Śmieszna sprawa. Metro Exodus dostało wsparcie funkcji DualSense na PC szybciej niż na PS5
Deweloperzy z 4A Games wprowadzili pełne wsparcie DualSense w Metro Exodus na PC. Co ciekawe, gra na PS5 wciąż takowego nie posiada.
Next-genowa wersja najnowszej części Metro zadebiutuje na konsolach w połowie czerwca. Niemniej gracze PeCetowi otrzymali już aktualizację oprawy, a wraz z nią chwilę później przemycono wsparcie dla pada DualSense.
Co więcej, Metro Exodus jest pierwszą grą na komputerach, która pozwala na skorzystanie z funkcji haptycznych i adaptacyjnych triggerów kontrolera. O ile Steam wprowadził już wsparcie dla padów nowej generacji, do teraz żadna gra nie prezentowała jeszcze nowych funkcji DualSense na PC.
Sprawa jest dość zabawna, bowiem z uwagi na późniejszą premierę next-genowego portu Exodus, DualSense nie pokazuje jeszcze swojego potencjału w tym tytule na konsoli. Gracze PeCetowi mogą się więc poczuć w pewien sposób wyróżnieni. Jeśli nie macie jeszcze PS5, a chcecie sprawdzić działanie kontrolera, możecie pożyczyć go od znajomego i przetestować w Exodusie.
Powodem takiego stanu rzeczy jest wcześniej wspomniana, późniejsza premiera na PS5 i Xbox Series. Podejrzewam, że 4A Games chciało podrzucić wsparcie DualSense od razu, aby później nie bawić się w kolejne aktualizacje. Jeśli Sony nie miało z tym problemu, zwlekanie z tym do premiery next-genowego portu mijało się z celem.
Na Twitterze pojawiła się krótka prezentacja tego, jak działa pad z PC. Jak widać, triggery działają tak samo jak w niektórych strzelankach na PS5.