Biomutant na nowym gameplayu. Grafika nie powala
Trwa cykl prezentacji IGN Summer of Gaming. W ramach wydarzenia Experiment 101 pokazało świeży materiał z gry Biomutant. Widzimy tu głównie eksplorację i system walki. Uwagę przyciąga oprawa wizualna, która wydaje się być nieco przestarzała.
Nagranie komentuje dyrektor kreatywny projektu Stefan Ljungqvist, który mówi sporo o mechanizmach występujących w produkcji. Dowiadujemy się między innymi o systemie rozwoju i klasach postaci. Szef gry ujawnia dwie: Psyfreak i Commando. Pierwszą cechują umiejętności magiczne, a druga skupia się na walce.
Na Biomutanta czekamy już od dawna – tytuł został zapowiedziany w 2017. Na trailerze gra wygląda dość archaicznie – być może gdyby została wydana parę lat temu, oprawa wizualna zrobiłaby furorę. Teraz kanciaste postaci nie są tym, co gracze chcieliby oglądać (w końcu to nie Minecraft).
Biomutant jest post-apokaliptycznym RPG-iem z otwartym światem. Nasz growy obszar ma się niezbyt dobrze – w jego centrum stoi Drzewo Życia, które właśnie usycha. Sami zdecydujemy, czy zechcemy uratować świat, czy ściągniemy na niego zagładę. W tytule będziemy walczyć i zawierać ugody ze skłóconymi ze sobą frakcjami, zmierzając do jednego z kilku dostępnych zakończeń.
Nie znamy nawet przybliżonego terminu debiutu RPG-a. Istnieje jakaś szansa, że Biomutant będzie mieć premierę jeszcze w tym roku – tak sugeruje Steam; na GOG.com w odniesieniu do daty debiutu gry widnieje informacja “soon”.