Deus Ex: Rozłam Ludzkości – wersja PS4 przedwcześnie w sprzedaży. Gameplay vs. demo z E3 2015

Chcecie zobaczyć, jak rozpoczyna się nowa przygoda Adama Jensena?

Oficjalnie Deus Ex: Rozłam Ludzkości zadebiutuje jutro (23 sierpnia) na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Egzemplarze gry w wersji na konsolę Sony od kilkunastu godzin krążą jednak wśród graczy i jeden z nich znalazł się w rękach YouTube’ra posługującego się pseudonimem Cycu1.

Postanowił on zatem przedstawić pierwszą godzinę rozgrywki (polska wersja z napisami!) a oprócz tego sprawdzić, jak ostateczny kod gry na PlayStation 4 prezentuje się w porównaniu do dema Deus Ex: Rozłam Ludzkości, które zostało pokazane na zeszłorocznych targach E3 2015. Square Enix nie pochwaliło się oczywiście, na jakim sprzęcie owe demo zostało odpalone, lecz sądząc po przyciskach kontekstowych w grze (np. trójkąt, by rozwalić kłódkę) można określić, że również mieliśmy do czynienia z wersją konsolową.

Zobaczcie zatem, jaką drogę przeszedł Deus Ex: Rozłam Ludzkości przez ostatni rok i czy finalna wersja gry w jakiś sposób od niej odbiega.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – PS4 vs. demo z E3 2015

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – gameplay PS4

Deus Ex: Rozłam Ludzkości dostaje świetny zwiastun premierowy

Filmik składa się głównie ze scenek przerywnikowych, lecz żadna strata, ponieważ sporo rozgrywki zostało już pokazanej w minionych tygodniach. Świat wykreowany przez twórców gry zabierze nas w cyberpunkową przyszłość i wygląda naprawdę zachęcająco. Jest rok 2029, gdzie podziały pomiędzy społeczeństwem posiadającym modyfikacje a ludźmi pozbawionymi takich ulepszeń stają się coraz bardziej wyraźne. Normalnizostają zamykani w gettach, szerzy się przestępczość, kwitnie terroryzm. Gracze wcielają się ponownie w Adama Jensena, który będzie musiał rozpracować złowrogą organizację Iluminatów.

Zachęceni do kupna?

Poznajcie ustawienia graficzne na PC. Gra bez wsparcia DX12 w dniu premiery

Jak możecie zobaczyć na załączonych obrazkach, oprócz standardowych opcji dla rozdzielczości, jakości tekstur czy cieni, będziemy mogli włączyć/wyłączyć głębię ostrości, oświetlenie wolumetryczne, odbicia Parallax Occlusion, fizykę ubrań czy aberrację chromatyczną. To oczywiście nie wszystko, ustawień jest o wiele więcej i jeśli chcecie poznać całość, wystarczy zerknąć do galerii.

Choć w opcjach znalazła się i ta dotycząca DirectX 12, obsługa nowych bibliotek nie będzie niestety dostępna w dniu premiery Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Jak poinformowali twórcy gry poprzez Steam: Mamy trochę dodatkowej pracy i optymalizacji pod DX12, więc potrzebujemy więcej czasu, aby zapewnić Wam pełne doznania.

Pecetowcy grający na Windows 10 będą musieli trochę poczekać, by włączyć w grze DirectX 12. Deweloperzy szacują, że odpowiedni patch ze wsparciem dla tych bibliotek pojawi się dwa tygodnie po debiucie Deus Ex: Rozłam Ludzkości, czyli 5 września. Niby to niedużo, lecz kto po kupnie gry i zainstalowaniu jej na swoim komputerze wytrzyma aż dwa tygodnie, by zagrać na DX12?

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.