Xbox Anaconda i Lockhart – specyfikacje techniczne, które potwierdza kilka źródeł

Pod używaną przez Microsoft nazwą “Project Scarlett” mają się ukrywać jednak dwie konsole – Xbox Anaconda oraz Xbox Lockhart. Jeden z serwisów pisze – nareszcie mamy wiarygodne informacje na temat specyfikacji docelowych. I wiecie co? Robią wrażenie.

Niedawne doniesienia takich serwisów, jak Kotaku, The VergeWindows Central potwierdzają, że Microsoft planuje jednak dwie konsole nowej generacji. Mamy zatem otrzymać potężnego Xbox Scarlett oraz słabszego Xbox Lockhart. Wcześniejsze przecieki dotyczące specyfikacji technicznych next-genów zostały teraz uzupełnione przez ostatni ze wspomnianych portali. Windows Central twierdzi, że co prawda to nadal niepotwierdzone wieści, lecz nazywa je wiarygodnymi, ponieważ pochodzą z kilku niezależnych źródeł.

Xbox Anaconda i Lockhart – specyfikacje, w które celuje Microsoft

Windows Central zaznacza, że choć mamy do czynienia z wiarygodnymi informacjami, podane niżej specyfikacje mogą się jeszcze zmienić, kiedy konsole wejdą w proces produkcji. Amerykanie celują jednak w następujące konfiguracje: Anaconda ma nas zaatakować mocą około 12 tflops (TF), przy Xbox One X posiadającym na pokładzie 6 TF. Nie oznacza to jednak, że Anaconda będzie tylko dwa razy mocniejsza od Xbox One X, ponieważ TF to nie wszystko. Windows Central wspomina tutaj o niestandardowych technologiach, które Microsoft chce wdrożyć w konsolach, choćby o osobnym układzie do obsługi ray tracingu. Dzięki temu, nawet słabszy model Lockhart, który ma dysponować mocą około 4 tflops, będzie pod wieloma względami górował nad Xbox One X.

Xbox Anaconda – specyfikacja techniczna (wstępna)

  • CPU: 3.5 GHz, 8 rdzeni
  • GPU: około 12 tflops
  • RAM: 16GB GDDR6
  • Dysk: NVMe SSD

Xbox Lockhart – specyfikacja techniczna (wstępna)

  • CPU: 3.5 GHz, 8 rdzeni (?)
  • GPU: około 4 tflops
  • RAM: 16GB GDDR6 (?)
  • Dysk: NVMe SSD

Windows Central zaznacza, że zarówno Lockhart, jak i Anaconda podobno mają osiem rdzeni procesora, z taktowaniem na poziomie około 3,5 GHz, przy czym Anaconda osiąga nieco więcej na każdym rdzeniu niż Lockhart. Serwis uważa, że względnie niewielki wzrost szybkości zegara w stosunku do systemów poprzedniej generacji może wydawać się łagodny, ale znaczne ulepszenia w buforowaniu, nowej architekturze krzemowej i innych niestandardowych, zastrzeżonych optymalizacjach sprawią, że Anaconda osiągnie wydajność od czterech do pięciu razy lepszą niż Xbox One X.

Przynajmniej Anaconda ma dysponować pamięcią 16GB GDDR6, z czego 13 GB będzie przeznaczone dla gier, a 3 GB obsłużą system. Dla porównania, Xbox One X oferował maksymalnie 9 GB dla gier, które często zmieniały się w zależności od zapotrzebowania systemu. Ponadto dysk SSD może być używany jako wirtualna pamięć RAM, jeśli zajdzie taka potrzeba. Skoro już o nowych dyskach wspomniano, to mają to być NVMe SSD, które ponoć radykalnie zmniejszają prędkość ładowania danych, niemal całkowicie je eliminując.

Gry ładujące się obecnie do minuty, będą wczytywały się w zaledwie kilku sekund w wyniku zastosowania tych dysków SSD, a włączenie Project XCloud do wszystkich systemów Xbox pozwoli nam rozpocząć grę za pośrednictwem transmisji strumieniowej, czekając, aż gry zostaną pobrane lokalnie – pisze Windows Central.

Jeszcze raz przypominamy, że choć powyższe rewelacje potwierdziło kilka źródeł, to wciąż pogłoski, a nie oficjalne wieści.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ: