Dzisiaj sporo się zmienia w strzelaninie Ubisoftu

Oto lista nowości i poprawek.

Ubisoft informuje, że 26 października w Rainbow Six Siege pojawią się Uzupełnienia w połowie sezonu, czyli patch, który naprawia błędy wyłapane po dodaniu nowych atrakcji na obecny sezon.

9 premier na obecny tydzień. Powrót Assasin’s Creed, bohater z polskimi korzeniami i gra, która sprzeda Nintendo Switch

Uzupełnienia w połowie sezonu przyniosą istotne zmiany, w tym ulepszenie pułapek wybuchowych Kapkana, nowy elitarny zestaw dla Jägera, lepsze zbalansowanie uzbrojenia oraz szereg poprawionych błędów – czytamy na oficjalnym forum strzelaniny.

Oto wszystkie szczegóły przedstawione przez Ubisoft:

REWORKED OPERATORZY

KAPKAN

KAPKAN PRZENOSI 5 PUŁAPEK WYBUCHOWYCH: TRUDNIEJ JE DOSTRZEC I KAŻDA ZADAJE 60 PUNKTÓW OBRAŻEŃ

Po uruchomieniu czujnik laserowy będzie powoli bladł, aż w końcu całkowicie się rozproszy. Ma to swoją cenę, gdyż pułapki nie będą już śmiertelnie niebezpieczne, zadając jedynie 60 punktów obrażeń. Dzięki ulepszeniu pułapek, Kapkan zyska też na szybkości. Jej wartość będzie teraz wynosiła dla tego operatora 2, a nie 1. W ten sposób Kapkan stanie się nieco bardziej wszechstronnym obrońcą.

W naszej opinii zmiana ta pozwoli dostosować Kapkana do poziomu umiejętności graczy, którzy już nauczyli się wypatrywać lasera przed przejściem przez drzwi. Liczymy, że użytkownicy opracują nowe strategie dla tego operatora, podobnie jak i dla innych obrońców posługujących się pułapkami.

BLITZ

BLITZ MOŻE TERAZ BIEC Z PODWYŻSZONĄ TARCZĄ

Jedną z najsłabszych stron Blitza jest to, że bez osłony w postaci swojej tarczy staje się on niezwykle wrażliwy na obrażenia. Jest to szczególnie widoczne, gdy operator biega. Okazało się, że ciężko zniwelować dystans pomiędzy innymi obrońcami, a Blitzem, który musi znajdować się blisko celu, by wykorzystać oślepiacz swojej tarczy. Aby jakoś zrównoważyć tę słabość, będzie on mógł teraz biegać, korzystając przy tym z ochrony zapewnianej przez tarczę. Teraz Blitz wreszcie będzie zasługiwał na swoją ksywkę.

ELA

ODRZUT PISTOLETU MASZYNOWEGO ELI ZOSTAJE NA NOWO ZBALANSOWANY I TRACI ONA JEDNĄ MINĘ GRZMOT.

Po przeanalizowaniu statystyk w grze doszliśmy do wniosku, że wskaźniki zwycięstw i zdobywania łupów przez Elę są zbyt wysokie w porównaniu z innymi operatorami.

Dzięki 4 minom Grzmot, Ela mogła zabezpieczyć dwa obszary wybuchu i nadal mieć w zanadrzu miny do wykorzystania w trakcie eksploracji. Chcemy, by nasi gracze podejmowali bardziej przemyślane decyzje co do użycia danego gadżetu, więc od tej pory Ela ma tylko 3 miny Grzmot.

Mamy też wrażenie, że ogólne statystyki jej pistoletu maszynowego Scorpion EVO 3 A1 są zbyt wysokie. Aby to zmienić, skróciliśmy czas potrzebny na osiągnięcie maksymalnej wartości odrzutu, zwiększając jednocześnie jego siłę. W efekcie teraz trudniej będzie zapanować nad odrzutem tego pistoletu maszynowego.

JÄGER ELITA

Jäger opuszcza kokpit z kolejną odsłoną zestawów elitarnych. Elitarny zestaw Asa powietrznego sprawi, że na twoich wrogów spadnie z nieba deszcz granatów.

Każdy zestaw zawiera odpowiedni uniform oraz osprzęt głowy, kartę operatora, imię operatora, ozdobę oraz specjalną animację zwycięstwa.

