Assassin’s Creed Valhalla – szczegóły rozwoju osady
Ubisoft ujawnił szczegóły rozwoju osady w Assassin’s Creed Valhalla. Mechanika zarządzania wioską będzie bardzo rozbudowana.
Valhalla budzi mieszane odczucia wśród fanów serii. Jedni są podekscytowani perspektywą wikińskiej przygody, a drudzy dość sceptycznie podchodzą do z pozoru identycznego schematu rozgrywki rodem z Odyssey.
Jest jednak jeden aspekt zabawy, który znacznie wyróżni Valhallę na tle poprzedników. Chodzi oczywiście o rozwój osady. Ubisoft zaprezentowało dziennikarzom to, jak rozwijać będzie się baza wypadowa dla Eivor.
Po pierwsze, będzie to swoiste rozwinięcie motywu Monteriggioni z trylogii Ezio. Choć tam rozwój naszego rodzimego miasteczka miał charakter czysto statystyczny, to nowa odsłona serii stawia na coś nieco innego.
Ravensthorpe będzie nie tylko standardową lokacją w grze, ale przede wszystkim bazą wypadową. Budowa kolejnych budynków pozwoli na odblokowanie usług poszczególnych rzemieślników. W grze pojawią się kowale, sprzedawcy koni, łowcy, handlarze i wielu, wielu innych.
Dodatkowo znalazło się miejsce na budynki użytkowe takie jak baraki, punkt handlowy, chatka jasnowidza i w końcu siedziba asasynów. Możliwości rozwoju będzie cała masa, a Ubisoft nie zamierza ujawnić wszystkiego przed premierą.
Twórcom zależało na tym, aby każde przybycie do Ravensthorpe przywodziło na myśl powrót do domu. Bezpiecznej przystani, która pozwoli na spokojny rozwój Eivor i pogłębianie wirtualnych relacji pomiędzy postaciami.
Źródło: Eurogamer
Pierwsze zapowiedzi nowej mechaniki rozgrywki prezentują się bardzo, ale to bardzo obiecująco. Pytanie tylko, czy rozwój osady nie będzie wymagał uporczywego grindu. Bieganie po lesie przez trzy godziny w poszukiwaniu skóry legendarnego wilka nie brzmi jak materiał na intensywną i fascynującą przygodę, na jaką zapowiada się Valhalla.