Netflix z nową metodą obliczania popularności produkcji. Rekord Czerwonej noty
Netflix zmienił metodę obliczania popularności filmów i seriali. Co tydzień platforma podaje liczbę godzin spędzonych na oglądaniu danego tytułu.
Aktualne zestawienia mają się pojawiać co wtorek na specjalnie utworzonej stronie. Statystyki można przeglądać na poziomie globalnym, a także z podziałem na poszczególne państwa. Platforma oddzielnie podaje wyniki seriali oraz filmów, a dodatkowo zastosowano podział na produkcje angielsko- oraz obcojęzyczne.
Rekordy popularności platformy bije obecnie Czerwona nota. Na oglądaniu filmu użytkownicy z całego świata spędzili w zeszłym tygodniu łącznie 148 720 000 godzin. Dla porównania – film z drugiego miejsca, czyli Miłosna pułapka, ma wynik “zaledwie” 58 560 000 godzin. Filmowe podium zamyka Zemsta rewolwerowca z rezultatem 33 060 000 godzin.
W przypadku obcojęzycznych filmów największą popularnością cieszy się Yara, produkcja oparta na prawdziwych wydarzeniach. Przy historii Yary Gambirasio użytkownicy spędzili łącznie 17 950 000 godzin.
Jeśli chodzi o seriale angielskojęzyczne, użytkownicy platformy Netflix najchętniej spędzali czas przy 3. sezonie Narcos: Meksyk. Ostatnia odsłona serialu zakończyła zeszły tydzień z wynikiem 50 290 000 godzin. Co ciekawe, Narcos: Meksyk pojawia się w zestawieniu również na miejscu 7. Fani postanowili sobie najwyraźniej odświeżyć 1. sezon, na który poświęcili łącznie 15 570 000 godzin.
Nikogo nie powinien raczej zdziwić najpopularniejszy serial obcojęzyczny. Mowa oczywiście o Squid Game – w tym przypadku widzowie oglądali produkcję łącznie przez 42 790 000 godzin.
Jak będą wyglądać zestawienia z obecnego tygodnia? Dowiemy się już w najbliższy wtorek.