POPRAWKI SIECIOWE ORAZ INNE ZMIANY

POPRAWKI SIECIOWE

Jak już informowaliśmy w odcinku bloga twórców gry poświęconym problemom z wysokim pingiem, będziemy podejmowali następujące kroki w celu zapewnienia naszym graczom większego komfortu w grze online.

UPORZĄDKOWANIE OPÓŹNIENIA

Uporządkowanie opóźnienia to zmiana, która pozwoli serwerowi na dokładniejsze odzwierciedlanie czasu reakcji strzelca korzystającego z niestabilnego połączenia.

FIZYKA MAŁYCH KROKÓW

Opracowaliśmy nowy system fizyki, który powinien rozwiązać kwestię teleportowania graczy za plecami operatorów z tarczami. Najczęstszym problemem była kwestia blokowania drzwi przez Montagne’a.

POPRAWKI W USPRAWNIANIU TRAFIEŃ

Redukujemy górny limit opóźnienia, wymagany do zainicjowania dodatkowych kroków weryfikujących trafienia.

POPRAWA REPLIKACJI DZIAŁAŃ

Optymalizujemy także replikację działań. Chcemy w ten sposób zapewnić większą responsywność gry dla wszystkich użytkowników, a także ograniczyć opóźnienia.

OPÓŹNIENIE PRZETWARZANIA + PING

Aktualnie wartość pingu wyświetlana w menu obejmuje też opóźnienie przetwarzania. Może to być mylące, ponieważ gra przy większej liczbie klatek na sekundę skutkuje obniżeniem wyświetlanej wartości pingu.

IKONY POŁĄCZENIA

Wprowadzamy szereg poprawek, które pomogą monitorować stan twojego klienta, serwera oraz połączenia z siecią.

Wskutek tej zmiany gra będzie teraz wyświetlała do czterech ikon w prawym górnym rogu ekranu. Ikony te będą określały odpowiednio od lewej do prawej strony: jakość rozgrywki uwzględniającą ping, stabilność połączenia, stopień aktualizacji oraz stabilność hosta.

new-network-icon

WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT POPRAWEK SIECIOWYCH

Bardziej szczegółowe omówienie przedstawionych powyżej zmian można znaleźć na blogu twórców gry. Można też znaleźć tam więcej informacji na temat efektu obserwatora oraz metod, jakimi zwalczamy to zjawisko.

INNE ZMIANY

SAMOTNY WILK – ROZGŁOS W TRYBIE TERROHUNT

W przeszłości rozważaliśmy usunięcie rozgłosu z trybu Terrohunt Samotnego Wilka w ramach działań, które miały uniemożliwić graczom hakowanie swojego rozgłosu, uzyskanego w ramach Operacji oraz trybu Terrohunt Samotnego Wilka. Na szczęście udało nam się znaleźć takie rozwiązanie, które pozwala nadal gromadzić rozgłos w ramach tych funkcji!

Rozgłos zdobywany w ramach Operacji oraz w trybie Terrohunt Samotnego Wilka będzie naliczany w oparciu o czas spędzony w grze, w odróżnieniu od ogólnego wyniku naliczanego na zakończenie gry. Niestety, efektem ubocznym tej zmiany jest to, że zdobywany rozgłos nie uwzględnia poziomu trudności ani liczby zwycięstw i porażek.

