Nowa aktualizacja do FIFA 22 już jest, choć na razie tylko na 2 platformach

FIFA 22 - piłkarz próbuje obić główką - PG
PC Stadia

Wczoraj wyszła nowa aktualizacja do gry FIFA 22 o nazwie Title Update 2. Na ten moment przewidziana jest tylko dla dwóch platform i wprowadza masę zmian i poprawek.

Omawiany patch do FIFA 22 został udostępniony obecnie tylko na PC i platformie Google Stadia – informuje DualShockers. Konsole jeszcze go nie otrzymały, aczkolwiek nie powinna być to kwestia tygodni, a wręcz raczej dni. Co takiego zmienia się w grze?

FIFA 22 Title Update 2 – Patch Notes:

FIFA Ultimate Team

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Kolejność rzutów karnych będzie teraz ustalana na podstawie atrybutu rzutów karnych.
  • Jeśli zawodnicy mają ten sam atrybut rzutów karnych, to o kolejności decydować będzie siła strzału i atrybuty wykończenia.
  • Po ukończeniu zawodów FUT Champions Finals i zakwalifikowaniu się do kolejnych, podczas gdy istniejące zawody są nadal aktywne, interfejs użytkownika FUT Champions Finals będzie teraz informował graczy, że nie mogą oni ponownie zakwalifikować się do istniejących zawodów.
  • Po zakwalifikowaniu się do Finału Mistrzów FUT, zostanie wyświetlony nowy ekran po meczu, aby powiadomić graczy o zakwalifikowaniu się.

Usunięto następujące problemy:

  • Wskaźnik UI passy zwycięstw nie pojawiał się po wygraniu dwóch meczów Division Rivals z rzędu. Był to tylko problem wizualny.
  • W rzadkich przypadkach mecz Division Rivals mógł się niepoprawnie rozpocząć, a na ekranie pojawiał się i pozostawał komunikat o braku aktywności.
  • Niektóre zestawy mogły kolidować z zestawem sędziego podczas meczów.
  • Okno postępu FUT Champions Finals nie wyświetlało znacznika wyboru obok wskaźnika Rangi I po jego osiągnięciu. Był to tylko problem wizualny.
  • Po osiągnięciu nowego etapu w Division Rivals, ekrany po meczu nie podświetlały nowego etapu. Był to wyłącznie problem wizualny.
  • W Squad Battles, na ekranie wyboru przeciwnika wyświetlane było puste miejsce obok oceny i chemii wybranego przeciwnika.
  • Po osiągnięciu nowej Rangi w Bitwach Drużynowych, ekran po meczu nie wyświetlał zaktualizowanego wskaźnika wizualnego dla Rangi. Był to tylko problem wizualny.
  • Podczas odbierania nagród za Finały Mistrzów FUT, nad animacją nagród pojawiał się wyskakujący komunikat o zakończeniu wydarzenia.
  • [Tylko na Google Stadia] Mecze przeciwko SI CPU nie wliczały się do licznika rozegranych gier
  • Tło Tifos nie zawsze było wyświetlane poprawnie.
  • Na ekranie meczów towarzyskich FUT pojawiały się pewne zastępcze elementy wizualne.

Gameplay

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Zmniejszono skuteczność blokowania przez zawodników sterowanych przez SI podań lobbowanych i dośrodkowań.
  • Konkretnie, zawodnicy sterowani przez SI mogli wcześniej zbytnio rozciągać się przy próbach blokowania podań i dośrodkowań.
  • Drużyny SI CPU są teraz bardziej skłonne do popełniania fauli podczas meczów rozgrywanych na poziomie trudności Semi-Pro i wyższym.
  • Zmiana ta nie dotyczy meczów rozgrywanych z włączonym trybem zawodnika.


Usunięto następujące problemy:

