Xbox Scarlett w Media Markt. Cena za pre-order w szwedzkim oddziale

Xbox Scarlett w Media Markt. Cena za pre-order w szwedzkim oddziale
Newsy Polecamy XOne

Szwedzki oddział Media Markt nie przestaje zaskakiwać. Po otwarciu zamówień przedpremierowych na PlayStation 5, uruchomił także te na Xbox Scarlett. Cena? Naprawdę wysoka.

Na temat następcy XOne, czyli Xbox Scarlett, wiadomo tyle co o jego największym konkurencie. Microsoft mimo odkrycia kart dotyczących specyfikacji sprzętu, ciągle kryje informacje o wyglądzie konsoli. Nie jest też znana oficjalna cena produktu, ale to wcale nie przeszkodziło szwedzkiemu oddziałowi Media Marktu, przygotować ofertę na pre-ordery.

Xbox Scarlett cena w Media Markt to ponad 4 tys. zł

W Szwecji można zamówić Xbox Scarlett w cenie 9999 szwedzkich koron, co daje około 4050 zł. Natomiast trzeba zwrócić uwagę na dopisek: Informacje o cenach i produktach są wstępne i mogą ulec zmianie. Wiadomo, że jeśli chodzi o cenę, Microsoft jeszcze jej nie podał, zatem zamówienia przedpremierowe w Media Markt na Xbox Scarlett, należy traktować jako placeholder na przyszłość. Podobnie Szwedzki oddział Media Markt, zrobił z PlayStation 5.

Natomiast pojawiło się kilka informacji na temat specyfikacji technicznej Xbox Scarlett:

Procesor: AMD Zen 2
Dysk: nowa generacja SSD
RAM: GDDR 6 SDRAM
Inne cechy: 4k/8k, 60fps/120fps

xbox scarlett media markt

Cena Xbox Scarlett

W trakcie konferencji na E3, Microsoft przedstawił zapowiedź Project Scarlett, czyli nowej konsoli Xbox. Sprzęt będzie wyposażony w procesor AMD, który ma być 4x mocniejszy od tego w Xbox One X. Microsoft stawia też na ray tracing oraz dysk SSD. Oczywiście nie zabraknie też wsparcia dla chmury. Sprzęt będzie w stanie wyświetlić grafikę w 8K w 120 klatkach na sekundę.

Next-gen od Microsoftu zadebiutuje na rynku w okresie świątecznym 2020 roku. Wygląda na to, że Microsoft jest bardzo pewny swojej oferty oraz ceny, jakiej za nią zażąda.

Rozumiemy, czym jest rozsądna cena dla konsoli oraz to, czego oczekują w tym aspekcie klienci – powiedział Jason Ronald z Microsoftu podczas rozmowy z serwisem Windows Central.

Jednocześnie wprowadzamy innowacje, które przekroczą kolejne granice. W tej chwili nie udostępniamy żadnych szczegółów dotyczących ceny ani bardziej szczegółowej specyfikacji technicznej. Lecz powiem, że jesteśmy bardzo pewni tego, co tworzymy, tego, co wyznaczy nową poprzeczkę jeśli chodzi o poziom oczekiwań w zakresie grania na konsolach – dodaje przedstawiciel Microsoftu.

Microsoft mocno stawia na usługi, czego przykładem jest choćby nowy abonament Xbox Game Pass Ultimate, czyli połączenie abonamentów Gold i Game Pass. Należy również pamiętać, że od niedawna Xbox Game Pass jest dostępny również na PC.

Amerykanie rozwijają ponadto projekt xCloud, który ma odegrać według korporacji znaczącą rolę w nadchodzących latach. Gigant z Redmond reklamuje go jako coś, co pozwoli zagrać w tytuły AAA na każdym urządzeniu, nawet na telefonie. Wszystko dzięki streamingowi.

Cena zaproponowana przez szwedzki oddział Media Markt, może więc wyglądać na wysoką, ale warto pamiętać, że jest to placeholder. Z drugiej strony, Microsoft sporo obiecuje – 4K jak i 8K a także nawet 120 klatek na sekundę. Za kwotę 4000 zł, trudno by było zbudować komputer, który dawałby możliwość uruchomienia gier w takiej jakości. Z drugiej strony, nie ma się co oszukiwać. Od lat producenci konsol zarabiają na grach i usługach, a nie na sprzedaży samych sprzętów. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, jeszcze bardziej niż kiedyś liczą się wspomniane usługi. Cena konsoli może więc być niska, za to gracze będą zapewne bombardowani ofertami na różnego rodzaju abonamenty z grami. Tego w dobie coraz szybszych łącz oraz rozwiązań w chmurze, nie da się uniknąć.

Najważniejsze pozostaną gry. Tutaj Microsoft chce się zreflektować po obecnej generacji konsol i pokazać nowe marki oraz jeszcze bardziej wypromować te znane. Oby się udało, bo inaczej długo nie powalczy z Sony, które przypomnijmy, na świecie sprzedało dwa razy więcej PS4, niż Microsoft Xboxa One.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie