Diablo 2 – remastera nie będzie, bo… Blizzard nie ma kodu źródłowego

0 komentarzy

Tegoroczny BlizzCon przyniósł wiele informacji na temat nowych gier Blizzarda. Zabrakło tam jednego: informacji o planach dotyczących remastera Diablo 2.

Gracze są na pewno zadowoleni z tego, co mogli usłyszeć na konferencji BlizzCon 2019 – w końcu zapowiedziano tam hity takie jak Diablo 4 czy Overwatch 2. Część fanów Diablo była przekonana, że twórca sypnie też jakimiś informacjami na temat remastera drugiej odsłony legendarnej serii. Kwestia ta została jednak skrupulatnie zamieciona pod dywan. Teraz okazuje się, że unowocześnione wydanie Diablo 2 najprawdopodobniej nie powstanie. GameSpot ujawnia, dlaczego.

Jak podaje serwis, autorzy gry – programiści Max i Erich Schaefer – powiedzieli, że podczas tworzenia odświeżonej odsłony „dwójki” wszystkie pliki źródłowe i kod Diablo 2 zostały uszkodzone. Podjęcie na nowo prac nad remasterem byłoby bardzo trudne: w praktyce oznaczałoby dla Blizzardu zrobienie zupełnie nowej gry „od zera”, a nie – tak jak planowano – wprowadzenie jedynie kosmetycznych zmian do istniejącego już programu. Dlatego jest raczej mało możliwe, że unowocześnione wydanie Diablo 2 ujrzy światło dzienne.

Oczywiście nie są to oficjalne informacje – trzeba będzie poczekać na ich potwierdzenie przez dewelopera. Może się jednak wydawać, że Blizzard ma już teraz ważniejsze sprawy na głowie – jedną z takowych są chociażby prace nad Diablo 4. Mimo wszystko chyba lepiej jednak będzie, gdy studio skupi się na tworzeniu czwartej części serii niż na unowocześnianiu poprzednich odsłon.

Incydent dotyczący Diablo 2 nie jest odosobniony – w historii było już dużo przypadków, gdy twórcy nie mogli stworzyć remastera, bo zabrakło kodu źródłowego oryginalnej gry. Dwa lata temu pisaliśmy chociażby o Icewind Dale 2. Twórcy RPG-a zaniechali planów utworzenia jego podrasowanej wersji, bo pewnego dnia zorientowali się, że kod źródłowy zaginął i gdzieś jest, ale tak naprawdę nikt nie wie, gdzie.

Dagmara Kottke

Przygodę z grami zaczynała od tytułów takich jak Worms, THPS i Pizza Connection 2. Aktualnie obcuje przede wszystkim z produkcjami strategicznymi i pomysłowymi indykami; ogólnie gra w tytuły, w które nikt nie gra – i czyta książki, których nikt nie czyta.
Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się