  • [Tylko na PC] Naprawiono niektóre przypadki zacinania się obrazu występujące po wykonaniu Ruchów Umiejętności podczas meczów.
  • W przypadku prośby o wykonanie Strzału Finezyjnego, zawodnik może niekiedy zrobić wszystko, aby wykonać go swoją dominującą stopą.
  • Cecha Strzał Zewnętrzną Stopą nie działała poprawnie.
  • Kiedy dwóch zawodników dotyka piłki w tym samym czasie, piłka mogła czasami w sposób niezamierzony wylecieć wysoko w powietrze.
  • Podczas próby osłaniania piłki po dotknięciu, zawodnik może czasami poruszać się w sposób nieregularny.
  • W rzadkich sytuacjach, zawodnik może zniknąć z boiska podczas meczu.
  • W rzadkich przypadkach sędzia mógł nieprawidłowo zarządzić rzut wolny wewnątrz pola karnego zamiast rzutu karnego.
  • Ustawienie automatycznego przełączania zawodników nie zawsze działało poprawnie.
  • W meczach Pro Clubs i Player Career, atut Specjalista od ustawiania akcji nie działał podczas rzutów wolnych i rzutów karnych.
  • Bramkarze mogli nieumyślnie wykonywać rzuty karne na całym boisku.
  • Podczas wykonywania ataku w polu karnym, piłka mogła czasami nieumyślnie zmierzać w kierunku bramki obrońcy.
  • Gdy zawodnik był wzywany na krótki róg, mógł czasami wykonać niepotrzebne gesty humanizacji zawodnika.
  • Przy próbie obrócenia się podczas sprintu, zawodnik może czasami nie zdążyć dotknąć piłki.

Tryb kariery

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Dodano sceny wiadomości dla losowań UEFA Europa League i UEFA Champions League.
  • Dostosowano logikę wyboru celu kariery zawodnika, aby uwzględnić trudność niektórych celów.
  • Przeniesiono wyskakujący komunikat o niedostępnym zawodniku (zawodnikach), aby pojawiał się w trakcie przepływu przedmeczowego, a nie w centrum trybu kariery.


Rozwiązano następujące problemy:

  • Zawodnicy Akademii Młodzieżowej mogli znikać na początku drugiego sezonu.
  • Czasami Formularz Meczowy zawodnika mógł się nieprawidłowo zmniejszać po ukończeniu meczu, w którym był on rezerwowym.
  • W rzadkich sytuacjach, gdy zawodnik wchodził jako rezerwowy w Karierze Zawodnika, obie drużyny mogły być ustawione na tej samej połowie podczas rozpoczęcia meczu.
  • Potencjał zawodnika młodzieżowego mógł zostać niepoprawnie zmniejszony, jeśli został on podpisany do składu seniorów pod koniec sezonu, bez pozostałych meczów do rozegrania.
  • W karierze zawodnika, cele meczowe, które były zbyt podobne, mogły się przypadkowo pojawić.
  • W Karierze zawodnika, OVR mogło nieprawidłowo wyświetlać wiele wartości w różnych menu.
  • Dźwięk wywiadu po meczu mógł zostać uszkodzony, gdy włączone było ustawienie Wyłącz całą muzykę dla celów transmisji strumieniowej.
  • Nazwy ćwiczeń treningowych mogły być wyświetlane w nieprawidłowych miejscach interfejsu użytkownika.
  • Hub drużyny mógł pozostać przewijany, nawet jeśli na ekranie pojawiła się wyskakująca wiadomość.
  • Podczas próby wycofania zawodnika w centrum drużyny, dotkniętym zawodnikiem był ten, który był wyświetlany w panelu podglądu, zamiast podświetlonego zawodnika.
  • Niektóre mecze międzynarodowe nie były wyświetlane w kalendarzu.
  • Ekran występu zawodnika nie zawsze wyświetlał headshoty 2D.
  • W Karierze zawodnika, stworzony zawodowiec nie był przypadkowo wybierany dla niektórych meczów reprezentacji narodowej.
  • Menu zastępcze było nieprawidłowo widoczne podczas wchodzenia do Ustawień gry w trakcie meczu.
  • Podczas szybkiej symulacji meczu, żółte i czerwone kartki mogły być wyświetlane na zielono w interfejsie użytkownika.

VOLTA FOOTBALL

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Podczas wyszukiwania meczu w VOLTA SQUADS, widżet Cele jest teraz obecny po prawej stronie zamiast informacji o awatarze.
  • Wydłużono czas wyświetlania strzałek w górę i w dół na ekranie wyników w VOLTA ARCADE i przesunięto je w lewo, aby poprawić przejrzystość.
  • Podczas przeglądania Sklepu lub dostosowywania awatara będzie wyświetlany cały strój awatara, zamiast przybliżania kamery na konkretny element ubioru.
  • Po ukończeniu turnieju VOLTA ARCADE i zdobyciu poziomu awatara na ekranie po turnieju będzie teraz osobno wyświetlana ilość VOLTA COINS zdobytych odpowiednio podczas zdobywania poziomu i podczas turnieju.
  • W rezultacie gracze mogą teraz przeglądać ten element UI, ale nie będą już mogli zaznaczać poszczególnych awatarów.

