“Obecny stan gry na Xbox Series S jest niedopuszczalny” – kolejne problemy konsoli Microsoftu
Quantum Error jest kolejną grą, która ma poważne problemy na Xbox Series S. Twórcy twierdzą, że taki stan gry jest “niedopuszczalny”.
Kosmiczny horror o strażakach nie wyjdzie już na PlayStation 4, bo konsola ma po prostu nie dać rady z tym, co stworzyli deweloperzy. Niedawno o Quantum Error zrobiło się jednak z innego powodu. Oto bowiem twórcy oficjalnie zakomunikowali, że gra trafi na Xbox Series z opóźnieniem, bo konsole mają… za wolne SSD w porównaniu z PS5.’
Quantum Error na Xbox Series S w “niedopuszczalnym” stanie
Przy okazji każdy kolejny gameplay z tytułu nie powala, a gracze zastanawiają się, co tak naprawdę chodzi. Grafika w końcu nie szokuje fotorealizmem (na pewno już nie aż tak), a sama rozgrywka również nie wydaje się zbyt skomplikowana i bogata w mechaniki. Teraz twórcy ze studia TeamKill Media ponownie wywołali kontrowersje. Micah Jones, założyciel i współwłaściciel studia w rozmowie z GamingBolt przyznał, że jego zespół ma teraz spore problemy z przeniesieniem produkcji na Xbox Series S.
Nie, myślę, że trzeba zbudować grę specjalnie do działania na S, aby uzyskać takie specyfikacje przy użyciu technik stosowanych na słabszym sprzęcie. Jeśli uda nam się zoptymalizować port Quantum Error na Series S i uzyskać akceptowalną grafikę powyżej naszych obecnych testów, będzie to 30 fps. Wszyscy graliśmy w fenomenalne gry przy 30 fps. Ale w obecnej generacji, jeśli grafika wygląda na rozmazaną i rozmazaną, to naszym zdaniem znacznie pogarsza to wrażenia z gry.
– wyjaśnił Micah Jones
Jego zdaniem w niedługim czasie zabraknie już gier, które na Series S będą działać w 1440p i 60 klatkach. Uważa on, że wiele pozycji musiałoby powstać wręcz z myślą o tym sprzęcie, a ich konwersja to niezwykle trudne zadanie. “Mniejszy” Xbox ma być zbyt słabym sprzętem dla obecnej generacji. Microsoft w ten sposób miałby utrudnić pracę deweloperom.
Jones uważa, że port Quantum Error na Xbox Series S znajduje się w “niedopuszczalnym” stanie i teraz studio nie jest w stanie go wydać. Jednocześnie, póki nie uda się naprawić tego problemu, gra nie wyjdzie też na Series X.