NAJWAŻNIEJSZE NAPRAWIONE BŁĘDY

ROZGRYWKA

  • Naprawiono – Tarcze ustawiane w drzwiach i pozwalające przechodzić przez ściany przy podjęciu określonych działań. *Błędy te są naprawiane indywidualnie i będziemy konsekwentnie je usuwać, gdy tylko pojawią się kolejne takie przypadki.
  • Naprawiono – Gracze mogli patrzeć poprzez zasłonę z granatów dymnych, jeśli byli w odpowiedniej odległości.
  • Naprawiono – Jeśli gracz pod odpowiednim kątem rzucił gadżet przylepny w stronę uszkodzonej barykady, to po jej usunięciu gadżet pozostawał na miejscu
  • Naprawiono – Jeśli obrońca usuwa barykadę z miną claymore podłożoną po drugiej stronie i działanie to zakończy się dla niego powaleniem, niedostępny jest wskaźnik powolnego wykrwawienia.
  • Naprawiono – Drobne usterki animacji występujące w przypadku wszystkich operatorów, którzy wykonują skok, a następnie od razu korzystają z Reaktywnego Systemu Obrony (ADS).
  • Naprawiono – Gracze nie mogą otworzyć tabeli wyników w trakcie prezentacji mapy oraz trybu rozgrywki na początku starcia ani na ekranie wskazującym rundę, tuż przed fazą planowania.
  • Naprawiono – Animacja tarczy ulega uszkodzeniu, jeśli gracz usilnie próbuje się położyć.
  • Naprawiono – Przypadki usterek powodujących kolizje przy przemieszczaniu się wzdłuż ścian, które mogą ulec zniszczeniu.
  • Naprawiono – Ustawienie barykady Castle’a i anulowanie animacji nie będzie już powodowało spadku liczby klatek na sekundę.

OPERATORZY

TACHANKA
  • Naprawiono – Gracze mogą ciągle kopiować wieżyczkę Tachanki.
JAGER
  • Naprawiono – System ADS nie przechwytuje granatów zgodnie z oczekiwaniami.
YING
  • Naprawiono – Ładunki typu Candela będą za każdym razem oślepiały napastnika, jeśli eksplozja zostanie uchwycona przez kamerę jego drona.
LESION
  • Naprawiono – Gracze, którzy nastąpią na miny Gu, gdy Lesion nie żyje, nie otrzymują żadnych punktów.
HIBANA
  • Naprawiono – Ładunki nie mogą przylgnąć do żadnej powierzchni, przez co unoszą się w powietrzu.
ASH
  • Naprawiono – Ash może zniszczyć drut porażający Bandita na wzmocnionej elektrycznie ścianie i otrzymać punkty, choć nie powinna mieć możliwości zniszczenia go za pomocą swojego pocisku wyważającego.
IQ
  • Naprawiono – Reaktywny System Obrony (ADS) działa nieprawidłowo, jeśli gracz przełączy się na niego z gadżetu.
BUCK
  • Naprawiono – Problem skakania obrazu występujący, gdy gracz czołga się z Otwieraczem.
BANDIT
  • Naprawiono – Ładunki wybuchowe nie niszczą drutu porażającego, jeśli włazy są wzmocnione.
  • Naprawiono – Brak zdobyczy punktowej za zniszczenie pocisku wyważającego przy użyciu kabli pod napięciem.
MONTAGNE
  • Naprawiono – Replikacja tarczy Montagne’a może zostać zniszczona.
  • Naprawiono – Montagne może strzelać przez podwyższoną tarczę.

TRYBY ROZGRYWKI

GRA WIELOOSOBOWA
  • Naprawiono – Czat głosowy jest słyszalny w różnych starciach PvP.
ZABEZPIECZANIE TERENU
  • Naprawiono – Możesz usłyszeć dźwięk pojemnika z bronią biologiczną we wcześniej wybranym punkcie odradzania.
ZAKŁADNIK
  • Naprawiono – Zakładnik może przenikać przez wszystkie ściany i obiekty, jeśli porywacz przestanie go eskortować.
  • Naprawiono – Gracze mogą przemieszczać zakładnika przy użyciu mobilnej tarczy.
GRA UŻYTKOWNIKA
  • Naprawiono – Uczestnicy gry użytkownika pozostaną w fazie przygotowań, jeśli host zatrzyma zegar po upływie odmierzanego czasu.
  • Naprawiono – Klient, który zablokuje się w grze użytkownika w trybie realistycznym, odrodzi się z kamerą ustawioną na środku mapy

PROJEKTY POZIOMÓW

WIEŻOWIEC
  • Naprawiono – Ustawienie mobilnej tarczy w drzwiach blokuje możliwość skakania w lokacjach Parter Lobby oraz I Piętro Taras.
  • Naprawiono – Gu nie aktywuje się po rzuceniu na przecięcie dwóch płytek pod schodami w lokacji Parter Lobby.
  • Naprawiono – Dron może wypaść poza obszar gry pod schodami w lokacji Zewn. Wschodni Ogród.
PARK ROZRYWKI
  • Naprawiono – Gracze mogą skakać we wnętrzu skrzyń w lokacji 1P Korytarz kafeterii.
JACHT
  • Naprawiono – Gracze mogą wyglądać na zewnątrz po zniszczeniu ścian kokpitu.
KAFE
  • Naprawiono – Można zabijać graczy znad Kuchni, rażąc ich ładunkami wybuchowymi przez niezniszczalną podłogę.
KLUB
  • Naprawiono – Obrońca może pobiec w określone miejsce, gdzie pozostanie niewidoczny.
KONSULAT
  • Naprawiono – Gracz zacina się przy próbie przeskoczenia tarczy w lokacji Piwnica Archiwa.
  • Naprawiono – Gracze mogą stać we framudze okna.
  • Naprawiono – Przeskoczenie nad mobilną tarczą w lokacji Korytarz Archiwa mogło sprawić, że gracz wypadał poza obszar gry.
  • Naprawiono – Przestrzeń pomiędzy nogami stołu w lokacji I Piętro Hol zachowuje się jak ściana nie do przejścia.
  • Naprawiono – Valkyrie może umieścić kamerę w ścianie oddzielającej I Piętro Zachodni Korytarz od Garażu B.
  • Naprawiono – Tekstury pomiędzy niezniszczalnymi, a wzmacnialnymi elementami ścian pozwalają na przechodzenie kul.
  • Naprawiono – Po zniszczeniu dachu nad garażem gracz może wrzucić do środka kamerę Cyklop i widzieć przez ścianę.
  • Naprawiono – Drewniane zabezpieczenia tuż obok wzmocnień są za duże, co pozwala graczom przez nie strzelać.
WYBRZEŻE
  • Naprawiono – Dron może wlecieć i utknąć w listowiu nad głównym wejściem.
OREGON
  • Naprawiono – Za skrzyniami w lokacji I Piętro Zbrojownia brakuje blokady kolizyjnej w ścianie i dron może wylecieć poza obszar gry.
  • Naprawiono – Tekstury pomiędzy niezniszczalnymi, a wzmacnialnymi elementami ścian pozwalają na przechodzenie kul.
BANK
  • Naprawiono – Gracz może przecisnąć swoją postać przez podłogę i zabić przeciwnika na zewnątrz.
BAZA HEREFORD
  • Naprawiono – Gracz może umieścić rozbrajacz w Zbrojowni na skrzyniach, poza zasięgiem obrońców.
SAMOLOT
  • Naprawiono – Tekstury pomiędzy niezniszczalnymi, a wzmacnialnymi elementami ścian pozwalają na przechodzenie kul.

