Szef Gears of War dołącza do Blizzard, gdzie zajmie się marką Diablo

Rod Fergusson poinformował na Twitterze, że odchodzi z The Coalition i dołącza do Blizzard Entertainment, gdzie ma zarządzać marką Diablo. Transfer ma mieć miejsce jeszcze w marcu.

Szef Gears of War pracował nad marką praktycznie od początku. Po 14 latach przyszedł czas na opuszczenie szeregów Microsoftu. Kilka godzin temu deweloper napisał na Twitterze, że w kolejnym miesiącu zwalnia fotel szefa swojej firmy. “Od marca począwszy, dołączam do Blizzardu, by zająć się nadzorem franczyzy Diablo. Moje odejście jest zaprawione kroplą goryczy, bowiem kocham naszą rodzinę Gears, fanów i każdego w The Coalition i Xbox. Dziękuję – to był zaszczyt i przywilej pracować z każdym z was”, czytamy w tweecie Roda Fergussona.

Przedstawiciel Microsoftu podziękował deweloperowi za współpracę, informując, że jego marka będzie nadal rozwijana; twórcy kończą właśnie m.in. prace nad Gears Tactics.

Moment, który Rod Fergusson wybrał na ogłoszenie swojej decyzji, jest dla Blizzardu swego rodzaju wybawieniem – firma właśnie przechodzi trudny okres w związku z wielką krytyką ostatnio wydanej gry Warcraft 3: Reforged. Przypomnijmy: tytuł, w którym fani pokładali nadzieje, okazał się wielkim rozczarowaniem – jest to najgorzej oceniana gra w serwisie Metacritic.com (obecnie na podstawie ponad 26 tys. opinii graczy tytuł ma średnią ocen 0,5). Na razie Blizzard przeprosił sympatyków serii i oferuje błyskawiczny zwrot pieniędzy tym, którzy czują się zawiedzeni produkcją. W internecie krążą spekulacje, jakoby przejście Roda Fergussona do firmy miało odwrócić uwagę graczy od tego problemu.

Dagmara Kottke

Dagmara Kottke

Przygodę z grami zaczynała od tytułów takich jak Worms, THPS i Pizza Connection 2. Aktualnie obcuje przede wszystkim z produkcjami strategicznymi i pomysłowymi indykami; ogólnie gra w tytuły, w które nikt nie gra – i czyta książki, których nikt nie czyta.