Duży patch do Rainbow Six Siege, czyli śródsezonowe umocnienia. Lista zmian

Aktualizacja wskakuje na serwery już dzisiaj.

Ubisoft wypuszcza nowy patch do Rainbow Six Siege, który zostanie zaimplementowany do gry podczas przerwy technicznej na wszystkich platformach. Na PlayStation 4 przerwa rozpocznie się o godzinie 15:00, w przypadku Xbox One wystartuje o godzinie 16:00, a na komputerach PC o godzinie 17:00. Na każdym ze sprzętów przerwa techniczna powinna potrwać około godziny.

Co w tym czasie zostanie wdrożone do gry? Ulepszymy celownik Glaza, dodamy nowy pakiet elitarny dla Twitch, poprawimy zbilansowanie kilku operatorów i rodzajów uzbrojenia, a także naprawimy wiele usterek – podkreśla Ubisoft.

Deweloper zaznacza również, że nadal dąży do zwiększenia stabilności Rainbow Six Siege. Ma się do tego przyczynić zapowiedziany techniczny serwer testowyŚrodowisko testowe, które zaimplementujemy w kilka tygodni po aktualizacji związanej z uzupełnieniami w połowie sezonu, skoncentruje się na określonych zagadnieniach technicznych, jakie chcemy wprowadzić do gry. Pierwszym z nich jest funkcja jednoetapowego matchmakingu, o której już wspominaliśmy przy okazji Six Invitational i która stanowi nowe podejście do kwestii tworzenia bardziej stabilnej rozgrywki. Więcej informacji na temat technicznego serwera testowego oraz jednoetapowego matchmakingu podamy w nadchodzących tygodniach – wyjaśnia Ubisoft.

Są też zmiany dla Elity: Nowa porcja elitarnych skórek zostanie udostępniona w ramach uzupełnień w połowie sezonu Velvet Shell. Uhonoruj francuski ruch oporu dzięki zestawowi Maquis dla Twitch, który wprowadza nowe projekty ofensywnych dronów. W skład każdego zestawu wchodzi odpowiednie umundurowanie oraz osprzęt głowy, karta operatora, tytuł operatora, ozdoba oraz specjalna animacja zwycięstwa. Poznawaj niezwykłe oblicza historii za sprawą tych pakietów, przygotowanych wyłącznie z myślą o Twitch.

Ubisoft opublikował listę najważniejszych zmian oraz poprawek na oficjalnej stronie Rainbow Six Siege. Wszystko prezentuje się następująco:

Patch do Rainbow Six Siege – zmiany:

POPRAWKI OPERATORÓW

DOC LECZY PREMIOWO DO 140.

Efekt premii leczenia, otrzymywanej dzięki unikatowemu gadżetowi Doca, wprowadziliśmy w uzupełnieniach w środku sezonu Skull Rain. Poczuliśmy jednak, że musimy ponownie przyjrzeć się tej mechanice i postanowiliśmy zwiększyć premię leczenia ze 120 do 140. Zmiana ta ma dwie przyczyny. Po pierwsze 120 punktów zdrowia to zbyt mało, aby odczuć różnicę podczas wymiany ognia. Co więcej, premia ta obniżała się tak szybko, że +20 punktów zdrowia nie miało znaczenia podczas walki, przez większość czasu pozostawało ich zbyt mało. Od teraz jednak opłaca się dać taką premię koledze z drużyny.

BUCK OTRZYMUJE DODATKOWY MAGAZYNEK DO SWOJEGO OTWIERACZA.

Dodaliśmy premiowy magazynek do Otwieracza, czyli gadżetu Bucka. Uważamy, że w niektórych wypadkach Buckowi zbyt szybko kończy się amunicja, a chcieliśmy dać graczom więcej swobody w wyważaniu oraz poszerzaniu pola ostrzału.

BALANS BRONI

CELOWNIKI RED DOT, KOLIMATOROWY ORAZ HOLOGRAFICZNY ZOSTAJĄ ZMNIEJSZONE.

Ze względu na przesunięcie celowników w uaktualnieniu Velvet Shell, dzięki któremu w większości przypadków wyświetlają się bliżej oczu operatora, od razu otrzymaliśmy sporo uwag od naszej społeczności, że wiele z nich jest zbyt wielkich. Poprawiliśmy ten element. Celowniki nie będą zasłaniały już tak bardzo pola widzenia podczas przykładania broni do policzka, co zwiększy świadomość sytuacyjną.

SPUST KARABINÓW SNAJPERSKICH ZOSTAŁ POPRAWIONY TAK, ABY UNIEMOŻLIWIAĆ BARDZO SZYBKIE PROWADZENIE OGNIA.

Maksymalna częstotliwość naciskania spustu w broni snajperskiej została obniżona, aby uniemożliwić niezwykle szybkie prowadzenie ognia. Zmiana ta została wprowadzona, ponieważ maksymalna częstotliwość naciskania spustu była zbyt wysoka. Niektórzy gracze potrafili tak szybko klikać myszką, że karabin snajperski zyskiwał szybkostrzelność karabinka szturmowego. Uważamy, że z tego względu broń była zbyt silna.

MP5SD2 NALEŻĄCY DO ECHO ZADAJE WIĘKSZE OBRAŻENIA NA ŚREDNICH DYSTANSACH.

Podnieśliśmy obrażenia zadawane przez MP5SD2 na średnich dystansach. Uważamy, że obrażenia zadawane przez tę broń były zbyt niskie ze względu na wbudowany tłumik. Przed uaktualnieniem broń zadawała 25 punktów obrażeń na dystansie od 0 do 10 metrów, a potem obrażenia spadały do najniższej wartości (14 punktów). Obecnie broń zadaje 29 punktów obrażeń na dystansie od 0 do 15 metrów, a następnie spada do 14 punktów obrażeń na 20 metrach.

ŁATWIEJ ZAPANOWAĆ NAD 556XI THERMITE’A.

Odrzut 556xi został poprawiony tak, aby łatwiej było zapanować nad bronią. Charakter broni nie zmienił się, ale powinno być łatwiej oddawać z niej precyzyjne strzały.

SPADEK OBRAŻEŃ LUISONA CAVEIRY ZOSTAŁ POPRAWIONY.

Obrażenia Luisona Caveiry na średnim dystansie zostały podniesione. Przed uaktualnieniem broń zadawała 70 punktów obrażeń na dystansie 7 metrów, a potem obrażenia spadały do 20 punktów na 18 metrach. Aktualnie obrażenia wciąż wynoszą 70 punktów na dystansie 7 metrów, ale potem spadają do 35 punktów na 18 metrach i do 20 punktów obrażeń na 24 metrach. Uważamy, że spadek obrażeń charakterystycznej broni Caveiry był zbyt szybki, przez co gracze mieli problem z ustaleniem, z jakiej odległości jest to broń zabójcza. Aktualnie w porównaniu do standardowego PRB92 jest równie dobra (lub lepsza) na wszystkich dystansach.

ZMIANA BALANSU ODRZUTU C7E JACKALA.

Zwiększyliśmy odrzut broni C7E. Uważamy, że była to broń zbyt celna i nie miała żadnych słabych punktów. Obecnie będzie trudniej nad nią zapanować przy długich seriach ogniem automatycznym.

PARA-308 CAPITAO – POPRAWA ODRZUTU.

Poprawiliśmy odrzut PARA-308. Wielu graczy Pro League narzekało, że trudno jest zapanować nad tą bronią – całkowicie się z nimi zgadzamy. Teraz utrzymanie lufy przy pełnym ogniu automatycznym powinno być łatwiejsze, a odrzut powinien mniej ściągać ją na boki.

POZOSTAŁE ULEPSZENIA

EXPLOIT Z ZEROWĄ WARTOŚCIĄ MMR W TRYBIE RANKINGOWYM

W zeszłym tygodniu wprowadziliśmy kilka poprawek mających na celu wyeliminowanie exploita, w wyniku którego zwycięska drużyna nie otrzymywała żadnych punktów MMR. Poza naprawieniem błędu wprowadziliśmy również karę za opuszczenie gry rankingowej w trakcie powtórki finałowego zabójstwa. W dalszym ciągu będziemy monitorować ten problem. Zachęcamy do dzielenia się z nami wszelkimi uwagami lub problemami na naszych forach oraz subreddicie.

POPRAWKI NAJWAŻNIEJSZYCH BŁĘDÓW

POPRAWKI W ROZGRYWCE

  • NAPRAWIONO – Rejestracja trafień i kamera powtórki pokazują trafienie w głowę bez nałożenia prawidłowej premii za trafienie w szyję.
  • NAPRAWIONO – Gracz nie może zdetonować komórki nitro, jeśli w chwili, gdy ją trzymał, został powalony na ziemię, a następnie zreanimowany.
  • NAPRAWIONO – Broń staje się niewidoczna, jeśli animacja reanimacji gracza lub zakładnika zostanie przerwana.
  • NAPRAWIONO – Informacja o przetrzymywaniu granatu odłamkowego nie jest powtarzana w trybie wsparcia.
  • NAPRAWIONO – Kamera przenika przez operatora, jeśli ten czołga się w dół po schodach.
  • NAPRAWIONO – Kompas nie rusza się albo pokazuje nieprawidłowy kierunek w chwili, gdy gracz opuszcza się na linie.
  • NAPRAWIONO – Przykucnięcie za rozstawialną tarczą w chwili jej umieszczania pozwala w niektórych przypadkach na przenikanie przez nią.
  • NAPRAWIONO – Efekt działania granatu dymnego przenika przez podłogi.

POPRAWKI W ROZGRYWCE

TRYB RANKINGOWY

  • NAPRAWIONO – W niektórych przypadkach rozgrywanie meczów rankingowych mających na celu ustalenie miejsca nie liczyło się do sumy meczów decydujących o otrzymaniu rangi.

TERROHUNT

  • NAPRAWIONO – Jackal czasami nie uaktywnia komórki nitro, gdy przechodzi obok niej.
  • NAPRAWIONO – Animacja ewakuacji odgrywana w pewnych miejscach sprawiała, że SI zacinała się i biegła w miejscu.

POPRAWKI OPERATORÓW

OPERATORZY Z TARCZAMI

  • NAPRAWIONO – Tarcze nie chronią operatorów przed obrażeniami odnoszonymi na skutek wybuchów.

BLITZ

  • NAPRAWIONO – Blitz spędził dodatkowy czas na strzelnicy, dzięki czemu szybciej wyciąga swoją broń po odpaleniu oślepiaczy na swojej tarczy. Nie ma już dwusekundowej przerwy, przez którą Blitz nie może strzelać.

FROST

  • NAPRAWIONO – Frost nie może podkładać swoich pułapek w pobliżu okien.

ECHO

  • NAPRAWIONO – Jeśli kamera zostanie trafiona uderzeniem dźwiękowym Yokai, nie można jej używać przez czas trwania efektu dezorientacji.
  • NAPRAWIONO – Dron Yokai resetuje kierunek, w którym skierowana jest jego kamera za każdym razem, gdy Echo uzyskuje do niego dostęp.
  • NAPRAWIONO – Dron Yokai czasami wpada w nieprawidłowe kolizje, gdy przyczepiony jest do sufitu – efektem jest błąd „utrata sygnału”.

MIRA

  • NAPRAWIONO – Niszczenie paneli wzmacniających, założonych wokół niezniszczalnego słupa sprawia, że pomiędzy ścianą i panelem pojawia się luka.
  • NAPRAWIONO – Podkładanie lustra weneckiego włącza się dwukrotnie, przez co dźwięk jest zbyt głośny.
  • NAPRAWIONO – Czasami Mira nie może założyć wzmocnienia obok lustra weneckiego.
  • NAPRAWIONO – Rama lustra weneckiego przemieszcza się w miejsce podkładania drugiego lustra dla gracza, który dołączył w trakcie meczu.
  • NAPRAWIONO – Ładunki wyważające i termiczne nie zostają zniszczone, jeśli po drugiej stronie tej samej ściany założone zostanie lustro weneckie.

SLEDGE

  • NAPRAWIONO – Model Sledge’a ma błędy, gdy patrzą na niego inni gracze.

MONTAGNE

  • NAPRAWIONO – Możliwe jest strzelanie z pistoletu Montagne’a mimo rozłożenia jego tarczy, jeśli tylko wykonana zostanie określona czynność.

POPRAWKI W PROJEKTACH POZIOMÓW

UNIWERSYTET BARTLETT

  • NAPRAWIONO – Zniszczenie sufitu w pokoju muzycznym nad kominkiem widoczne jest tylko z jednej strony.
  • NAPRAWIONO – Gracze mogą przeniknąć przez zewnętrzne drzwi w jadalni na parterze i mogą zostać zabici przez przeciwników.
  • NAPRAWIONO – Jeśli gracz próbuje wejść do jadalni na parterze z pozycji wiszącej, zacina się w ścianie.

KLUB

  • NAPRAWIONO – Obrońcy mogą przeniknąć do środka szopy na zewnątrz poprzez przeskakiwanie nad rozstawianą tarczą.

BANK

  • NAPRAWIONO – Przedmioty na półkach znikają i deformują się w chwili spadku poziomu szczegółów.

POPRAWKI W INTERFEJSIE

  • NAPRAWIONO – Przycisk kwadrat na PS4 przestaje działać na podświetlonych elementach w zakładce Sklep, jeśli użytkownik stara się kupić przedmiot za pomocą tego przycisku, a następnie wraca.
  • NAPRAWIONO – Ekran zawiesza się w stanie permanentnego ładowania podczas próby uzyskania dostępu do Wyzwań Ubisoft Club w grze i w kliencie Uplay.
  • NAPRAWIONO – Tryb pełnego ekranu na elemencie dostosowującym może zostać włączony tylko raz na przedmiot.
  • NAPRAWIONO – Niektóre ozdoby mają tymczasowe ikony.
  • NAPRAWIONO – Niektórzy operatorzy mają obniżoną rozdzielczość tekstur na obrazku z osprzętem głowy i na ekranie z podglądem postaci. (Ta poprawka jest wprowadzana na bieżąco, kolejni Operatorzy zostaną poprawieni w przyszłych uaktualnieniach.)

Źródło: rainbow6.ubisoft.com, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.