WRAŻENIA UŻYTKOWNIKA

  • Naprawiono – Niektóre efekty dźwiękowe przeładowania broni tracą synchronizację z animacją, jeśli proces przeładowania zostanie przerwany.
  • Naprawiono – Błąd animacji przy przechodzeniu z biegu do marszu.
  • Naprawiono – Stopy kucających operatorów czasami wtapiają się w podłoże.
  • Naprawiono – Animacja przeładowania broni przez Montagne’a ulega uszkodzeniu podczas oglądania z perspektywy trzeciej osoby.
  • Naprawiono – Niespójności pomiędzy osprzętem głowy występującym w grze, a kilkoma wizerunkami osprzętu Valkirii.
  • Naprawiono – Pasy osłony ramienia zlewają się z mundurem Rooka.
  • Naprawiono – Przy skoku kolana Blitza przenikają przez tarczę.
  • Naprawiono – Ręka i ramię IQ są animowane w dziwny sposób podczas używania wykrywacza elektroniki.
  • Naprawiono – Przy trafieniu twarz Rooka zlewa się z jego osprzętem głowy.
  • Naprawiono – Gdy ustąpi efekt ogłuszenia Eli, pojawia się nieprawidłowa animacja rąk.
  • Naprawiono – W domyślnym mundurze Blitza brakuje mocowania na ramieniu.
  • Naprawiono – Zestawy ponownie się pojawiają po odblokowaniu.
  • Naprawiono – Model przedmiotu samoczynnie się obraca, jeśli gracz wejdzie do jakiegoś podmenu lub przegląda dostępne treści, obracając przy tym modele.
  • Naprawiono – Projekt należącego do Rooka osprzętu głowy Blanki widoczny w sklepie nie przedstawia rzeczywistego wyglądu tego przedmiotu.
  • Naprawiono – Na miniaturze należącego do Valkyrie osprzętu głowy Pop Art widoczne są normalne włosy i szare okulary.
  • Naprawiono – W Pakiecie Alfa pojawiają się błędy graficzne.
  • Naprawiono – Ikona 25 pakietów odróżnia się od tła.
  • Naprawiono – W Pakiecie Alfa czasami jest widoczny oddzielny pas.
  • Naprawiono – Czasami przed kartą wyciąganą z Pakietu Alfa pojawia się cień.
  • Naprawiono – Niespójności dotyczące stopnia rzadkości skórek broni Impas.
  • Naprawiono – Zacina się animacja podczas wchodzenia przez okno po linie, przy jednoczesnym strzelaniu i korzystaniu z Reaktywnego Systemu Obrony (ADS).
  • Naprawiono – Jeśli Scorpion EVO 3 A1 jest wyposażony w kompensator, przy strzale z tej broni pojawia się zbyt długi płomień z lufy.
  • Naprawiono – Grafika liny wspinaczkowej jest obcinana za każdym razem, gdy z niej skorzystasz.
  • Naprawiono – Gdy poruszasz się z włączonym Reaktywnym Systemem Obrony (ADS) oraz bronią wykorzystującą celownik ACOG, jego grafika jest odświeżana z drobnym opóźnieniem.
  • Naprawiono – Broń staje się niewidzialna, jeśli szybko użyjesz i schowasz gadżet, w który można się wyposażyć i trzymać go w dłoniach.
  • Naprawiono – Niespójności w cenie Pakietu Waluty w sklepie GB.
  • Naprawiono – Niespójności z brakującymi skórkami legendarnej rzadkości.
  • Naprawiono – Oś obrotu tarcz operatorów przy korzystaniu z pełnoekranowego podglądu ozdób jest nieprawidłowa na dużym przybliżeniu.
  • Naprawiono – Należący do Bandita uniform Pirata Drogowego nie ma określonego stopnia rzadkości.
  • Naprawiono – Pakiet karabinów szturmowych Impas zawiera dwa elementy bez określonego stopnia rzadkości, póki gracz nie obejrzy ich na podglądzie w sklepie.
  • Naprawiono – Wzór kamuflażu należącego do Sledge’a uniformu Blood Orchid jest zbyt blady i słabo widoczny.
  • Naprawiono – Po wyposażeniu się w skórkę Alembik na jej miniaturze można zauważyć nieprawidłowe tekstury.
  • Naprawiono – Należące do Valkyrie Chibi jest niewidoczne w grze.
  • Naprawiono – Należący do Frost uniform Blood Orchid jest zbyt blady i przez to słabo widoczny.
  • Naprawiono – Skórka Niebieska Nebula nie ma określonego stopnia rzadkości.
  • Naprawiono – Ozdoba Dębowa Beczka stapia się z bronią.
  • Naprawiono – Tekst po prawej stronie osprzętu głowy Eli jest odbity.
  • Naprawiono – Trzydziestodniowa premia zapewnia więcej puszek niż premia dziewięćdziesięciodniowa.
  • Naprawiono – Ozdoba Muzograj wyświetlana jest w niskiej rozdzielczości.
  • Naprawiono – W hiszpańskiej wersji opisu Eli występuje literówka.
  • Naprawiono – Gdy członkowie oddziału rozmawiają przez czat głosowy, znikają ich wskaźniki graficzne.
  • Naprawiono – Wszystkie skórki broni, ozdoby, dodatki, osprzęty głowy oraz uniformy każdego operatora są resetowane do wersji domyślnej przy ponownym uruchomieniu gry.
  • Naprawiono – Ozdoba Dżonka ma na żaglach czarne, połyskliwe tekstury.
  • Naprawiono – Ozdoba Tańcząca Babcia ma brakujące powierzchnie.
  • Naprawiono – Należąca do Glaza ozdoba Złote Chibi ma brakujące powierzchnie.
  • Naprawiono – Obrazy w sekcji Profil Gracza na stronie Rainbow Six nie wczytują się prawidłowo.

Źródło: Ubisoft, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.