Był downgrade w Spider-Man na PS4? Oto analiza grafiki
Pod koniec sierpnia w sieci pojawiły się głosy, że Spider-Man zaliczył downgrade. Chodziło m.in. o refleksy na wodzie. Jak jest w rzeczywistości?
Już 7 września na PlayStation 4 zadebiutuje Spider-Man i już rano mogliśmy się przekonać, jak wypadają recenzje gry. To naprawdę porządna produkcja i jeśli chcecie zobaczyć, za co chwalą Pajęczaka światowi recenzenci, zajrzyjcie do naszej wcześniejszej wiadomości.
Digital Foundry publikuje tymczasem szczegółową analizę gry i odpowiada m.in. na pytanie, czy zarzuty o obniżeniu jakości grafiki są prawdziwe? Przypominamy, że sprawa rozchodziła się o rzekome gorsze tekstury, obcięte efekty wody czy cieniowanie. Burza rozpoczęła się od tego screena:
James Stevenson, odpowiedzialny za kontakty ze społecznością w szeregach Insomniac Games, tłumaczył, że nie było pogorszenia jakości: To nie jest downgrade. Słońce jest w innej pozycji, przez co postać znajduje się w cieniu. Wideo jest nadmiernie skompresowane i nie widać ciemnych szczegółów. Wszystko wygląda świetnie w wysokiej rozdzielczości.
Spider-Man – analiza grafiki i płynności
Poniższy materiał od Digital Foundry jest dowodem na to, że kostiumy Człowieka Pająka czy Nowy Jork wyglądają lepiej niż w materiałach prezentowanych wcześniej. Co do efektu wody, a konkretnie kałuży wyglądającej rzekomo gorzej w finalnej wersji, ta rzeczywiście wygląda mniej spektakularnie, lecz jest to odosobniony przypadek.
Koniec materiału pokazuje, że zarówno na PlayStation 4 Pro jak i na standardowej wersji PS4, gra oferuje stabilne 30 klatek animacji na sekundę z drobnymi spadkami, które jednak są na tyle małe, że nie przeszkadzają w odbiorze gry.
Ostrzeżenie o spoilerach! Jeśli chcesz ich uniknąć, rozpocznij oglądanie od 3:30.