zawsze tworzy dziury, przez które można przejść (wprowadzono kolejne ulepszenia).
Naprawiono – Śmierć w chwili rzucenia gadżetu sprawia, że gadżet się duplikuje.
Naprawiono – Podłożone ładunki unoszą się w powietrzu, jeśli powierzchnia, na których je podłożono, zostanie zniszczona.
Naprawiono – Broń operatora znika, jeśli operator próbuje podnieść gadżet i natychmiast anuluje tę czynność.

Tryb gry

Rozgrywka użytkownika
Naprawiono – Zmiana czasu trwania fazy akcji z 360 na 600 sekund sprawia, że wyświetlany jest nieprawidłowy czas.
Naprawiono – Opcja opuszczenia meczu pozostaje aktywna w kolejnej sesji.
Naprawiono – Spikera można wyciszyć w lobby, nawet jeśli czat głosowy nie działa.

Bomba
Naprawiono – Gracze zacinają się w animacji umieszczania rozbrajacza, jeśli próbują położyć go na tarczy balistycznej.
Naprawiono – Gdy Echo trzyma swoją broń dodatkową, animacja niszczenia rozbrajacza działa niewłaściwie.

Zakładnik
Naprawiono – Zakładnik oznaczany jest w interfejsie gry ikoną rozbrajacza.
Naprawiono – Automatyczne przeładowanie wyłącza się, jeśli zakładnika prowadzi operator z tarczą balistyczną.

Zabezpieczanie terenu
Naprawiono – Gracze nie otrzymują punktów za odkrycie celu.

Operatorzy

Sledge
Naprawiono – Młot Sledge’a nie niszczy zakłócaczy Mute’a.

Hibana
Naprawiono – Dźwięk wydawany przez gadżet X-KAIROS słychać na całej mapie.
Naprawiono – Ładunki nie przyczepiają się do rogów włazów podłogowych.
Naprawiono– Duże problemy z zawieszaniem gry na PS4, gdy Hibana używa X-KAIROS.

Echo
Naprawiono – Uderzenie dźwiękowe nie wywiera oczekiwanego wpływu na trafionych graczy.
Naprawiono – Uderzenie dźwiękowe nie wywiera oczekiwanego wpływu na graczy trafionych w ramię.
Naprawiono – Animacja gracza działa nieprawidłowo, gdy jego postać zostanie trafiona przez dron Echo.

Thermite
Naprawiono – Brak dźwięku w chwili podkładania ładunku termicznego na wzmocnionej ścianie, jeśli operator wisi na linie.

Doc
Naprawiono – Jeśli Doc zostanie powalony na ziemię w chwili, gdy sam siebie leczy, wchodzi w stan oczekiwania na reanimację, ale może się ruszać.

IQ
Naprawiono – Jeśli IQ przyjmie pozycję „padnij” podczas korzystania z instrumentów celowniczych, jej gadżet przestanie wyświetlać odległości i obrysy.
Naprawiono – Zniszczone kamery wciąż pojawiają się w gadżecie IQ.

Twitch
Naprawiono – Gracze mogą korzystać z dronów Twitch w charakterze kamer wsparcia.
Naprawiono – Jeśli Twitch podnosi swojego drona elektrycznego i jednocześnie naciska przycisk akcji sprawia, że operatorka zapętla się w animacji.

Mute
Naprawiono – Zakłócacze nie blokują zdalnych detonatorów, jeśli operatorzy stoją w zasięgu zakłócacza.

Fuze
Naprawiono – Ładunek kasetowy nie robi dziur we włazach podłogowych.

Pulse
Naprawiono – Szybkie naciskanie przycisków w lewo i w prawo sprawia, że wyświetlana jest popsuta animacja.

Projekty poziomów

Wieżowiec
Naprawiono – Problemy z poziomem szczegółowości w wypadku wielu cieni.
Naprawiono – Gracze mogą wskoczyć w drewniane belki, co powoduje problem z przenikaniem.
Naprawiono – Drony nie mają prawidłowej kolizji z Zachodnią Wieżą.
Naprawiono – Użytkownicy mogą się zaciąć podczas przeskakiwania nad barem.

Fawela
Naprawiono – Ładunki X-KAIROS natychmiast wybuchają w sypialni ciotki.

Jacht
Naprawiono – Popsuta animacja przeskakiwania podczas przeskakiwania przez okna na pokładzie ze spa.
Naprawiono – Fuze nie może podkładać ładunków kasetowych na oknach na pokładzie ze spa.
Naprawiono – Gracze odczuwają niekontrolowane cofanie ich postaci podczas przechodzenia przez wyłomy w korytarzu z globusem na II piętrze.

Kafe Dostojewski
Naprawiono – Dron Echo nie wykrywa kolizji z niektórymi sufitami.

Oregon
Naprawiono – Efekty trafień mogą przenikać przez ściany.

Pozostałe elementy rozgrywki

Naprawiono –Akcja Ubisoft Club “Mistrz zniszczenia” nie jest odblokowywana, jeśli gracz zginie podczas wyważania.
Naprawiono – Po zmianie kamery gracze mogą czasami zablokować się w ciele swojego operatora.
Naprawiono – Tekstury na kapturze Hibany nie są widoczne z większej odległości.
Naprawiono – Gracze mogą wyłączyć wszystkie mapy w ustawieniach matchmakingu.
Naprawiono – Amunicja Capitao wyświetlana jest jako 3/-1.
Naprawiono – Podczas oglądania drona kolegi z drużyny w fazie przygotowań na ekranie widoczny jest celownik.
Naprawiono – Gdy wróg zostaje trafiony pojedynczym strzałem w szyję, nie są przyznawane punkty za trafienie w głowę.
Naprawiono – Liczba pozostałych pocisków dla Bearing 9 zmienia się po przejściu w tryb widza.
Naprawiono – Niezgodność pomiędzy wartością czasu wyświetlaną w „Karze za poddanie” i pod wpisem „Tryb rankingowy”.
Naprawiono – Uderzenie wręcz podczas strzału ze strzelby powoduje zepsucie animacji.
Naprawiono – W trybie widza wyświetlana jest nieprawidłowa liczba pozostałych bełtów do taktycznej kuszy Capitao.
Naprawiono –Tablica wyników jest aktualizowana z widocznymi opóźnieniami.
Naprawiono – Operatorzy stoją w niewłaściwym miejscu podczas prezentacji najbardziej wartościowych zawodników.
Naprawiono – Wyzwania Ubisoft Club są niedostępne.
Naprawiono – Po przejściu przez wiadomość o rozłączeniu, w chwili przyjmowania zaproszenia wyświetlany jest błąd 3-0x000A0003.

Źródło: Ubisoft, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie