The Last of Us 2 ma wyzwolić w graczach pierwotne instynkty

Dotychczasowe zwiastuny The Last of Us 2 przesiąknięte są przemocą i taka będzie nadchodząca gra. Neil Druckmann z Naughty Dog mówi o tym, co jest głównym zamysłem produkcji.

Najnowszy zwiastun The Last of Us 2 – ujawniony na targach E3 2018 – rozpoczyna się scenką przerywnikową z imprezy, podczas której widzimy wyrośniętą Ellie i jej preferencje odnośnie płci. Dziewczyna ma już 19 lat i znalazła pozory spokoju w osadzie, gdzie ma kilku znajomych. Romantyczny klimat zostaje brutalnie przerwany sceną mordu i takie ma być w zasadzie The Last of Us 2 – brutalne, wywołujące sporo emocji.

Neil Druckmann podczas rozmowy z serwisem Buzzfeed mówi wprost – The Last of Us 2 ma w nas wyzwolić pierwotne i prymitywne instynkty.

W pierwszej części chodzi o poczucie irracjonalnej, bezwarunkowej miłości, jaką rodzic obdarowuje swoje dziecko i jak gotowy jest poświęcić wszystko dla swojego dziecka. Cała gra została zbudowana wokół tej koncepcji. W tej grze [The Last of Us 2] wiele naszych rozmów krąży wokół nienawiści, ale jest to bardziej skomplikowane, niuansowe. Jestem pewien, że znalazłeś się w sytuacji, w której byłeś świadkiem okrucieństwa. Widziałeś, jak ktoś torturuje zwierzę, albo popycha cię zbyt daleko i przez sekundę twój umysł zmierza w rejony… pierwotne, gdzie chcesz kogoś skrzywdzić. I w tej grze zastanawiamy się: “Jak to zbadać? Jak sprawić, abyś poczuł te uczucia i pochylił się nad nimi, a następnie zastanowiłeś się nad tym wszystkim?” I nie mogę powiedzieć nic więcej bez zepsucia całej historii. Ale wszystko, co budujemy, sytuacja, w której umieszczamy bohaterów, polega na tym, żeby to zbadać – mówi Neil Druckmann.

The Last of Us 2 będzie zatem o wiele bardziej mroczne niż pierwsza część, lecz póki co deweloperzy nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów.

Joel w The Last of Us 2

Po prezentacji zwiastuna The Last of Us 2 na E3 2018 ekipa deweloperów odpowiadała na pytania dziennikarzy na prywatnych spotkaniach i jak donosił wówczas serwis Gamepur, podczas jednego z nich Neil Druckmann, reżyser The Last of Us 2, potwierdził, że Ellie będzie jedyną grywalną postacią. Jednak przed tym stwierdzeniem projektant Richard Cambier na pytanie o Joela powiedział spontanicznie: Nie mówimy jeszcze o tym. Można zatem przypuszczać, że Druckmann chciał na razie uciąć wszelkie spekulacje o Joelu.

Joel nie pojawia się w materiałach promocyjnych, lecz nie bójcie się – będzie bardzo ważną częścią historii i kto wie, czy nawet nim nie zagramy! Temat Joela w The Last of Us 2 pojawił się podczas rozmowy, jaką JeuxAct przeprowadził z projektantką rozgrywki, Emilią Schatz. Na pytanie Dlaczego Joel nie pojawia się w materiałach promocyjnych, czy on wciąż jest w grze? usłyszeliśmy następującą odpowiedź: Joel jest bardzo ważną częścią opowieści, lecz nie jesteśmy jeszcze gotowi do ujawnienia szczegółów.

Joel zatem będzie, lecz czy grywalny? Temat grywalnych postaci został skwitowany przez Emilię Schatz takimi oto słowami: W tym momencie jesteśmy gotowi pokazać Ellie jako postać, którą można grać. To się może zmienić w przyszłości, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby o tym rozmawiać. W tej grze jest jeszcze sporo szczegółów do pokazania.

Jak zatem widzicie, sprawa Joela jako grywalnej postaci pozostaje wciąż otwarta. Oczywiście możliwe, że Joel pojawi się w The Last of Us 2, lecz nie będziemy nim sterować, a zamiast tego pokierujemy innym, całkowicie nowym charakterem.

Kult Serafitów w The Last of Us 2

Ellie zmaga się na najnowszym materiale z E3 2018 z ludzkimi przeciwnikami, o których również co nieco się dowiedzieliśmy. Ci ludzie to Serafici (Seraphites) – kult, który został ustanowiony po zdarzeniach z The Last of Us i który poluje na Ellie z jakichś powodów.

– Serafici są bardzo fanatyczną grupą i koncentrują swoje życie wokół wiary i duchowości. Robią to jednak w sposób, który stał się fanatyczny, wrogi i agresywny dla outsiderów – zaznacza Naughty Dog w rozmowie z portalem GamesRadar.

Serafici są bardzo interesującymi postaciami, ponieważ komunikują się ze sobą gwizdaniem, mają własny system ostrzegania. Jeśli zatem Serafita zauważy Ellie i dziewczyna zabije go zanim ten zdąży zagwizdać, reszta wrogów nie rzuci się na nas i nadal będziemy dla nich niezauważeni.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

108 Shares
Share108
+1
Tweet