Premiera PlayStation 5. Czego oczekują twórcy gier? Sony zaczyna rozmowy
Jeśli chodzi o kwestię następcy PlayStation 4, internet nie przestaje huczeć. I to nawet pomimo braku jakichkolwiek oficjalnych zapowiedzi. Wszelkie gdybania opierają się na doniesieniach analityków, bądź wizji artystycznych konsoli (jak ta poniżej). Dziś jednak jesteśmy świadkami swego rodzaju przełomu: Marc Cerny – odpowiedzialny za projekt PS4, zaczyna rozmowy z deweloperami. Rozmowy o tym, jakie powinno być PlayStation 5.
PlayStation 5: prace ruszyły
W ostatnich tygodniach pojawiło się kilka nowych plotek odnośnie PS5. Pierwsze analizy mówiły, że na urządzenie poczekamy sobie do 2020 roku, a kolejne, że Sony raczej nie zrezygnuje z obsługi fizycznych nośników. I chociaż PS4 wciąż doskonale się sprzedaje, a przed nami także wiele dobrych ekslusiwów na tę platformę, to Sony rusza z pracami nad następcą. Według brytyjskiego Eurogamera, Mark Cerny wraca do gry: główny architekt PS4 zaczyna rozmowy z deweloperami na temat kolejnego PlayStation.
Sony podróżuje po świecie: czego chcą producenci gier od PS5?
Plotka mówi, że Cerny podróżuje obecnie po całym świecie, by porozmawiać z potencjalnymi wydawcami i programistami o nadchodzącym PS5. Chociaż nie podano żadnych szczegółów na temat urządzenia, najprawdopodobniej na liście znajdują się przede wszystkim największe studia, a także duże wydawnictwa jak Electronic Arts, Bethesda, Activision, Ubisoft oraz Rockstar Games. Na spotkaniach Sony może rozmawiać o tym, jakich funkcji i specyfikacji potrzebują deweloperzy, w obrębie przyszłych gier. Podobne spotkania miały miejsce przed premierą PS4.
Technologia pozwoli na PS5 nie wcześniej niż z końcem 2019 roku
Ponadto, w raporcie brytyjskiego Eurogamera przeanalizowano kilka faktów, które sugerują, że następca PS4, a także następca Xboksa One, nie pojawią się wcześniej niż w 2019/2020 roku. Mimo, że pewne specyfikacje mogą już być ukierunkowane, to ze względu na słabą dostępność najnowszych technologii sprzętowych i metod ich produkcji, jest mało prawdopodobne, że nowe platformy zostaną wydane przed 2019, a nawet rok później. Zarówno nowe technologie procesorowe i graficzne, jak i szybsze niż dotąd urządzenia pamięci, które umożliwiłyby tak duży skok technologiczny, nie będą szeroko dostępne przynajmniej do końca 2019 roku.