Ewelina Stoj

Bardziej od konkretnych gatunków ceni sobie kiedy gra ma "duszę" i pouczający przekaz. Nieco osamotniona w męskim świecie ruchomych pikseli próbuje udowodnić światu, że gry to także sztuka.

0 komentarzy

Więcej dramatu, strachu, konfliktów i rozterek: oto co czeka nas w Shadow of the Tomb Raider

Podczas gdy poprzednie gry z serii Tomb Raider skupiały się na bohaterskich i wypełnionych akcją wyczynach Lary Croft, Shadow of the Tomb Raider stawia raczej na wprowadzenie do gameplay’u pewnej dozy niepokoju i refleksji. Autorzy gry chcą sprawić, aby gracz wraz z bohaterką przeżywał moralne konsekwencje, przed jakimi stanie Lara.

Lara Croft na tropie przepowiedni

Akcja Shadow of the Tomb Raider ma miejsce po wydarzeniach z Rise of the Tomb Raider. Lara wraz ze sprzymierzeńcem w postaci Jonaha, wyruszają na poszukiwanie starożytnego artefaktu Majów, który to z kolei zawiera przepowiednię dotyczącą katastrofy. Nie jest w tych poszukiwaniach jednak odosobniona: za tajemniczym przedmiotem podąża także wojskowa korporacja zwana Trójcą. W trakcie tego swoistego wyścigu Lara dojdzie do wniosku, że jej poprzednie przygody niosą ze sobą poważne konsekwencje. To z kolei zacznie napawać ją strachem, czy uda jej się podołać kolejnemu zadaniu, by stać się wybawicielką, chroniącą ludzi przed katastrofą?

Tomb Raider: przełomowy moment w życiu pani archeolog

Deweloperzy wierzą, że dzięki poruszeniu tematu o prawdziwych konsekwencjach działań Lary, gameplay Shadow of the Tomb Raider będzie niósł ze sobą przełomowy moment w życiu młodej archeolog. Będzie to swoista podróż w kierunku dojrzałej Lary, którą znamy z produkcji lat 90-tych. Wygląda więc na to, że w nowej odsłonie czeka nas więcej wewnętrznych rozterek bohaterki niż początkowo się spodziewano. Lara będzie walczyć nie tylko z wrogami z Trójcy, ale i z samą sobą.

6 premier na nowy tydzień. Od Call of Duty po kilka produkcji RPG

Shadow of the Tomb Raider – więcej dramatu!

Z punktu widzenia narracji chcieliśmy sprawić, aby w fabule znalazło się więcej miejsca na dramat – powiedział Jason Dozois zajmujący się elementem fabuły w grze. Aby to zrobić, potrzebowaliśmy nie tylko zewnętrznego konfliktu, w którym udział biorą takie czynniki jak niebezpieczna natura, walka i inne zagrożenia, ale także bardziej osobistych konfliktów: zarówno wewnętrznych, jak i tych z antagonistami, a nawet z sojusznikami. W artykule na stronie portalu Gamespot czytamy na przykład, jak deweloperzy dywagują o pewnych rozwiązaniach, w tym o możliwości konfliktu Lary z samym Jonahem.

Przygody Lary zawsze potrafiły zaczarować nas historią, postaciami oraz szeroko rozumianym gameplayem. Deweloperzy trafnie zauważyli jednak, że aby zainteresowanie kolejną odsłoną Tomb Raidera nie zmalało w stosunku do poprzednich części, wiele elementów należy poddać usprawnieniom. Tym razem wygląda na to, że tło fabularne będzie dużo bardziej niż dotychczas poruszało temat emocji oraz wewnętrznych rozterek bohaterki. To dobrze, bowiem nic nie wzmaga tak immersji w grze, jak utożsamianie się z bohaterem i przeżywanie jego własnych problemów.

W oczekiwaniu na to, co też zaserwują nam deweloperzy, łapcie trailer w wersji polskiej:

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.8
Rated 2.8 out of 5
2.8 out of 5 stars (based on 72 reviews)
Excellent40%
Very good4%
Average2%
Poor1%
Terrible53%