Rozwiązano następujące problemy:

  • Licznik czasu VOLTA ARCADE czasami wyświetlał niedokładny czas. Był to tylko problem wizualny.
  • Całe lobby mogło zostać przypadkowo opuszczone, gdy kapitan anulował dobieranie graczy.
  • Podczas meczów wibracje kontrolera mogły się niezamierzenie utrzymywać.
  • Przy próbie kojarzenia, gdy kojarzenie było wyłączone, gracze mogli zobaczyć nieprawidłowy komunikat wyskakujący.
  • Wskaźnik zielonej strzałki mógł być wyświetlany w nieprawidłowym miejscu na ekranie po zakończeniu meczu.
  • W grze VOLTA ARCADE obok imienia awatara mogła być wyświetlana nieprawidłowa odznaka.
  • Narracja w menu nie zawsze działała poprawnie.
  • Wyświetlenie ekranu Witamy w grze VOLTA ARCADE mogło trwać dłużej niż zamierzano.
  • Na ekranie Wybierz umiejętność podpisu nie był wyświetlany nagłówek i ogólne podsumowanie.
  • Widżet awatara mógł nakładać się na inne elementy interfejsu użytkownika.
  • W opcji menu pauzy Lista graczy brakowało wskaźnika wizualnego.
  • Wyświetlenie kafelków sklepu mogło trwać dłużej niż zamierzano.
  • Gracze AI w obu drużynach mieli białe wskaźniki zawodników.
  • Podczas celebracji goli awatary mogły niepoprawnie przechodzić przez ściany.

Pro Clubs

Wprowadzono następującą zmianę:

  • Dodano opcję przełączania wyglądu wskaźnika Player Performance w UI gry.
  • Opcję tę można znaleźć w zakładce Wizualne w Ustawieniach gry, gdy jest ona wstrzymana podczas meczu.
  • Dodano opcję regulacji poziomu dźwięku aktywacji Perku.
  • Opcję tę można znaleźć w zakładce Audio w Ustawieniach gry, kiedy gra jest wstrzymana podczas meczu.

Rozwiązano następujące problemy:

  • Czasami menu mogło działać z mniejszą prędkością niż zamierzano.
  • Niektórzy gracze mogli widzieć zestawy inne niż te wybrane przez kapitana w trakcie przepływu przedmeczowego.
  • Wskaźnik zagrożenia mógł niepoprawnie poruszać się po boisku.
  • Nakładka Zawodnik meczu niepoprawnie wyświetlała się jako pusta.
  • Nazwiska zawodników nie były poprawnie wyrównane na ekranie Taktyka klubowa.

Ogólne, dźwiękowe i wizualne

Wprowadzono następujące zmiany:

  • Zaktualizowano niektóre zestawy, celebracje, pakiety transmisyjne, stadiony, obrazy zawodników 2D, sceny przedmeczowe, formatowanie tekstu UI, elementy UI, tablice reklamowe, linie komentarzy, przejścia, przyśpiewki tłumu i hymny.
  • Dodano możliwość wykonywania celebracji JUL-a dla dodatkowych zawodników.


Rozwiązano następujące problemy:

  • Usunięto przypadki nakładania się na siebie, nieprawidłowego, niejasnego wizualnie i zastępczego tekstu pojawiającego się w niektórych menu.
  • Usunięto przypadki nieostrych elementów interfejsu użytkownika.
  • Usunięto rzadki problem ze stabilnością, który mógł wystąpić podczas meczów.
  • Przy próbie wyświetlenia filmu EATV z menu głównego na pełnym ekranie efekt przejścia był wyświetlany nieprawidłowo.
  • Usunięto kolejne przypadki nieprawidłowego rozmiaru modeli graczy pojawiających się w niektórych częściach interfejsu użytkownika.
  • Filmy EATV mogły być automatycznie odtwarzane, nawet jeśli opcja automatycznego odtwarzania wiadomości EA SPORTS była wyłączona.
  • Niektóre opcje dotyczące brody nie były wyświetlane podczas dostosowywania awatarów, wirtualnych zawodowców i menedżerów.
  • Elementy tła menu głównego mogły czasami wyglądać na uszkodzone.
  • Zaktualizowano wskaźnik wizualny Composure w trybach z drzewkami umiejętności.
  • To wszystko, jeśli chodzi o notatki do aktualizacji tytułu 2 do gry FIFA 22. Jak widać, jest sporo do sprawdzenia w różnych trybach gry.

I to by było na tyle, choć trzeba przyznać, że jest tego masa. Być może przegapiliście listę zmian z ostatniej aktualizacji FIFA 22. Jeśli tak, zachęcam do zapoznania się z tym artykułem. Znajdziecie tam wszystko, czego potrzebujecie.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie