God of War Ragnarok zaoferuje znacznie ulepszoną walkę. Kratos “bawi się jedzeniem”

God of War Ragnarok - jakie tryby graficzne? Oto szczegóły
Newsy PS4 PS5

Walka była esencją God of War z 2018, ale przy okazji God of War Ragnarok możemy spodziewać się wielu nowości. Twórcy objaśniają główną ideę.

Czy da się poprawić coś niemal idealnego? W końcu odrodzenie serii GoW okazało się jedną z najlepszych gier ostatnich lat, a zarazem genialną produkcją w portfolio PlayStation (od niedawna także i na PC). Historia chwytała za serce, postacie przekonywały swoją naturalnością, a walka była brutalna i wciągająca. Deweloperzy jednak nie spoczywają na laurach, bo Ragnarok ma zaoferować wiele nowych elementów.

Nowości w walce w God of War Ragnarok

W rozmowie z Game Informer, twórcy nowego GoW wypowiedzieli się na temat ulepszonych potyczek. Wyjaśniają, że od samego początku chcieli pozwolić graczom na więcej i zainteresować ich nowym zestawem ruchów. Główną ideą jest tutaj “zabawa ze swoim jedzeniem”.

To nasza wewnętrzna filozofia, którą mamy od dawien dawna. Kratos bawi się swoim jedzeniem. Próbowaliśmy stworzyć systemy, w które chcesz się zaangażować, które są zabawne, bardzo zabawne i mają wiele różnych dróg. Kiedy przyjrzeliśmy się walce w ostatniej grze, pomyśleliśmy: “Możemy to jeszcze bardziej rozwinąć; możemy znaleźć nowe zabawki i sposoby na zabawę z wrogami i strategie.” To była główna zasada, bardziej niż cokolwiek innego.

– objaśnia Mihir Sheth, główny designer walki (dla Game Informer)

Jako przykład deweloperzy podają zupełnie nową mechaniką nasycania broni. Zależnie od wybranego oręża, pojawi się opcja wzmocnienia go atakami lodowymi bądź ogniowymi. Wtedy potyczki nie tylko będą o wiele bardziej widowiskowe, ale i otworzą przed nami niedostępne do tej pory ruchy.

Zmian doczekały się również tarcze. Teraz mają pojawić się dwie, reprezentujące zupełnie odmienne taktyki. The Dauntless Shield pozwoli nam na parowanie ciosów i szybkie wyprowadzanie kontrataków. Z kolei Stonewall Shield to narzędzie przeznaczone dla graczy preferujących styl gry w rodzaju “tanka”. Kratos będzie mógł obronić się przed ciosami, ale bez możliwości odpowiadania. Po wytrzymaniu określonych obrażeń, tarcza uderzy z wielką siłą w ziemię i zada obrażenia wszystkim wokół.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie