Gen Z wymusiło rewolucję Xboksa. Młodsi gracze chcą multiplatformy

Xbox idzie w multiplatformę przez Gen Z | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC PS5 Xbox Series

Szef Xbox Phil Spencer jest zdania, że to Gen Z możemy zawdzięczać otwarcie się na multiplatformę. Chcą bowiem grać w to samo, na każdym urządzeniu.

Gen Z wprowadza powoli rewolucję, o jakiej millenialsom nawet się nie śniło. Domagają się lżejszej pracy, lepszego „work-life balance”, lepszych płac, a także przystępniejszych narzędzi do rozwijania siebie samych. Jak się okazuje, także w gamingu niejako wprowadzają rewolucję.

Szef Xbox widzi potrzeby młodszych odbiorców

Xbox od lat, zresztą jak PlayStation, skupia się na wydawaniu swoich własnych gier first-party na urządzenia Microsoftu. Niegdyś nie było mowy o tym, aby takie pozycje debiutowały na sprzętach konkurencji, ale firma otworzyła się na tę możliwość. W pierwsze gry na sprzętach Nintendo czy PlayStation grać można już teraz. Do tego firma coraz mocniej skupia się na poszerzeniu dostępnych urządzeń, aby wykreować cały ekosystem przyjazny graczom.

W rozmowie z serwisem Polygon Phil Spencer stwierdził, że po części takie otwarcie się na konkurencję zawdzięczać możemy Gen Z. To jednak nie tylko najmłodsze pokolenie konsumentów ma wpływ na sytuację w branży. Szef Xbox podkreśla, że rosnące koszty produkcji gier (i ogólny kryzys gamingu w ogóle) wyraźnie przekładają się na brak sensu wydawania gier tylko dla jednej platformy. W końcu gra dostępna na Series X/S oraz PS5 sprzeda się o wiele lepiej od tytułu ekskluzywnego.

Pogląd, że Xbox może być tylko jednym urządzeniem, które podłącza się do telewizora, nie jest czymś, co widzimy w badaniach Gen Z. Ponieważ nic innego nie jest dla nich takie. Niektórzy z nich będą mieli iPhone’a, inni Androida, ale wszystkie gry i wszystko jest takie samo.

– wyjaśnił szef marki

Dostęp do tych samych gier wszędzie

Spencer podkreśla znaczenie dostępu do treści, gdziekolwiek tylko użytkownik chce z nich skorzystać. Jeśli ktoś ma telefon, to niezależnie od modelu, oczekuje tych samych produktów, a przynajmniej tak wynika z badań związanych z młodszym pokoleniem.

Tak więc w przypadku Xbox, nasza dewiza – w miarę jak przyciągamy i utrzymujemy znaczenie wśród młodszej publiczności – brzmi: “Xbox to miejsce, w którym mogę znaleźć świetne gry, które chcę”.

– dodaje Spencer

Szef Xbox tym samym podkreśla możliwość otwarcia się w szerszym stopniu na konkurencję. Nawet CEO Microsoftu mówił, że gry ekskluzywne to negatywne zjawisko. Jednocześnie firma chce wydawać swój sprzęt, w tym rzekomego handhelda. Spencer na ten moment nie wyklucza możliwości wydawania największych marek na innych platformach, nawet w stylu The Elder Scrolls czy Gears of War.

Źródło: https://www.polygon.com/24108700/phil-spencer-interview-2024-xbox-exclusives-layoffs

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie