Masa szczegółów o Assassin’s Creed Red. Rewolucja w silniku, nowe mechaniki i inspiracje Splinter Cell
Assassin’s Creed Red może okazać się wielkim hiciorem Ubisoftu na ten rok. Teraz w sieci pojawiła się masa szczegółów o wielce oczekiwanej produkcji.
Ubisoft już wcześniej zapowiadał nową, japońską odsłonę serii Assassin’s Creed jako największą premierę w historii cyklu. Jednocześnie deweloperzy chcą zapewnić graczom nową przygodę jeszcze w tym roku, choć oficjalnie nigdzie nie zostało to potwierdzone. Podobnie jak nowe informacje, choć odpowiada za nie wiarygodny insider, Tom Henderson.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
Assassin’s Creed Red cichą rewolucją
Ubisoft ma podobno tworzyć nowego asasyna jako początek “nowej ery” dla cyklu. Ma to być pozycja, na której oprą się wszystkie przyszłe tytuły, w tym tajemnicze Hexe czy projekt Infinity. Przede wszystkim ma to być zasługą ulepszonego i ujednoliconego silnika graficznego. Tym nadal będzie Anvil, ale w “jednej” edycji, bez potrzeby drastycznych zmian dla przyszłych odsłon. Wszystkie studia mają więc skorzystać z łatwiejszego rozwiązania, a do tego najbardziej zaawansowanego do tej pory. Dość powiedzieć, że pierwszy raz w historii pojawi się pełne wsparcie narzędzi RTX, w tym ray-tracing.
Jednoznacznie przejście na nową wersję wymusiło na twórcach zmiany w niemal każdym elemencie rozgrywki. Parkour, dynamiczna pogoda, animacje i wiele kluczowych elementów trzeba było poprawić. Podobnie zresztą jak walkę, ale ta ma przypominać Assassin’s Creed Valhalla, choć w znacznie bardziej brutalnym wydaniu, z dekapitacjami i litrami krwi. Henderson zaznacza również o mocnym zaakcentowaniu skradania. Inspiracją jest tu Splinter Cell, a gracze mogą czołgać się, chować się w trawie i krzakach czy gasić źródła światła. Inną mechaniką z Valhalli będzie rozwój “bazy”.
W Red gracze będą mogli budować swoje osady w sposób nazwany “Kryjówką”. Kryjówka to miejsce, w którym gracz będzie mógł zbudować, według własnej woli, takie budynki jak zbrojownia, dojo, alter i inne. Budynki te są również konfigurowalne, od możliwości wyboru lokalizacji budynku, przez możliwość wyboru projektu dachu, po układ wnętrza i miejsce, w którym można wyeksponować broń i zbroję.
– czytamy na Insider-Gaming
Więcej szczegółów powinniśmy poznać przy okazji pokazu gry. Ten podobno ma odbyć się w ciągu kilku miesięcy.