Nowa kara w For Honor ukróci ucieczki graczy? Ubisoft wprowadza sporo zmian

Ubisoft łata swoją sieciową produkcję.

Patch 1.13 do For Honor wylądował i jeśli chcecie zobaczyć, co takiego zmienia w grze oraz poprawia, zerknijcie na poniższą listę zmian opublikowaną przez dewelopera.

Mamy tutaj przede wszystkim kolejny balans dla kilku postaci oraz likwidację kilku błędów w pecetowej wersji For Honor. Ubisoft postanowił również wprowadzić nową karę w turniejach. Użycie kombinacji klawiszy Alt+F4 w dowolnym momencie turnieju jest teraz uznawane za opuszczenie go i powoduje wyświetlenie informacji o przyznaniu kary.

Patch 1.13 do For Honor – lista zmian:

Wojownicy

Postawa pełnego bloku

  • Przełamanie gardy nie może zostać skontrowane w postawie pełnego bloku.

Komentarz deweloperów: naszym celem jest zwiększenie ryzyka związanego z używaniem postawy pełnego bloku. Wprowadzana zmiana pomoże też postaciom niedysponującym atakami wręcz wywierać presję na dróttinnie czy pogromcy.

Dróttinn

Kontrdźgnięcie

  • Obrażenia ciosu zostały zwiększone z 25 do 30 pkt.

Komentarz deweloperów: zmiana powinna skłaniać użytkowników grających tą postacią do korzystania z postawy pełnego bloku. Obrażenia udanego bloku po postawie pełnego bloku były dotychczas zbyt niskie w porównaniu do kontynuacji paradą.

Unik

  • Zwiększono czas odzyskiwania postawy po uniku w lewo i prawo o 200 ms.
  • Zwiększono czas odzyskiwania postawy po uniku w przód o 100 ms.
  • Opóźniono przejście z uniku w przód do ciosu głową do 300 ms (ze 100-200 ms).

Komentarz deweloperów: czas odzyskiwania postawy dróttinna po unikach był zbyt krótki – chcemy, aby postać ta polegała bardziej na korzystaniu z tarczy i miecza do kontrowania ruchów wroga niż unikach. Zwiększając czas na odzyskanie postawy po uniku w przód o 100 ms powiększamy też okno czasowe między ciosem głową a przełamaniem gardy, co uczyni reakcje na ten wariant łatwiejszymi i uniemożliwi praktycznie natychmiastowe ciosy głową.

Kontra tarczą

  • Zmniejszono wyczerpanie kondycji wroga kontry tarczą z 40 do 20 pkt.
  • Kontra tarczą powoduje teraz wstrzymanie regeneracji kondycji na 1,8 sekundy.
  • Po kontrze z tarczą możlwe jest teraz wykonanie silnego ataku zamiast kontrdźgnięcia.

Komentarz deweloperów: dotychczas parada silnego ataku wroga do kontry tarczą powodowała, iż tracił on zupełnie kondycję – nawet w przypadku posiadania jej maksymalnej ilości w chwili wykonywania ciosu – co stanowiło zbyt skrajny rezultat. Zmniejszyliśmy więc redukcję kondycji celu, w zamian natomiast dodaliśmy 1,8-sekundowe opóźnienie regeneracji kondycji (podobnie do innych ruchów powodujących wyczerpanie kondycji wroga). Uważamy też, że kontrdźgnięcie nie zapewniało żadnych efektów poza darmowymi obrażeniami w pewnych sytuacjach, podczas gdy silny atak umożliwi tworzenie serii lub korzystanie ze zmyłek, co stworzy ciekawe możliwości.

Ataki podstawowe

  • Zmniejszono obrażenia słabego ataku z boku z 15 do 12 pkt.
  • Zwiększono obrażenia słabego ataku z góry z 15 do 17 pkt.
  • Zmniejszono obrażenia silnego ataku z góry z 30 do 25 pkt.
  • Zmniejszono obrażenia silnego ataku z boku z 35 do 30 pkt.

Ciosy kończące

  • Zwiększono obrażenia słabego ciosu kończącego z boku z 12 do 15 pkt.
  • Zwiększono obrażenia słabego ciosu kończącego z góry z 12 do 20 pkt.
  • Zwiększono obrażenia silnego ciosu kończącego z boku z 30 do 35 pkt.

Komentarz deweloperów: zwiększyliśmy obrażenia ciosów kończących i zmniejszyliśmy obrażenia ataków podstawowych, chcąc bardziej nagradzać dróttinnów, którzy zdołają stworzyć dłuższe serie. Jedynym wyjątkiem jest słaby atak z góry, który dotychczas zadawał takie same obrażenia jak inne słabe ataki, jednocześnie będąc od nich wolniejszym, dlatego też wprowadziliśmy niewielką zmianę, która zrekompensuje ten fakt. Ogólnie rzecz biorąc wprowadzone zmiany powinny osłabić postać dróttinna.

Centurion

  • Zaktualizowano ikony zestawu ruchów, tak aby wskazywały właściwości ogłuszające dźgnięć i kopnięć legionisty.
  • Szybki rzut może teraz trafić wyłącznie cel zaatakowany przy pomocy słabego ciosu.

Gàidheal

  • Naprawiono błąd związany z usuwaniem namierzania podczas używania silnego ciosu kończącego w postawie defensywnej.
  • Naprawiono błąd związany z usuwaniem namierzania, w efekcie którego w pewnych sytuacjach pierwszy cios ataku ze sprintu mógł nie sięgać celu na obszarze trafienia, gdy powinien był.

Walkiria

  • Postać, której garda została przełamana przez walkirię, będzie teraz odporna na kolejne przełamanie gardy.

Komentarz deweloperów: powyższa zasada obowiązywała dla wszystkich postaci poza walkirią.

Rozgrywka

Dominacja

  • Naprawiono błąd, w efekcie którego wyświetlana była dodatkowa wiadomość, gdy wróg zdobywał punkty za wykradnięcie strefy drużynie gracza.

Mapy

Most przy sanktuarium

  • Naprawiono błąd, w efekcie którego postać nie mogła zostać zepchnięta do wyrwy z powodu nowej kolizji.

Turnieje pojedynkowe

Ogólne

  • Użycie kombinacji klawiszy Alt+F4 w dowolnym momencie turnieju jest teraz uznawane za opuszczenie go i powoduje wyświetlenie informacji o przyznaniu kary.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego miniatury ozdób żeńskich postaci nie były poprawnie wyświetlane w ramach nagród sezonu oraz turnieju.

Personalizacja

Schematy kolorów

  • Naprawiono błąd, w efekcie którego przełączanie między próbkami koloru stawało się niemożlwe po użyciu tego samego schematu dla barw neutralnych i obrońców.

Osiągnięcia

  • Osiągnięcie „Strój wieczorowy” jest teraz odblokowywane po spełnieniu wymagań i wyjściu z menu wyboru talentów w koszarach.
  • Osiągnięcie „Najlepiej” może teraz zostać odblokowane przy użyciu postaci popremierowych.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego osiągnięcie „Narcyz” nie zostawało odblokowane, jeśli ostatnia wymagana postać posiadała na wyposażeniu strój.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego osiągnięcie „Narcyz” nie zostawało odblokowane, jeśli dokonano zmiany talentu w lobby.

PC

Ogólne

  • Naprawiono błąd, w efekcie którego zakup statusu czempiona był niemożliwy w koszarach przy pomocy klawiatury i myszy.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego licznik czasu bezczynności/nieobecności działał nawet gdy okno gry nie było aktywne.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego czat tekstowy był niedostępny po dołączeniu do grupy i przejściu do menu społeczności (otwarcie i zamknięcie menu gry pozwalało na naprawę problemu).
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego ikona wyłączonego czatu tekstowego nie ulegała zmianie podczas wczytywania rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego niemożliwe było wyciszenie graczy poprzez kliknięcie ikony czatu na ekranie przygotowania do rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego wskaźnik czatu ogólnego innych graczy zawsze wskazywał dostępność rozmowy, nawet kiedy komunikacja nie była możliwa.
  • Naprawiono błąd, w efekcie którego obszar, jaki należało kliknąć w celu wyciszenia gracza nie ulegał przemieszczeniu z wyborem drużyny.

Turnieje pojedynkowe

  • Dodano powiadomienia dla klawiatury i myszy potwierdzające anulowanie aktywacji turnieju.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.