Aktualizacja Overwatch – nowy tryb, wyszukiwarka serwerów i sporo poprawek
Łatka znajduje się obecnie na serwerach testowych.
Blizzard wciąż ulepsza Overwatch i jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie dewelopera, trwają już testy nowej zawartości.
To przede wszystkim wyszukiwarka serwerów oraz nowy tryb Zdobądź flagę. Poza tym Overwatch doczeka się aktualizacji bohaterów, poprawek w balansie map oraz eliminacji licznych błędów. Pełny spis przedstawia się następująco:
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY
Nowa funkcja: Wyszukiwarka serwerowa
Nowa funkcja rozszerza działanie trybu Gry dowolnej w Overwatch, pozwalając na zmianę ustawień różnych map, trybów oraz bohaterów dzięki tworzeniu swojego własnego serwera. Przykładowo: jeśli chcecie zwiększyć szybkość pocisków Fary lub usunąć czas odnowienia Przewrotu Bojowego McCree’ego, teraz macie taką możliwość. Kiedy już dostosujecie wszystkie ustawienia do własnych potrzeb i będziecie gotowi do rozpoczęcia meczu, musicie zdefiniować uprawnienia. Możecie ograniczyć liczbę graczy, którzy mogą dołączyć do waszej gry, wybierając opcję „Tylko znajomi” lub „Tylko zaproszeni”. Jeśli jednak chcecie naprawdę przetestować swoje nowe dzieło, ustawcie swój serwer jako publiczny i odpalcie grę!
Obecnie trwają testy wyszukiwarki serwerowej. Będziemy wprowadzać dla niej konieczne zmiany przez cały czas działania PST. Dziękujemy za pomoc w testach nowej funkcji. Z niecierpliwością czekamy, aż podzielicie się z nami swoimi wrażeniami na jej temat!
Nowy tryb: Zdobądź flagę
„Łap Koguta” to bez cienia wątpliwości najpopularniejsza Rozróba w Overwatch. Nie chcemy zaprzepaścić jej rozrywkowych możliwości, wprowadzamy więc do Salonu gier na stałe nowy tryb Zdobądź flagę. Od dzisiaj wprowadzamy też wersje dostosowane do trybu Zdobądź flagę dla następujących map: Nepal, Wieża Lijiang, Ilios oraz Oaza. Oznacza to, że tworząc Grę dowolną, będziecie mieć do dyspozycji aż dwanaście map!
AKTUALIZACJE BOHATERÓW
Ana
- Nowa opcja bohatera: Czułość Nanowzmocnienia
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Nanowzmocnienia.
Bastion
- Konfiguracja: Wartownik
- Skrócono czas włączenia konfiguracji z 1,5 do 1,0 sek.
- Zwiększono rozrzut pocisków o 50%.
- Zawsze obowiązuje maksymalny rozrzut pocisków (nie wzrasta on już w trakcie korzystania z broni).
- Zwiększono rozmiar magazynka z 200 do 300 szt. amunicji.
- Usunięto mnożnik obrażeń za strzał w głowę.
- Nie zadaje już obrażeń krytycznych.
- Konfiguracja: Zwiadowca
- Zmniejszono rozrzut pocisków o 25%.
- Zwiększono rozmiar magazynka z 20 do 25 szt. amunicji.
- Samonaprawa
- Teraz można korzystać z tej zdolności w ruchu.
- Obecnie powiązana z atakiem alternatywnym (poprzednio Zdolność 2).
- Odnoszenie obrażeń nie przerywa już działania zdolności.
- Dodano nowy wskaźnik zasobów. Będzie on tracił zapas energii przy aktywnej Samonaprawie i ładował się po jej wyłączeniu.
- Konfiguracja: Czołg
- Nie zapewnia już premii do pancerza.
- Bastion ma nową zdolność pasywną: Opancerzony.
- Bastion otrzymuje obrażenia zmniejszone o 35% w Konfiguracji Zwiadowca oraz Konfiguracji: Czołg.
Komentarz twórców: Przy wprowadzeniu powyższych zmian przyświecał nam cel przeniesienia części mocy Bastiona z Konfiguracji: Wartownik do Konfiguracji: Zwiadowca. Jednocześnie nie chcieliśmy osłabiać skuteczności Wartownika – zwłaszcza w konfrontacji z tankami i osłonami. Ogólnie rzecz biorąc, po wprowadzeniu tychże zmian Bastion powinien stać się silniejszym i bardziej elastycznym bohaterem.
D.Va
- Matryca Obronna
- Pociski (np. Hak na Łańcuchu Wieprza lub Bomba Pulsacyjna Smugi) nie muszą już przebyć minimalnej odległości, zanim mogą zostać zablokowane.
Komentarz twórców: Pociski musiały dotychczas przebyć minimalną wymaganą odległość, aby można je było zniszczyć za pomocą Matrycy Obronnej. Oznaczało to, że zdolność ta stawała się niemal bezwartościowa w sytuacji, gdy wróg znajdował się w bezpośrednim pobliżu członka naszej drużyny (np. po schwytaniu na hak przez Wieprza). Wraz z wprowadzoną zmianą ograniczenie to zostaje usunięte, tak więc Matryca Obronna będzie konsekwentnie niszczyć pociski bez względu na przebytą przez nie odległość.
Mei
- Kriostaza
- Sojusznicy mogą teraz obierać za cel Mei, kiedy znajduje się ona w Kriostazie.
Łaska
- Wskrzeszenie
- W czasie wykonywania Wskrzeszenia Łaska oraz ożywiani przez nią sojusznicy stają się tymczasowo nietykalni.
- Kaduceusz
- Nie można już obrać za cel Zenyatty, gdy aktywna jest Transcendencja.
- Nowa opcja bohatera: Czułość Anioła Stróża
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Anioła Stróża.
- Nowa opcja bohatera: Czułość wiązki
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania wiązek Kaduceusza Łaski.
Komentarz twórców: Zdolność Wskrzeszenie Łaski zawsze była bardzo potężna, ale jej skuteczne użycie często wymaga od naszej bohaterki poświęcenia własnego zdrowia i życia. Już w przeszłości wprowadzaliśmy zmiany mające na celu poprawę tego stanu rzeczy, ale nie udało nam się to w pełni. Wprowadzona zmiana oznacza, że po użyciu Wskrzeszenia Łaska zawsze przeżyje wystarczająco długo, by dołączyć do drużyny w walce.
Sombra
- Nowa opcja bohatera: Czułość Hakowania
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Hakowania Sombry.
Torbjörn
- Nitownica
- Amunicja jest teraz uzupełniana na wcześniejszym etapie animacji przeładowania.
Trupia Wdowa
- Nowa opcja bohatera: Czułość Kotwiczki
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Kotwiczki.
Zaria
- Nowa opcja bohatera: Czułość Bariery Projekcyjnej
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Bariery Projekcyjnej.
Zenyatta
- Nowa opcja bohatera: Czułość Kuli Harmonii
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Kuli Harmonii.
- Nowa opcja bohatera: Czułość Kuli Rozdarcia
- Umożliwia graczom zmianę czułości celowania Kuli Rozdarcia.
ZMIANY BALANSU MAP
Eichenwalde
- Druga brama nie zamyka się już po przetransportowaniu ładunku przez wrota zamku. Zamiast tego gruzy ze zniszczonego portalu częściowo blokują przejście.
Komentarz twórców: W chwili, kiedy drużyna grająca w ofensywie przekracza wrota zamku, mapa zaczyna mocno faworyzować drużynę broniącą się. Wprowadzona zmiana zapewni atakującym więcej punktów wejścia, co z kolei powinno się przełożyć na ogólnie lepsze zbalansowanie mapy.
POPRAWKI BŁĘDÓW
Ogólne
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne wyświetlanie skrótów klawiszowych na panelu komunikacji.
- Naprawiono błąd, który powodował powracanie niektórych skrótów klawiszowych do ustawień domyślnych po zakończeniu pierwszej rundy na mapach typu „Kontrola”.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał ponowne przeliczanie kart wyróżnień i przenoszenie ich na innego gracza w przypadku, gdy poprzedni wyróżniony opuścił mecz na koniec rundy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty dźwiękowe zdobywania doświadczenia były nadal odtwarzane nawet wówczas, gdy wszyscy gracze opuścili już poczekalnię.
- Obrażenia środowiskowe zadane barierom nie są już wliczane na poczet statystyki „Zablokowane obrażenia”.
Rywalizacja
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne odtwarzanie kwestii dialogowej „Zostało 60 sekund” oraz „Zostało 30 sekund” podczas drugiej rundy meczu.
Bohaterowie
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne obliczanie statystyki Lúcio „Użycia Bariery Dźwiękowej”.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie pęknięć na uszkodzonym Polu Osłonowym Reinhardta ze skórką Wujing.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał Wieprzowi nieskrępowane obracanie się w czasie przeciągania celu schwytanego na hak.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał zablokowanie Translokatora Sombry w powietrzu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał dopasowanie graffiti „Czas ucieka” Smugi z miniaturką w sekcji Bohaterowie.
Mapy
- Oaza: Torbjörn może teraz konstruować wieżyczki na schodach.
- Wieża Lijiang: naprawiono błąd, który powodował przenikanie prezentacji zagrań przez dachy budynków.
Źródło: playoverwatch.com