The Last of Us 2 – nawet klikaczom bije serce i możemy to wykorzystać

The Last of Us 2 – nawet klikaczom bije serce i możemy to wykorzystać
Newsy Polecamy PS4

Naughty Dog zamierza dopracować w The Last of Us 2 najmniejsze szczegóły, a jednym z nich jest system, dzięki któremu w ciałach bohaterów bije serce. Dotyczy to nie tylko Ellie i postaci niezależnych, lecz również zmutowanych przeciwników.

Niedawno pisaliśmy o tym, jak twórcy The Last of Us 2 chcą podnieść jakość animacji postaci podczas poruszania się po świecie gry. To jednak nie jedyny ciekawy system, który zostanie zaimplementowany w tytule. Naughty Dog ma bowiem dla każdego… serce.

The Last of Us 2 – serce bije w każdym z nas

Przyśpieszony oddech postaci, zmęczenie, chwila odpoczynku, by uspokoić oddech – to nic nowego w grach wideo, lecz Naughty Dog postanowiło nieco rozbudować temat.

Grając w The Last of Us 2 nie zobaczymy jakiegoś specjalnego wskaźnika wytrzymałości, o który należy dbać, by utrzymać Ellie w formie. Jednak bohaterka posiada tętno, które może znacznie wpłynąć na rozgrywkę i odczuwamy to również w warstwie dźwiękowej.

– Nie wiem, czy to zauważyłeś, ale gdy Ellie bardzo szybko biegnie, a potem zatrzymuje się i uspokaja, widzimy, jak próbuje złapać oddech – mówi Anthony Newman, współreżyser gry, redaktorowi serwisu Polygon.

Choć nie pokazują tego żadne paski na ekranie, Ellie posiada serce i tętno, które podnosi się lub spada, w zależności od sytuacji. – Podnosi się, gdy biegniesz, podnosi się, gdy walczysz, podnosi się, gdy otrzymujesz obrażenia i podnosi się w obecności wrogów. Zmiana pulsu modyfikuje dźwięki związane z oddychaniem, jakie słyszy gracz – zaznacza deweloper.

Zatem każde podejmowane działanie będzie miało wpływ na dźwięki wydawane przez Ellie. Nawet przebywanie w pobliżu wrogów sprawi, że oddech dziewczyny nieco się przyśpieszy, co sprawi, że scena będzie jeszcze bardziej napięta i realistyczna.

Naughty Dog nie raz podkreślało, że TLoU 2 stawia na wielkie emocje. System serca i tętna ma te emocje jeszcze bardziej uwidocznić.

Klikacz też ma serce, co może nam pomóc

Każda postać w The Last of Us 2 jest napędzana tą samą technologią, w tym ludzcy wrogowie, a nawet zainfekowani.

To było niesamowite, zabawa w kotka i myszkę z klikaczami stała się lepsza niż kiedykolwiek. Teraz potrafię zrozumieć zachowanie zainfekowanych dzięki hałasom, które wydają – powiedział Newman.

Jak zatem widzicie, nie tylko każda postać w TLoU 2 będzie miała własne imię. Każdy otrzyma również serce.

Premiera The Last of Us 2 już 21 lutego 2020 roku na PlayStation 4.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie