Rise of the Tomb Raider – PC kontra PS4 Pro 4K

Tomb Raider niczym Marvel. Amazon ma bardzo ambitne plany
Newsy PC PS4

Ten screen wszystko wyjaśnia.

Square Enix pokazało wczoraj screeny z Rise of the Tomb Raider w wersji na PlayStation 4 Pro. Produkcja ma działać na tym sprzęcie w rozdzielczości 4K. Tylko czy w porównaniu do natywnego 4K na PC prezentuje się lepiej?

Otóż jeden z użytkowników forum NeoGAF zestawił ze sobą dwa screeny z Rise of the Tomb Raider – wersja PC 4K oraz z PS4 Pro w 4K. Różnica jest widoczna od razu – przewagę ma komputerowa wersja ze względu na natywne 4K. W przypadku nowej konsoli Sony mówimy jedynie o skalowaniu rozdzielczości.

Wam która wersja się bardziej podoba?

rise-of-the-tomb-raider

Rise of the Tomb Raider – PS4 Pro vs Xbox One. Porównanie grafiki

Jedną z pierwszych gier, jakie Sony zaprezentowało na PlayStation 4 Pro, było zmierzające na tę konsolę (oraz standardowy model PS4Rise of the Tomb Raider.

Tytuł został wydany już w zeszłym roku na konkurencyjnego Xbox One, zatem można zobaczyć, jak prezentuje się zestawienie obu wersji. O stosowne porównanie grafiki pokusił się YouTube’r posługujący się pseudonimem Cycu1, który zaznacza, że wersja na PS4 Pro odznacza się lepszej jakości teksturami (przyjrzyjcie się ubraniom panny Croft).

Czy to jedyne różnice? Zapraszamy do oglądania i komentowania. Przypominamy również, że Rise of the Tomb Raider pojawi się na konsoli PlayStation 4 już w przyszłym miesiącu, 11 października.

PS4 Pro – ustawisz opcje graficzne jak na PC?

PlayStation 4 Pro zostało już zaprezentowane i skomentowane (wszystkie informacje wraz ze specyfikacją techniczną sprzętu znajdziecie tutaj), zatem pora przyjrzeć się kwestii gier, a dokładniej jednej z pierwszych, która ma zapewniać wsparcie dla nowej, mocniejszej wersji PS4.

Mowa o przygodach dzielnej panny Croft, która wraz z tytułem Rise of the Tomb Raider pojawi się na PlayStation 4 w przyszłym miesiącu, 11 października. Jeden z użytkowników forum NeoGAF przedstawił kilka interesujących szczegółów, które przedstawiciel Crystal Dynamics ujawnił tuż po wczorajszym PlayStation Meeting.

Otóż okazuje się, że Rise of the Tomb Raider uruchomiony na PS4 Pro pozwoli nam wybrać, w jakich ustawieniach graficznych chcemy zagrać. Co prawda nie będzie jak na komputerach, czyli nie ustawimy szczegółowości tekstur, cieniowania i innych parametrów osobno. Dostaniemy za to trzy profile ustawień graficznych i w zależności od wybranego, otrzymamy różną płynność, szczegółowość efektów czy rozdzielczość.

Z przekazanych przez forumowicza informacji wynika, że szykują się takie oto profile ustawień grafiki w Rise of the Tomb Raider:

  • Tryb 4K tutaj zobaczymy na ekranie najwyższą rozdzielczość, lecz kosztem cięć w niektórych efektach graficznych;
  • Tryb 1080p – wyświetli więcej efektów niż w 4K przy rozdzielczości 1080p. Płynność ma oscylować w granicach od 45 do 60 fps-ów;
  • Tryb 1080p i zablokowane 30 fps – dzięki temu na ekranie zobaczymy wszystkie efekty graficzne, jakie istnieją w grze.

Co sądzicie o takim wybieraniu opcji graficznych na konsoli? Wolelibyście po prostu włożyć płytkę do czytnika i zagrać czy cieszycie się, że macie jakiś wybór?

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie