Takich szczegółów w Far Cry jeszcze nie było. Zobaczcie, czego się spodziewać
Są również nowe fragmenty rozgrywki.
Ubisoft przedstawia materiał z Far Cry 5, który skupia się na świecie gry. Deweloperzy opowiadają przy okazji, w jaki sposób zabrano się do projektowania środowiska tytułu.
– Musieliśmy zmienić sposób, w jaki się przygotowaliśmy – mówi Isaac Papismado z Ubisoftu. – W przeszłości korzystaliśmy z internetu, używaliśmy wielu źródeł wtórnych, książek i podobnych rzeczy. Teraz naprawdę chcemy udać się na miejsce z zespołem i kamerami, by uzyskać jak najwięcej materiałów – dodaje.
Takie wycieczki naturalnie miały już miejsce, czego efektem jest tysiące zdjęć. Oznaczało to przeprowadzenie serii wyjazdów do Montany, podczas których twórcy wędrowali do małych miasteczek i miejsc dzikiej przyrody. Poznali ekosystem oraz mieszkańców Montany, wykonali tysiące zdjęć, z których wiele wykorzystano do odtworzenia krajobrazu w procesie zwanym fotogrametrią. Korzystając z fotogrametrii, obiekty takie jak drzewa, roślinność, budynki, a nawet ludzie są fotografowane pod wieloma kątami i skanowane w celu stworzenia realistycznych obiektów 3D. Ta technika doprowadziła nie tylko do najbardziej szczegółowych środowisk, które zobaczymy w serii Far Cry, ale też do kilku niespodzianek – czytamy na stronie Ubisoftu.
– Richard, nasz szef od środowiska, wrócił ze zdjęciem kory drzewa, na którą ktoś wyrył serduszko z inicjałami – wspomina producent Philippe Fournier. – Takiego poziomu detali można spodziewać się na niektórych obiektach.
Ponadto deweloperzy wspominają, że wszystkie znaki drogowe, które zobaczymy w Far Cry 5, nie będą tylko ozdobą, lecz rzeczywiście wskażą nam różne obiekty, do których możemy dotrzeć.