PlayStation VR2 zaoferuje śledzenie oczu. Sony ujawniło wiele konkretów
Nowa generacja wirtualnej rzeczywistości Niebieskich została zapowiedziana już parę miesięcy temu, ale do teraz nie znaliśmy konkretnej specyfikacji. Sony potwierdziło właśnie kolejne szczegóły PlayStation VR2.
Niedawne przecieki odnośnie specyfikacji się potwierdziły. W sprzęcie znajdziemy ekrany OLED wspierające HDR. Gogle zaoferują rozdzielczość 2000 x 2040 pikseli na jedno oko, czyli więcej niż chociażby szalenie popularny Oculus Quest 2. Dodatkowo zadbano o pole widzenia na poziomie aż 110 stopni i częstotliwość odświeżania 90Hz oraz 120Hz.
Co ciekawe, PS VR2 wyposażono w technologię śledzenia oczu gracza. Dotychczas bardzo niewiele gogli wspierało taką funkcję, a jak już któreś wspierały, to były diabelnie drogie. Z innych ciekawostek, gogle będą wibrować podobnie jak kontrolery, dzięki czemu, jak wspomina PlayStation, poczujemy na przykład przyspieszony puls postaci.
Podobnie jak wspomniany już Quest 2, PlayStation VR2 nie będzie potrzebowało zewnętrznych kamer do śledzenia kontrolerów. Znajdywaniem naszych rąk zajmą się kamery wbudowane w headset, co jest bardzo wygodnym dla gracza rozwiązaniem.
Jeśli już jesteśmy przy kontrolerach, przypominam, że w zeszłym roku ujawniono masę szczegółów na ich temat. Pady Sense wesprą między innymi adaptacyjne triggery i funkcje haptyczne znane z DualSense.
Wraz z nowymi szczegółami PS VR2 zapowiedziano też Horizon Call of the Mountain. Więcej informacji o VR-owym doświadczeniu w świecie Aloy znajdziecie w tym artykule.