Indyki sprzedają się na PlayStation gorzej niż na innych platformach
PlayStation nie jest środowiskiem, które sprzyjałoby rozwojowi handlu indykami – tak przynajmniej wynika z obserwacji brytyjskiego wydawcy No More Robots.
Przedstawiciel No More Robots Mike Rose podzielił się na Twitterze danymi dotyczącymi sprzedaży gry niezależnej Nowhere Prophet na PS4. Okazało się, że zainteresowanie tym indykiem w wydaniu na konsolę Sony było w czasie pierwszego weekendu dwudziestokrotnie mniejsze niż w przypadku premiery tej produkcji na Switcha.
Ten sam tytuł w wydaniu na Xboksa również radził sobie lepiej.
Na posty Mike’a Rose’a odpowiedział szef firmy wydawniczej Another Indie Adria Carrasco, który wyjaśnił, że źródła problemów ze sprzedażą indyków na PS4 należałoby dopatrywać się przede wszystkim w niskiej – praktycznie zerowej – widoczności takich tytułów w PlayStation Store. Produkcje niezależne mają ponadto duży problem z załapaniem się na organizowane na platformie wyprzedaże, co również uniemożliwia im dotarcie do potencjalnych odbiorców.
https://twitter.com/RaveofRavendale/status/1290294453920362496
https://twitter.com/RaveofRavendale/status/1290294752706002944
PS4 has zero visibility for indie games. Wait until you discover that is impossible to make any sales at all on the platform because they are “too busy”. We been denied from sales opportunities since November 2019.
— Adria Carrasco (@acarrascob) August 4, 2020