Indyki sprzedają się na PlayStation gorzej niż na innych platformach
PlayStation nie jest środowiskiem, które sprzyjałoby rozwojowi handlu indykami – tak przynajmniej wynika z obserwacji brytyjskiego wydawcy No More Robots.
Przedstawiciel No More Robots Mike Rose podzielił się na Twitterze danymi dotyczącymi sprzedaży gry niezależnej Nowhere Prophet na PS4. Okazało się, że zainteresowanie tym indykiem w wydaniu na konsolę Sony było w czasie pierwszego weekendu dwudziestokrotnie mniejsze niż w przypadku premiery tej produkcji na Switcha.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
Ten sam tytuł w wydaniu na Xboksa również radził sobie lepiej.
Na posty Mike’a Rose’a odpowiedział szef firmy wydawniczej Another Indie Adria Carrasco, który wyjaśnił, że źródła problemów ze sprzedażą indyków na PS4 należałoby dopatrywać się przede wszystkim w niskiej – praktycznie zerowej – widoczności takich tytułów w PlayStation Store. Produkcje niezależne mają ponadto duży problem z załapaniem się na organizowane na platformie wyprzedaże, co również uniemożliwia im dotarcie do potencjalnych odbiorców.
Finally had our first PS4 launch last week!
If you're wondering whether smaller games sell on PS4 right now
Our opening weekend sales on PS4 were 5% of our Nintendo Switch opening weekend sales haha
aka we barely sold anything at all on PS4
— Mike Rose (@RaveofRavendale) August 3, 2020
Quite frankly, I doubt we'll put any more games on PS4 after this. I'd heard it was bad, but holy fuck, not even close to the sales we're achieving on Switch and Xbox
— Mike Rose (@RaveofRavendale) August 3, 2020
PS4 has zero visibility for indie games. Wait until you discover that is impossible to make any sales at all on the platform because they are “too busy”. We been denied from sales opportunities since November 2019.
— Adria Carrasco (@acarrascob) August 4, 2020