Patch 2.1.0 do Rainbow Six Siege w szczegółach

Patch 2.1.0 do Rainbow Six Siege w szczegółach
Newsy PC PS4 XOne

Nowa Operacja Velvet Shell to nie wszystko.

Wczoraj posiadacze przepustek sezonowych na rok 2. do Rainbow Six Siege otrzymali dostęp do oczekiwanego DLC, wprowadzającego mapę na Ibizie oraz kolejnych operatorów. O wszystkim pisaliśmy w tej wiadomości, pokazując jednocześnie filmiki z dodatku.

Musicie jednak wiedzieć, że wraz ze wspomnianymi nowościami, do Rainbow Six Siege zawitało sporo poprawek oraz ulepszeń, które zostały opisane na oficjalnej stronie gry. Wszystko prezentuje się następująco:

Patch 2.1.0 do Rainbow Six Siege – co oprócz mapy i operatorów?

SKÓRKI BRONI

Chupinazo, El Dorado, León Furioso oraz Wyciszacz to eleganckie, jaskrawe projekty, zainspirowane barwami hiszpańskiego wybrzeża.

ZESTAWY ELITARNE

Zestaw Gendarmerie dla Rooka jest ucieleśnieniem terminu ochrona, dzięki wytrzymałej kamizelce z Kevlaru oraz legendarnemu hełmowi balistycznemu. Każdy zestaw zawiera uniform oraz osprzęt głowy, kartę operatora, nazwę operatora, ozdobę oraz specjalną animację zwycięstwa.

ULEPSZONY INTERFEJS NAWIGACJI

Nowy projekt zakłada, że wszystkie czynności dostępne dla graczy, czyli wyzwania, wiadomości oraz premie będą skupione w jednym miejscu. Użytkownicy będą też mieli szybki dostęp do ostatnio wybranego trybu rozgrywki.

oto kilka konkretnych ulepszeń wprowadzonych do systemu nawigacji:

– Spersonalizowany przycisk rozgrywki

Zauważycie, że w nowo zaprojektowanym systemie menu najważniejszy przycisk głównego ekranu wygląda nieco inaczej. Gra zapamięta bowiem tryb rozgrywki z jakiego ostatnio korzystaliście i wyświetli go tutaj. Jeśli na przykład rozgrywaliście ostatnio mecz rankingowy, kliknięcie przycisku rozgrywki ustawi was od razu w kolejce do tego trybu. Jeśli chcecie zmienić go na tryb swobodny lub Terrohunt, wystarczy kliknąć strzałkę po prawej stronie przycisku lub otworzyć zakładkę „Gra”, by uzyskać dostęp do innych opcji.

Mamy nadzieję, że zmiana ta jeszcze bardziej ułatwi wam przechodzenie do wybranego trybu rozgrywki.

– Dynamiczna prezentacja wyzwań

Wraz z nowym menu otrzymacie nowe rozwiązania w zakresie śledzenia i zarządzania wyzwaniami. Wasze postępy w ramach każdego wyzwania będą teraz aktualizowane pod tym przyciskiem. Zobaczycie kilka pasków postępu, które będą się wypełniały w miarę wykonywania akcji liczonych w poczet wyzwania. Kliknięcie tego przycisku spowoduje wyświetlenie panelu, w którym ujęte będą wszystkie aktualne wyzwania.

– Zaktualizowany ekran wiadomości

Koło wiadomości także zostało zaktualizowane, otrzymało nowy wygląd i wyświetla teraz więcej informacji. W dolnej części menu znajdziecie znane wam już obrotowe koło wiadomości, ale teraz zyskaliśmy też możliwość przekazywania wam większej liczby informacji bezpośrednio na głównej stronie, gdy tylko klikniecie element wiadomości. Gdy to zrobicie, po prawej stronie otworzy się panel, w którym wyświetlone zostaną szczegółowe informacje.

– Nowy system prezentacji rang

Z początkiem Roku 2 zmieniamy też to i owo w zakresie wyświetlania rang. Po pierwsze, rangi dla każdego poziomu będą teraz uszeregowane od czwartej do pierwszej, zamiast od pierwszej do czwartej. Na przykład, najniższą rangą na poziomie Złoto będzie ranga Złoto 4, a najwyższą Złoto 1. Wprowadzamy tę zmianę, gdyż w naszej opinii jest to bardziej logiczne podejście do kwestii rang, które na ogół są prezentowane w porządku malejącym.

Kolejną oczywistą zmianą, jaką wprowadzamy, jest nowy wygląd ikon powiązanych z rangami. Zaobserwowaliśmy, że gracze mieli w przeszłości problemy z odróżnianiem ikon na pierwszy rzut oka. Mamy nadzieję, że nowe projekty ułatwią rozpoznawanie, kto ma Srebro 1, a kto Platynę 1.

OGÓLNE POPRAWKI I ULEPSZENIA

Balans gry

Poprawa umieszczenia celownika w widoku z oczu operatora

Od premiery gry pozycja celownika przy patrzeniu oczami operatora (która to pozycja definiuje ilość zajmowanego przez celownik miejsca) przenoszona była z ich pozycji w widoku z trzeciej osoby, a nie z pozycji, którą celownik naprawdę zajmuje na broni.

Wprawdzie takie rozwiązanie może się wydawać logiczne, ponieważ jest najbardziej realistyczne, ale niosło również ze sobą negatywny efekt: w zależności od broni używanie tego samego celownika mogło oznaczać kompletnie różne doświadczenia. Przykładem była różnica pomiędzy celownikiem red dot na CAMRS i na PARA-308:

Comparison CAMRS versus PARA-308

Chcemy, żeby każdy celownik był wygodny, odróżniał się od pozostałych, ale również użyteczny. Po wybraniu celownika powinieneś również dokładnie wiedzieć, jak się go używa niezależnie od broni.

Z tego też względu ujednoliciliśmy pozycje celowników przy patrzeniu oczami operatora. Oto nowe, wybrane przez nas pozycje:

Sights positions in first person camera

Capitao dostaje minę kierunkową, a IQ – granaty odłamkowe

Zmieniliśmy standardowy zestaw gadżetów dla Capitao oraz IQ:

  • 2 granaty odłamkowe Capitao zostają zastąpione 1 miną kierunkową (Capitao wciąż zachowuje swoje 3 granaty ogłuszające)
  • 3 granaty ogłuszające IQ zostają zastąpione przez 2 granaty odłamkowe (IQ wciąż zachowuje swoje 3 ładunki wyważające)
POPRAWKI NAJWAŻNIEJSZYCH BŁĘDÓW
ROZGRYWKA
  • NAPRAWIONO – W operacji 7 i 12 głowa operatora jest niewidoczna podczas obserwowania akcji za pośrednictwem drona.
  • NAPRAWIONO – Obraz widziany przez Tachankę może być nieprawidłowy, przez co jego strzały mogą nie być rejestrowane.
  • NAPRAWIONO – 556xi oraz AUG A2 czasami nie są w stanie zniszczyć kamery, znajdującej się w dużej odległości.
  • NAPRAWIONO – Brak ognia wylotowego dla broni wyposażonych w tłumik, ciężką lufę lub hamulec wylotowy.
  • NAPRAWIONO – Gadżet Jagera można nałożyć na tarczę operatora, gadżet pozostaje w tym miejscu, gdy tarcza jest przemieszczana.
  • NAPRAWIONO – Zasięg rażenia komórki nitro jest znacznie większy na ścianach z litego drewna.

TRYB GRY

TERROHUNT

  • NAPRAWIONO – Skrzynia z amunicją na parterze biblioteki (Uniwersytet) pojawia się wewnątrz kanapy.
  • NAPRAWIONO – Granaty dymne czasami odbijają się od niewidzialnych ścian, gdy są rzucane przez terrorystów.
  • NAPRAWIONO – Niektórzy terroryści pozostają w bezruchu i nie podejmują walki z graczami.
  • NAPRAWIONO – Terroryści zacinają się w trakcie opuszczania się na linach podczas drugiej fali ataku – w trybie obrony zakładników na mapie Uniwersytet.

ZABEZPIECZANIE TERENU

  • NAPRAWIONO – Podczas zajmowania terenu wskaźnik dogrywki nie jest prawidłowo synchronizowany dla wszystkich graczy.

OPERATORZY

JAGER

  • NAPRAWIONO – System obrony reaktywnej Jaegera czasami traci efekty wizualne i dźwiękowe.

KAPKAN

  • NAPRAWIONO – EDD zostanie zniszczony w chwili umieszczenia go po prawej stronie drzwi w pomieszczeniu kontroli paszportowej na mapie Granica, jeśli Bandit podłączy do prądu wzmocnioną ścianę po prawej stronie.

TACHANKA

  • NAPRAWIONO – Animacja broni Tachanki działa wadliwie, gdy jego LKM zostaje zniszczony przez młot Sledge’a.
  • NAPRAWIONO – Licznik amunicji LKM-u zostaje zresetowany w chwili ponownego rozstawienia karabinu.

ECHO

  • NAPRAWIONO – Dron Yokai może przenikać przez sufit na mapie Samolot.
  • NAPRAWIONO – Yokai traci sygnał w kanale wentylacyjnym, pomiędzy korytarzem odchodzącym od sali modeli, a korytarzem ze schodami na pierwszym piętrze na mapie Uniwersytet.
  • NAPRAWIONO – Jeśli dron Yokai zostanie podniesiony w chwili, gdy się unosi, terroryści będą próbowali strzelać w miejsce, w którym był wcześniej.

HIBANA

  • NAPRAWIONO – Ładunki X-KAIROS niszczą gadżety po przeciwnej stronie ściany.

ASH

  • NAPRAWIONO – Pociski wyważające mogą zniszczyć gadżety po przeciwnej stronie ściany.

VALKYRIE

  • NAPRAWIONO – Kamery Cyklop wciąż można używać przez mniej więcej 10 sekund po jej podniesieniu.

IQ

  • NAPRAWIONO – Gdy IQ znajduje się w pozycji leżącej, jej gadżet nie pokazuje obrysu i odległości pozostałych gadżetów.

SLEDGE

  • NAPRAWIONO – Można korzystać z młota wyważającego Sledge’a zza rozkładanej tarczy Montagne’a.

CAVEIRA

  • NAPRAWIONO – Zielone efekty nie pojawiają się w wypadku graczy, którzy zostali zabici.

PROJEKTY POZIOMÓW

  • NAPRAWIONO – Drabiny znikają w chwili patrzenia na nie z odpowiedniej wysokości.
  • NAPRAWIONO – Gracze mogą strzelać przez framugi drzwi przy niezniszczalnych ścianach.

UNIWERSYTET

  • NAPRAWIONO – Można wyłączyć rozbrajacz, niszcząc podłogę w pokoju muzycznym.
  • NAPRAWIONO – Drewniane belki w klasie na I piętrze nie powstrzymują pocisków, nie widać na nich również śladów po kulach.
  • NAPRAWIONO – Zbyt jasne źródła światła.

DOMEK GÓRSKI

  • NAPRAWIONO – Możliwe jest przeskoczenie przez barierkę i ukrycie się pod schodami w Zielonym pokoju.

KONSULAT

  • NAPRAWIONO – Dywan w sali konferencyjnej na pierwszym piętrze widoczny jest z parteru w chwili korzystania z kamery widza.

WIEŻOWIEC

  • NAPRAWIONO – Możliwe jest przeniknięcie przez główne schody w restauracji i ukrycie się pod nimi.
  • NAPRAWIONO – Zakładnik przenika przez łóżko, jeśli przy nim klęczy.

FAWELE

  • NAPRAWIONO – Gracze mogą przeniknąć przez jedną ze ścian, jeśli używają rozkładanej tarczy.

JACHT

  • NAPRAWIONO – Pociski zostawiają nieprawidłowe ślady na ścianach.
  • NAPRAWIONO – Możliwe jest przeskoczenie nad ścianą z automatami w kasynie na drugim piętrze.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • NAPRAWIONO – Kompas nie porusza się podczas korzystania z LKM-u Tachanki.
  • NAPRAWIONO – Użycie kombinacji Alt + Enter na ekranie wyboru operatora pozwala graczom na zmianę operatorów na ekranie ładowania.
  • NAPRAWIONO – Nieprawidłowe animacje ataków wręcz w trakcie biegania po schodach.
  • NAPRAWIONO – Problemy z poziomem szczegółowości w wypadku rozmaitych osprzętów głowy.
  • NAPRAWIONO – Problemy z poziomem szczegółowości w wypadku oddalania się od następujących operatorów: Sledge, Capitao oraz Caveira.
  • NAPRAWIONO – Niektóre niedostępne wyzwania Ubisoft Club wyświetlają się jako dostępne.
  • NAPRAWIONO – Chińskie znaki nakładają się na siebie w chwili rozpoczynania rundy.
  • NAPRAWIONO – Gracze czasami nie otrzymują PD oraz dodatkowych punktów Rozgłosu.
  • NAPRAWIONO – Po ukończeniu meczu w trybie Terrohunt niektórzy gracze utykają na ekranie ładowania.

Źródło: rainbow6.ubi.com, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie