Spotkanie w realu czy w grach wideo? Dzisiejsi gracze coraz bardziej są za jedną z tych opcji
Gry wideo jako narzędzie socjalizacji to nic nowego. Jak się jednak okazuje, ponad połowa “zaangażowanych” graczy uważa, że to bardzo ważna forma spotkań.
Zanim jednak przejdziemy do konkluzji o socjalizacji, opiszę pokrótce inne ciekawostki z najnowszych badań. Te są ważne też dla fanów filmów i seriali. Netflix pracuje nad gigantyczną liczbą gier, wśród których znajdziemy sporo “growych” wersji najpopularniejszych seriali lub filmów platformy. Sukces Hogwarts Legacy pokazuje, że w tym szaleństwie jest metoda. W dzisiejszych czasach gracze (których jest coraz więcej) faktycznie pożądają wręcz gier opartych na popularnych IP. W przygotowaniu jest m.in. nowy Avatar od Ubisoftu oraz Star Wars Jedi: Ocalały. Zainteresowanie wokół tych tytułów jeszcze przed premierą jest na tyle duże, że być może kolejne lata na rynku gamingu podyktowane zostaną właśnie grom na podstawie największych marek.
Nie wiem, jak Wy, ale niemal połowa graczy wcale by się za to nie obraziła. Nowe badania przeprowadzone przez Deloitte (za VentureBeat) pokazują, że gracze chcą grać w to, co już znają. Wychodzi na to, że aż 45% konsumentów chciałoby zagrać w więcej gier na podstawie ich ulubionych filmów i seriali.
Gry wideo przeplatają się z innymi mediami
Z badań wyłania się też wiele innych ciekawostek. Otóż okazuje się, że dzisiejsi gracze często “przeplatają” ze sobą różne aktywności z mediami cyfrowymi. Te przenikają się więc, a wydawcy i twórcy takich treści mogliby potencjalnie liczyć na spore zyski. W końcu 49% graczy uważa, że często odkrywa nową muzykę, gdy gra w gry wideo. 44% graczy decyduje się na zagranie w konkretną pozycję po seansie danego filmu bądź serialu. Co więcej, aż połowa badanych stwierdziła, że tworzone przez społeczność wideo (filmy na YouTube czy TikToku) pomogło im znaleźć kolejne produkty bądź usługi, które nabyli.
W tym wszystkim widać coraz bardziej słabnące echo dawnych lat. Okazuje się, że aż 62% “zaangażowanych graczy” uznaje czas spędzony ze znajomymi w grach online za bardzo ważny; jest to istotna forma spotkań z przyjaciółmi. Jeżeli chodzi o “casuali”, uważa tak jedynie 29%. Ciekawie na tym tle wygląda statystyka pokazująca, że aż 40% przedstawicieli Gen Z i millenialsów twierdzi, że socjalizują się bardziej w grach niż w prawdziwym świecie.