PS5 Pro wprowadziło PSSR, ale funkcja nie działa dobrze. Niektóre gry mają spore problemy

PS5 Pro z PSSR ma kłopoty. Funkcja nie działa zbyt dobrze
Newsy PS5

Chociaż twórcy gier chwalili wprowadzenie funkcji PSSR do PS5 Pro, to jej zaimplementowanie nie jest idealne. Niektóre gry korzystające z dobrodziejstw nowych rozwiązań mają sporo problemów z jego działaniem. Ostatnio okazało się, że te tytuły korzystają… ze starszej wersji oprogramowania. Czy Sony rozwiąże problem swojej najnowszej konsoli?

PSSR z problemami na PS5 Pro. Jedna technologia, różne wcielenia

PSSR to skrót od PlayStation Spectral Super Resolution. Jest to zaawansowana technologia skalowania obrazu oparta na sztucznej inteligencji, która została wprowadzona wraz z konsolą PlayStation 5 Pro. PSSR analizuje obraz w czasie rzeczywistym i wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego, aby zwiększyć jego rozdzielczość i poprawić jakość detali. Dzięki temu nawet starsze gry, które nie zostały zoptymalizowane pod kątem PS5 Pro, mogą wyglądać znacznie lepiej. Technologia pozwala osiągnąć wyższe klatkaż na sekundę (FPS) i płynniejszą rozgrywkę.

Tymczasem okazuje się, że nie wszystkie gry korzystające z PSSR wyglądają i działają lepiej. Sprawę skomentował ostatnio jeden z deweloperów o nicku Koralsky, który odnosił się do miernej jakości gry Jedi: Survivor. Jego zdaniem, różnica w jakości obrazu między różnymi grami jest spowodowana różnymi wersjami używanego upscalera. Wszystko przez silnik. Ta produkcja wykorzystuje Unreal Engine 4 i korzysta z SDK 9, podczas gdy najnowszy wariant upscallera wymaga SDK 10 – lub nowszego.

SDK 10 jest niezbędny do pełnego wykorzystania możliwości PSSR: Deweloperzy gier, aby móc w pełni wykorzystać potencjał technologii PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), muszą zaktualizować swoje gry, korzystając właśnie z SDK 10.

Zobacz też: The Game Awards 2024 – pełna lista nominowanych. Wiemy, kto zawalczy o tytuł Gry Roku

Pewne jest, że poprawki upscallera zostaną wprowadzone i niedługo gracze będą mogli oczekiwać lepszej jakości wykorzystywania go w grach. To nadal znacznie wydajniejsza technologia, niż np. FSR — przede wszystkim gwarantująca lepszą jakość obrazu.

Źródło: wccftech.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie