Nowe RPG z Polski już na Steamie
Tak wygląda świat po kataklizmie.
Tower of Time to ambitna próba wprowadzenia wielu innowacji do klasycznego RPG z taktycznym systemem walki, której podjęło się nowe, polskie studio developerskie – Event Horizon. Obok bardzo rozbudowanej mechaniki rozgrywki, oferuje także niesztampową fabułę osadzoną w świecie po katastrofie, której efekty może odwrócić jedynie wydobycie na światło sekretów kryjących się w jego zapomnianej historii.
Event Horizon zdecydowało się udostępnić pierwsze 15 godzin rozgrywki odbywającej się na 4 z 13 poziomów tytułowej wieży na Steamie w opcji Early Access. Tym samym zaprasza wszystkich graczy do zapoznania się z własną wizją tego, jak powinno wyglądać RPG w tradycyjnym stylu podane w nowoczesnej formie.
Akcja Tower of Time osadzona została w Artarze – świecie, który doświadczył kataklizmu, który wymazał jego historię z pamięci zamieszkujących go ras. Głównego bohatera gry poznajemy, kiedy jest jeszcze dzieckiem i natrafia na odwróconą wieżę zakopaną w ziemi, odsłoniętą przez trzęsienie ziemi. Po 25 latach wysyła on do budowli drużynę śmiałków, by odkryć jej sekrety. W miarę odkrywania kolejnych pozostałości po jej starożytnych twórcach, okazuje się, że nie wszystko jest takie, jak może się wydawać. Studio Event Horizon zapowiada, że w ich produkcji nie ma miejsca na czarno-białą wizję świata, a odkrycia poczynione przez bohaterów będą kreowały napięcie w drużynie i starcie pomiędzy punktem widzenia grającego, który wciela się w jej dowódcę, a poszczególnymi postaciami. Twórcy Tower of Time kładą nacisk na angażującą fabułę, wprowadzającą graczy w uniwersum, w którym rozwijająca się cywilizacja opierająca swoją potęgę na technologii odkryła nagle istnienie magii.
Drugim kluczowym elementem Tower of Time obok warstwy fabularnej jest system rozgrywki nastawiony na proponowanie graczom nowych rozwiązań w miejsce utartych schematów tego typu produkcji. Event Horizon przykłada dużą wagę do uniknięcia powtarzalności, prowadzącej do szybkiego znużenia gracza w kontakcie z wieloma współczesnymi RPG. Jego sercem jest drużyna, składająca się z 4 postaci dobieranych spośród 7 dostępnych klas. Rozwijanie ich umiejętności oparto na założeniu, że nie powinna istnieć jedna „poprawna” ścieżka rozwoju, która zaprowadzi do stworzenia nadmiernie silnej postaci, dla której nic już nie będzie wyzwaniem. Każda z klas posiada sześć głównych zdolności, które można ulepszać – co ciekawe, nabywanie umiejętności i ich usprawnianie nie jest oparte na arbitralnie przyznawanym doświadczeniu, ale na odkryciach starożytnych artefaktów poczynionych przez gracza i ulepszaniu budynków w będącym bazą wypadową mieście o kolejne prastare technologie. By skutecznie przedrzeć się przez kolejne lokalizacje wieży, gracz będzie musiał nieustannie dbać o częste ulepszanie możliwości drużyny i właściwą rotację klas w niej obecnych. System rozwoju świetnie uzupełnia losowo generowany ekwipunek podzielony na 5 kategorii i kilka poziomów mocy – z innowacyjnymi mechanizmami craftingu i zaczarowywania przedmiotów.
Studio zdecydowało się udostępnić na Steamie wersję Early Access od 13 lipca 2017 roku, by pokazać graczom zastosowane w Tower of Time rozwiązania i usłyszeć ich opinie na temat gry, co wspomoże wprowadzenie dodatkowych rozwiązań w pełnej wersji. Za cenę 14.99 euro gracze otrzymują 15 godzin rozgrywki z pełnym przeglądem wspomnianych mechanik gry do zapoznania się na 4 zróżnicowanych poziomach wieży. Pełna wersja zapowiadania jest na jesień bieżącego roku.
Źródło: Materiał producenta