PS5 Pro ma być konsolą do grania w 8K i z “przyspieszonym ray tracingiem”

PS5 Pro concept
Newsy PS5

W internecie pojawiły się nowe plotki o PS5 Pro, ale z zaufanego źródła. Sony może szykować sprzęt do gamingu w rozdzielczości 8K!

Wy też odnosicie wrażenie, że twórcy gier wideo i konsol skupili się tak mocno na technicznej rewolucji, że kompletnie zapomnieli o tym, aby wydawać gry? Jasne, może trochę przesadzam… Mimo wszystko jesteśmy niemalże na półmetku aktualnej generacji, która miała totalnie zmieść nas z powierzchni ziemi. To teoria. W praktyce dostaliśmy faktycznie świetne sprzęty, ale z katastrofalnie małą liczbą gier ekskluzywnych i jakiś większych hiciorów mających pokazać “gry AAAA”. No i cały czas słyszymy tylko zapewnienia, jak to świetnie ma nie być. No fajnie, ale czemu nadal nie jest?

PS5 Pro z lepszym RTX i… 8K?!

Niezależnie jednak od Waszego podejścia do tej sprawy, w sieci pojawiły się nowe informacji o PS5 Pro. Przypomnę tylko, że Sony ma w tym roku wydać PS5 Slim, z odłączanym dyskiem twardym. Dowodów w tej sprawie pojawiło się naprawdę sporo, więc uznaję to za nieoficjalny pewnik. Kwestia PS5 Pro jest jednak sprawą bardziej odległą. Tom Henderson, znany i popularny insider, postanowił jednak uchylić rąbka tajemnicy w sprawie tego, co szykuje dla graczy Sony. Jego zdaniem ma być to sprzęt przeznaczony do grania w… 8K.

Chociaż specyfikacja Pro była trudna do ustalenia, przyznaję, z powodu mojego braku umiejętności technologicznych, źródła podały, że Trinity ma 30 WGP i 18000 mts pamięci. Jeśli chodzi o cele związane z wydajnością konsoli, to jak można było się spodziewać, PlayStation 5 Pro będzie dążyć do poprawy i utrzymania stałego FPS w rozdzielczości 4K, nowego “trybu wydajności” dla rozdzielczości 8K oraz przyspieszonego ray tracingu.

– podaje Henderon (za KeyToGaming)

Przyznam, że ciężko uwierzyć w to, że dzisiejsze gry dadzą radę wspierać 8K bez drastycznego pogorszenia szczegółowości grafiki. Reszta nowości brzmi jednak sensownie, szczególnie jeżeli chodzi o ulepszone funkcje RTX. Trzeba przyznać, że “bazowe” PS5 i Xbox Series X raczej średnio sobie radzą z dopracowaną obsługą technologii od NVIDIA. Dlatego jej poprawiona obsługa może być naprawdę miłym dodatkiem.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie