GTA VI be 60FPS na PS5 Pro? Eksperci są zgodni — nowe PlayStation będzie zbyt słabe

GTA VI
Newsy PS5

Jeżeli liczyliście na 60 klatek na sekundę w GTA VI na PS5 Pro, to nie mamy dobrych wieści. Niestety, coraz więcej ekspertów twierdzi, że nowe i najmocniejsze PlayStation nie pozwoli na tak płynną zabawę. Póki co są to jedynie opinie i przewidywania, jednak nie nastrajają one pozytywnie na przyszłość.

GTA VI na PS5 Pro bez 60 klatek na sekundę? Niepokojące doniesienia

Wielu graczy z niecierpliwością czeka na nową wersję konsoli PlayStation 5, aby móc możliwie jak najlepiej przygotować się na premierę GTA VI. Plotki sugerują, że Sony chce wydać sprzęt przed debiutem gry tak, aby fani mogli zaopatrzyć się w nową konsolę, a następnie wyczekiwaną grę od Rockstara. Okazuje się, że PS5 Pro niekoniecznie będzie w stanie dać nam to, na co tak bardzo liczyliśmy — czyli płynną rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę.

Jak informują eksperci z Digital Foundry, mało prawdopodobne jest osiągnięcie przez szóste GTA poziomu 60 FPS na nowej konsoli Sony. Wszystko przez procesor, który ma być zwyczajnie zbyt słaby to uciągnięcia tak potężnej gry w aż tylu ramkach na sekundę. Sony zdecydowało się na wykorzystanie tego samego modelu podzespołu, co w podstawowej wersji konsoli z 2020 roku. Firma ma jednak przygotowywać dla graczy coś lepszego. Chodzi o aspekty wizualne.

Digital Foundry ma niskie oczekiwania wobec Grand Theft Auto VI w 60 klatkach na sekundę na PS5 Pro, ze względu na potencjalne problemy procesora. Racjonalnym wydaje się oczekiwać od Rockstara wykorzystanie mocy nowej konsoli do stworzenia lepszych efektów wizualnych.

Twitter

Chodzi o znacznie ładniej wyglądającą oprawę graficzną, z którą nowe PlayStation ma sobie poradzić. Czyli grafika będzie potencjalnie lepsza, ale płynność pozostanie ta sama — najpewniej w okolicach 30 klatek.

Ciekawym pozostaje fakt, jak przygotowana zostanie wersja gry na podstawowe konsole, w tym na malutkiego Xboksa Series S. Sporo fanów martwi się tym, czy słabsza z konsol nowej generacji nie będzie stanowiła poważnej przeszkody w dostarczeniu dobrze działającej nowej odsłony serii. Ostatecznie opinie od DF to tylko opinie. Nie wiadomo, jak faktycznie uda się deweloperom przygotować finalny produkt. Może dostępne będą tryby wydajności? Ich brak nie jest odbierany zbyt dobrze, a przykładem jest choćby Dragon’s Dogma 2.

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie