PlayStation odpuściło sobie jeden rynek, więc teraz Xbox go przejmuje
Szef azjatyckiego oddziału Xbox poinformował o wzroście popularności gamingowej marki Microsoftu w Japonii. Dotyczy to nie tylko gier, ale też konsol. Dziwić może fakt, który sprzęt firmy przyciąga tam większe zainteresowanie niż na reszcie świata.
Jak informuje japoński oddział IGN, Jeremy Hinton, podczas udzielonego wywiadu opowiedział o coraz silniejszej pozycji marki Xbox w kraju kwitnącej wiśni. Jak możemy przeczytać we wspomnianym artykule:
Widzieliśmy fenomenalny wzrost w ciągu tych ostatnich dwunastu miesięcy w Japonii. (..) I to są nowi ludzie wchodzący do naszego ekosystemu, to są ludzie zapisujący się do Game Pass, to są ludzie kupujący akcesoria lub gry na PC. Widzimy więc naprawdę fenomenalny wzrost pochodzący z Japonii, która jest dla nas na szczycie tej listy.
– powiedział Jeremy Hinton podczas wywiadu dla IGN Japan
Nie ma wątpliwości, że popyt absolutnie rośnie w Japonii i widzę to w danych, które mogę zobaczyć, mamy naprawdę wysoki procent konsol kupowanych przez ludzi, którzy nigdy nie posiadali konsol Xbox w przeszłości. Następny segment konsumentów kupujących konsole to osoby przechodzące z Xbox 360, który był całkiem udaną generacją dla nas w Japonii. Widzimy więc silne wskaźniki wiodące, jeśli chodzi o dotarcie do nowych ludzi. Popyt jest z pewnością wyższy, widzimy jak zapasy wyprzedają się w ciągu kilku minut.
Popularność Xbox Series S w Japonii
Co jest bardzo ciekawym zjawiskiem, wygląda na to, że Japończycy niezwykle bardzo są zainteresowani modelem Xbox Series S. Jak informuje Hinton w dalszej części swojej wypowiedzi:
Myślę, że widzimy silniejszy popyt na Serię S w Japonii, z pewnością widziałem wiele osób, które dzieliły się swoimi nowymi konsolami na Twitterze, mówiąc o tym, jak słodkie, małe i atrakcyjne jest to dla wielu osób. Więc zdecydowanie widzimy silniejszy popyt na to.
– powiedział Jeremy Hinton podczas wywiadu dla IGN Japan
Stosunek do lokalizacji gier
Warto też zwrócić fakt na postawę Microsoftu, której brakuje zdecydowanie samemu Nintendo w ostatnich latach. Mam na myśli brak rodzimych lokalizacji w wielu krajach na świecie w ogromnych produkcjach AAA. Niestety, często się tak dzieje, nawet u innych wydawców. Ostatnio głośno było na ten temat np. przy okazji Resident Evil Village i braku oryginalnego spolszczenia. Na szczęście niedawno powstała fanowska, polska wersja językowa.
Zobowiązanie Microsoft Games Studios w zakresie first-party to pełna lokalizacja dla tak ważnego rynku jak Japonia. Takie jest nasze zobowiązanie na przyszłość i jest to zmiana w stosunku do tego, co robiliśmy do tej pory, gdzie lokalizacja odbywała się na podstawie poszczególnych tytułów. Ale zdajemy sobie sprawę, że aby ludzie czuli się jak w społeczności i abyśmy mogli rozwijać się w nowych miejscach, musimy zapewnić pewien poziom zaangażowania i zrozumienia.
– powiedział Jeremy Hinton podczas wywiadu dla IGN Japan