Bloodborne działa kiepsko na PlayStation 5. Niestabilne 30 FPS boli graczy
Testerzy PlayStation 5 donoszą, że Bloodborne działa kiepsko na nowej konsoli Sony. Czyżby From Software jednak planowało odświeżenie gry?
O odświeżeniu Bloodborne na PS5 mówi się już od jakiegoś czasu. Gracze mieli nadzieję, że Sony zapowie remaster jeszcze przed premierą konsoli, ale najwyraźniej muszą póki co obejść się smakiem.
Niektórzy wierzyli, że gra otrzyma aktualizację na PS5 i będzie działać nieco lepiej. Niestety i w tym przypadku czeka nas rozczarowanie. Testerzy PlayStation 5 donoszą, że Bloodborne działa w niestabilnych 30 klatkach na sekundę na nowej konsoli Sony.
Co ciekawe, inne gry From Software działają zauważalnie lepiej na PS5. Sekiro: Shadows Die Twice i Dark Souls 3 osiągają stałe 60 FPS, co może nieco dziwić.
Oczywiście nic nie jest przesądzone i gra wciąż może otrzymać łatkę usprawniającą jej działanie we wstecznej kompatybilności. Mimo to, taki stan rzeczy może (ale nie musi) być ciekawą sugestią ze strony From Software.
Możliwe, że studio nie decyduje się na zaktualizowanie gry, bo pracuje nad wspomnianą wcześniej wersją remastered. Byłoby to dość sensowne, choć brak przynajmniej 60 FPS przy 1080p nadal jest dość bolesny.
Mimo wszystko skłaniałbym się bardziej ku wersji, że Bloodborne jest po prostu źle zoptymalizowane. Gra miała problem z płynnością już na PS4 i najwyraźniej nawet mocniejszy sprzęt ma z nią kłopot.