Rusza drugi sezon w Overwatch
Jakie nowości przygotowali twórcy?
Na potrzeby sezonu drugiego nieco inaczej skalibrowany został system rangi umiejętności. Pomiar umiejętności graczy będzie się odbywać na skali od 1 do 5000 (zamiast od 1 do 100). Dzięki takiej rozbudowanej skali gracze będą mogli z dużo większą dokładnością obserwować, jak z meczu na mecz zmienia się ich ranga umiejętności.
Ranga umiejętności będzie teraz zanikać w miarę upływu czasu. Gracze o randze powyżej 3000 będą musieli pozostawać aktywni, aby zachować swój status. Jeśli nie będą w stanie ukończyć przynajmniej jednego meczu w Rywalizacji na 7 dni, będą tracić 50 rang umiejętności co 24 godziny. Zanik zatrzyma się w chwili rozegrania pełnego meczu w Rywalizacji, a ranga umiejętności nie może spaść poniżej 3000.
KATEGORIE RANKINGOWE
W sezonie 1 wokół rangi umiejętności toczyły się niemal wszystkie dyskusje dotyczące Rywalizacji. Ponieważ był to jedyny system mierzący względny poziom umiejętności graczy i ponieważ wartość rangi umiejętności zmieniała się przez cały czas trwania sezonu, wahanie się tego wskaźnika mogło być frustrujące dla wielu osób. Producent teraz nie chce, by rywalizujący gracze skupiali się wyłącznie na pojedynczej liczbie, więc w bieżącym sezonie Blizzard wprowadza siedem odrębnych kategorii rankingowych. W zależności od zdobytej rangi umiejętności gracze zostaną podzieleni na siedem grup, przy czym możliwy jest awans do wyższej kategorii, jeśli tylko wykażą się umiejętnościami.
Każda z kategorii rankingowych posiada własną ikonę, która będzie wyświetlana obok nazwy gracza, więc będziecie w stanie na pierwszy rzut oka ocenić, z kim macie do czynienia. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych kategorii, progów punktowych i wymaganych rang umiejętności można uzyskać po kliknięciu przycisku „Informacje” poniżej przycisku Rywalizacji.
W przypadku większości kategorii gracze nie mogą spaść niżej w czasie trwania sezonu, jeśli awansowali już do wyższej kategorii (nawet gdyby ich ranga umiejętności spadła poniżej wymaganego poziomu). Jednak gracze w kategoriach mistrzowskiej oraz arcymistrzowskiej muszą zachowywać minimalną wymaganą rangę umiejętności, aby utrzymać się w swojej kategorii.
OGRANICZENIA DOTYCZĄCE EKIP
W celu zachowania warunków fair play na wszystkich poziomach umiejętności Blizzard wprowadza w Rywalizacji ograniczenia dotyczące tworzenia ekip. W większości kategorii gracze nie będą mogli dołączyć do jednej ekipy, jeśli różnica w ich rangach umiejętności przekracza 1000. W przypadku kategorii mistrzowskiej i arcymistrzowskiej ta różnica musi wynosić mniej niż 500. Gracze w kategorii diamentowej i powyżej nie mogą tworzyć ekip z graczami, którzy rozgrywają swoje mecze klasyfikacyjne.
Więcej na temat zmian znajdziecie na oficjalnej stronie Blizzarda.
Źródło: Blizzard