Przyszłość Red Dead Online. Rockstar ujawnia plany na wiosnę

Deweloperzy wciąż rozbudowują Red Dead Online. Wczoraj pisaliśmy o nadchodzących trybach, lecz to nie jedyne plany na najbliższe tygodnie.

Rockstar zaznacza, że świat Red Dead Online będzie ewoluował w swoim własnym, unikalnym kierunku: Z czasem gracze będą mieć większą dowolność w doborze swojego stylu rozgrywki. Pogłębi to ich więź ze światem gry i postaciami oraz zapewni bardziej autentyczne doświadczenie życia kowbojów, bandytów i rewolwerowców z nieposkromionej XIX-wiecznej Ameryki.

Red Dead Online – aktualizacja na wiosnę

Deweloper planuje kolejną dużą aktualizację Red Dead Online na wiosnę (konkretna data nieznana) i zamierza wprowadzić na Dziki Zachód wiele nowych funkcji i zawartości, w tym:

  • Wrogość – System zapewni wysoką immersję dzięki inteligentnym rozwiązaniom i funkcjom dynamicznego reagowania na konfrontacje graczy. Dla przykładu, gracze, którzy zostaną zaatakowani i otrzymają obrażenia, będą mogli bronić się bez ryzyka, że zostaną ukarani grzywną lub punktami wrogości. Poprzednio zarówno atakujący, jak i jego cel byli oznaczeni na mapie jako wrogowie – w nowym systemie gracz, który zadał obrażenia, będzie natychmiast oznaczony jako wróg dla atakowanego gracza i zabicie go nie spowoduje przyrostu punktów wrogości. Za działania podczas oddzielnych aktywności, takich jak wydarzenia i misje w grze swobodnej, konfrontacje i wyścigi, nie otrzymuje się punktów wrogości. Walka z innymi graczami w ramach misji w grze swobodnej również nie zwiększy współczynnika wrogości, ale atakowanie graczy, którzy nie biorą udziału w tej aktywności, już tak. System wrogości ma też wiele innych funkcji, które pomogą zapewnić zbalansowane doświadczenie dla wszystkich stylów rozgrywki.
  • Opcje ofensywnego i defensywnego stylu gry – Niektórzy gracze lubią po prostu zanurzyć się w świecie i w spokoju podróżować, polować czy łowić ryby. Chcemy zaoferować im taką możliwość bez odcinania się od reszty świata gry. Opcja ofensywnego stylu gry pozwoli na rozgrywkę w grze swobodnej w niezmienionej formie, natomiast opcja defensywnego będzie rozwinięciem formuły trybu pasywnego. Została stworzona, by umożliwić graczom bardziej realistyczne doświadczenie i dać im większą dowolność interakcji ze światem, jednocześnie zmniejszając nacisk na walkę z innymi graczami. Sięgnięcie po opcję defensywną balansuje rozgrywkę, by umożliwić mniej konfrontacyjne podejście do gry. Defensywni gracze nie mogą zostać złapani na lasso przez wrogich graczy, natomiast jeśli defensywny gracz zarzuci lasso na innego gracza, natychmiast opuści tryb defensywny i otrzyma znaczną liczbę punktów wrogości. Defensywni gracze nie mogą namierzać innych graczy, ale też sami nie mogą zostać namierzeni. Defensywni gracze mogą wciąż celować do innych i być brani na cel w swobodnym trybie celowania, ale nie mogą zadawać ani otrzymywać krytycznych obrażeń. Jeśli defensywny gracz zostanie postrzelony w głowę, przeżyje i będzie mógł się bronić dzięki systemowi wrogości lub też może po prostu uciec i pozostać w trybie defensywnym. Opcja defensywnego trybu gry wprowadzi też inne usprawnienia, które będą idealnie współgrały z systemami wrogości i grzywien, by gracze mogli poczuć się pewniej w świecie gry.

Z innych nadchodzących nowości Rockstar wymienia:

  • Więcej misji Krainy możliwości: pomóżcie Jessice LeClerk się zemścić, wybierając ścieżkę rewolwerowca bądź bandyty.
  • Nowe misje gry swobodnej i ich rodzaje: Red Dead Online rozgrywa się na kilka lat przed wydarzeniami z trybu fabularnego, więc podczas kolejnych perypetii spodziewajcie się zobaczyć tak nowe, jak i znajome twarze.
  • Nowe dynamiczne wydarzenia: odpieranie zasadzek, ratowanie innych, bronienie ludzi w potrzebie i wiele innych przygód w trakcie podróżowania po świecie.

Źródło: Rockstar

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.