Najlepsza gra indie w Europie? Oto zwycięzcy konkursu FreeGalaktus 2016

Najlepsza gra indie w Europie? Oto zwycięzcy konkursu FreeGalaktus 2016
Newsy PC

Wybrano najciekawszy projekt gry, stworzony przez twórców indie zamieszkujących teren Europy.

W dniach 19-20 listopada, w trakcie trwającego wówczas East Games United w Białymstoku, wręczono nagrody w dwóch kategoriach – Jury oraz People’s Choice. W tegorocznej edycji udział wzięło aż 76 projektów z 17 państw europejskich, czyli prawie połowa nacji zamieszkujących Stary Kontynent.

Zeszłoroczna, pierwsza edycja FreeGalaktus skupiła wokół siebie nieco ponad 50 projektów. W 2016 udało się nam zachęcić do udziału prawie 80 twórców z 17 państw. Te liczby świetnie  obrazują, że twórcy indie dopiero rozwijają swój potencjał i wraz z biegiem czasu mogą stać się realną konkurencją dla gier AAA – mówi Mateusz Szukajt, właściciel Galaktus PR.

Zgłoszenia wysłali zarówno doświadczeni deweloperzy znani w środowisku twórców indie, jak i początkujące studia, zaczynające przygodę z game developmentem. Ogłoszenie  wyników nastąpiło podczas tegorocznej edycji East Games United – największej gamingowej imprezie we wschodniej Polsce.  Liczba zgłoszeń do konkursu przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Liczby pokazały, że jest ogromne zapotrzebowanie na promocję projektów tworzonych przez niezależnych twórców. Na liście uczestników znalazło się wiele profesjonalnych oraz głośnych tytułów, którymi żyła cała branża indie przez ostatnie miesiąca.

Twórcy indie mają dobre pomysły i świetny warsztat, ale nierzadko brakuje im wiedzy na temat promocji swoich gier. Konkurs FreeGalaktus doskonale uzupełnia tę lukę. Z jednej strony pozwala pokazać się przed publicznością, z drugiej – w przypadku wygranej – oferuje konkretny benefit w postaci dużej kampanii promocyjnej, której małe studia nie miałyby szansy przeprowadzić samodzielnie – mówi Natalia Dołżycka, członek Jury tegorocznej odsłony FreeGalaktus.

W kategorii Wybór Jury zwyciężyła gra studia Thing Trunk, Book of Demons, która zawiera elementy hack’n’slash i karcianki oraz nawiązuje do klimatu popularnego Diablo.

Zgłaszaliśmy się do konkursu FreeGalaktus bez większej nadziei na wygraną. To bardzo miła niespodzianka i wielki zaszczyt, że jury wybrało właśnie Book of Demons – podkreśla Konstanty Kalicki, współzałożyciel Thing Trunk i zwycięzca nagrody Jury.

W kategorii Głosowanie Publiczności, najwięcej głosów zdobyło inne polskie studio, Viking Potatoes z grą 8Suns. Ta taktyczna produkcja zawiera elementy typu hack and slash, jednak osadzona została w świecie istot podobnych do maszyn.

Wygrana w konkursie FreeGalaktus dała naszemu projektowi szansę na jeszcze bardziej dynamiczny start w 2017 roku – komentuje Konrad Krawczuk z Viking Potatoes, triumfator People’s Choice.

Zwycięzca tegorocznego FreeGalaktus, Book Of Demons, jest idealnym reprezentantem polskich „Indyków”. Śliczna graficznie, bogata gameplayowo, a jednocześnie niezwykle skromna w formie gra, podbiła serca tak graczy, jak i Jury – mówi Artur Maksara, jeden z twórców studia Flying Wild Hog oraz ojców sukcesu polskiej gry Shadow Warrior 2.

Stawka w konkursie była wysoka. Studia Thing Trunk oraz Viking Potatoes, oprócz nagród rzeczowych, wygrały m.in.: kampanię PR w Polsce i Europie, zagwarantowały sobie stanowiska na targach Casual Connect 2017, East Games United 2016, Pixel Heaven 2017 i Reboot Develop 2017 oraz wystąpienie na Digital Dragons 2017, gdzie zaprezentują swoje gry szerszej publiczności.

Źródło: informacja organizatora, opracowanie własne

Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie