Marketing Cyberpunk 2077 to wielki błąd. CD Projekt RED tłumaczy, co zrobiono źle
Ciężko wymazać z pamięci nieudaną premierę gry Cyberpunk 2077. Tytuł z uwagi na zły stan techniczny zebrał mocne baty i dopiero po czasie został doprowadzony do ładu. Wielu graczy miało twórcom za złe szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która wprowadziła ich w błąd. Dzisiaj CD Projekt RED przyznaje, że nie powtórzą więcej tego błędu.
Twórcy Cyberpunk 2077 biją się w pierś – marketing to porażka
Po premierze gry Cyberpunk 2077 gracze mieli sporo zarzutów wobec CD Projekt RED. Tytuł był niedopracowany i posiadał piekielnie złą optymalizację, a przecież od dłuższego czasu promowano go w mediach i podsycano zainteresowanie fanów. Marketingowe oszustwo? Poniekąd tak, choć bardziej mowa o poważnym błędzie, którego dopuścili się rodzimi twórcy. Jak sami przyznają, promowanie tytułu rozpoczęło się zdecydowanie za szybko, a po drodze pojawiły się problemy, podczas gdy z niektórych decyzji nie dało się już wycofać.
Więcej o sprawie wyjawił Michał Nowakowski w rozmowie z Eurogamerem. Twórca przyznał, że zabrakło im rozsądku. Gdy na scenie na E3 pojawił się Keanu Reeves, gra miała mieć do premiery może z rok. W rzeczywistości zaliczyła opóźnienie, a machina marketingowa musiała działać dalej. “Nie planowaliśmy kampanii trwającej dwa lata” – dodaje.
Zobacz też: Black Friday 2024 nadal trwa! Od dziś ruszają kolejne promocje do 94% w Instant Gaming
Studio jest pewne, że to duża nauczka na przyszłość. Obiecuje nawet poprawę, w ramach której zachowa większą powściągliwość w reklamowaniu nadchodzących gier. Marketing na całego ma ruszyć w momencie, gdy data premiery będzie już pewna. Zdaniem Nowakowskiego, 1 rok to idealny okres na tworzenie promocji tytułu – nie dłużej.
Źródło: eurogamer.net