Intergalactic i dialogi pisane przez AI. Naughty Dog stawia na technologię

Intergalactic: The Heretic Prophet to nowa, kontrowersyjna gra Naughty Dog | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PS5

Naughty Dog – twórcy kultowych serii The Last of Us i Uncharted – nie zwalniają tempa i szykują coś zupełnie nowego. W grze Intergalactic: The Heretic Prophet sztuczna inteligencja ma nie tylko ułatwić pracę twórcom, ale i znacząco podnieść jakość interakcji z postaciami niezależnymi. Nowa oferta pracy w studiu ujawnia ambitne plany. Ale chyba nie każdemu się to spodoba…

Rewolucja od AI w Intergalactic: The Heretic Prophet?

Intergalactic: The Heretic Prophet to pierwsza od wielu lat nowa marka w portfolio Naughty Dog. Studio wyraźnie sygnalizuje, że nie chce powielać sprawdzonych schematów – zamiast tego planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do stworzenia dynamicznych, realistycznych dialogów z postaciami niezależnymi (NPC). W nowej ofercie pracy na stanowisko Senior Dialogue Designer pojawia się wzmianka o „systemach dialogowych opartych na AI” – to może oznaczać początek nowej ery w projektowaniu narracji w grach.

W ogłoszeniu czytamy, że zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za projektowanie wypowiedzi do rozgrywki, przerywników filmowych oraz – co najważniejsze – do systemów AI generujących dialogi NPC-ów. Oznacza to, że bohaterowie napotykani w grze nie będą już jedynie recytować wcześniej zapisanych kwestii, ale zaczną dynamicznie reagować na działania gracza, sytuację w świecie gry i nawet drobne niuanse interakcji.

Zobacz też: Tani Xbox Game Pass! Promocja nadal trwa, oszczędź do 40% na zakupie abonamentu

Choć gra wciąż owiana jest tajemnicą, wiele wskazuje na to, że będzie bardziej otwarta i nieliniowa niż dotychczasowe produkcje Naughty Dog. To właśnie tam AI może błyszczeć – oferując graczowi unikalne ścieżki dialogowe i realistyczne zachowania NPC. Neil Druckmann, szef studia, wielokrotnie podkreślał, że sztuczna inteligencja ma potencjał do obniżania kosztów produkcji i przełamywania technologicznych barier, co może otworzyć drzwi do bardziej złożonych światów i opowieści.

To nie pierwszy raz, kiedy branża próbuje zaangażować AI do tworzenia żywych, reagujących światów – Nvidia już prezentowała swoje eksperymenty z NPC sterowanymi sztuczną inteligencją. Jeśli Naughty Dog zrealizuje swoją wizję, Intergalactic może stać się jednym z pierwszych dużych tytułów, w którym rozmowy z postaciami będą naprawdę unikalne. A jeśli ten eksperyment się powiedzie, nowy system może na stałe zagościć w kolejnych produkcjach studia.

Źródło: tech4gamers.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie